Motus MST-01 - amerykański V4
Filozofia amerykańskiego muscle bika o mocy 140 KM i momencie obrotowym 162 Nm połączona z charakterystyką sportowego, dynamicznego turystyka? Motus Motorcycles planuje udowodnić, że można
Motus Motorcycles. Nic Wam to nie mówi? Nie ma się czym przejmować, nam też nie. Motus to nowy gracz na dość zmonopolizowanym rynku amerykańskich motocykli. Gracz, który ma szanse grubo szyć w dwukołowym światku. Wszystko kręci się wokół ich nowego silnika nazwanego KMV4. To pierwsza na świecie jednostka napędowa V4 zasilana bezpośrednim wtryskiem paliwa, której cylindry ułożone są wzdłużnie osi motocykla (tak jak w Moto Guzzi, z tym, że garów jest 4). Specyfikacja techniczna zachęca do czekania na ten piec. Pojemność 1645 cm3, moc minimum 140 KM, moment obrotowy równy 162 Nm, odlewane z aluminium głowice i blok silnika, kute z żelaza korbowody i wał korbowy, rozrząd DOHC i mokre, sterowane hydraulicznie sprzęgło. Prosto i surowo? Tak właśnie miało być.
Konstruktorzy całkiem przewidująco odwołują się do terminu „muscle car/bike" z tą tylko różnicą, że ów silnik chcą upchnąć do sportowego turystyka. Robi się coraz ciekawiej. Motus twierdzi, że motocykl o roboczej (choć całkiem możliwe, że ostatecznej) nazwie MST-01 jest gotowy do wypuszczenia w 2011 roku. Duża pojemność, dużo mocy, dużo momentu obrotowego, surowa i sprawdzona inżynieria. Nie wiem jak Wam, ale mnie się taki zestaw podoba. Dowodem na pochodzenie KMV4 ze Stanów jest stwierdzenie producenta, że minimalna liczba oktanów paliwa lanego do zbiorniku paliwa, nie może być mniejsza, niż... 87.
Dane techniczne silnika KMV4:
Pojemność - 1645 cm3
Moc - minimum 140 KM przy 7800 obr/min
Moment obrotowy - 162 Nm przy 4500 obr/min
Skrzynia biegów - 6 stopniowa
Sprzęgło - mokre, wielotarczowe
Średnica/skok tłoka - 86,5 mm/70 mm
Stopień sprężania - 11,5:1
|
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeKorekta - widac i mowia o tym w filmie, ze rozrzad nie jest DOHC, tylko pushrod "classic american muscle car" - walek rozrzadu centralnie w bloku silinika i popychacze wzdluz cylindrow. Dokladnie ...
Odpowiedz100% racji. Pomyliłem się i przyznaję się bez bicia :) A zmyliło mnie "dual OHC". Oczywiście, że jest dokładnie tak, jak piszesz :)
Odpowiedz"To pierwsza na świecie jednostka napędowa V4 zasilana bezpośrednim wtryskiem paliwa, której cylindry ułożone są wzdłużnie osi motocykla " Honda ST1300 Pan-European już od kilku lat tak klepie ...
OdpowiedzTylko że widzisz, Honda zasila swój wzdłużnie montowany silnik wtryskiem PGM-FI (elektronicznie sterowany wtrysk paliwa), a tutaj mamy tzw. GDI (Gasoline Direct Injection), w którym paliwo podawane jest do cylindrów bezpośrednio, w odróżnieniu do podawania go do komory wstępnej w silniku ze wtryskiem pośrednim. Ale mogę się mylić, sam już nie wiem, może udam się do tej podstawówki. Podałbyś namiary ?:)
OdpowiedzBardzo przepraszam-moja niewiedza - sam lece do szkoły - jeszcze raz bardzo przepraszam (klania sie czytanie ze zrozumieniem).
Odpowiedzdziwne troche aczkolwiek interesujace.
Odpowiedz