tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Aktualizacja regulaminu Grand Prix
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Aktualizacja regulaminu Grand Prix

Autor: Lovtza 2015.10.12, 11:43 Drukuj

Przy okazji XV. rundy tegorocznego cyklu Grand Prix na torze Motegi odbyło się zebranie Komisji Grand, którego celem było zatwierdzenie regulaminu technicznego na sezon 2016. W skład komisji weszli Carmelo Ezpeleta (Dorna, przewodniczący), Ignacio Verneda (Prezes FIM), Herve Poncharal (IRTA - stowarzyszenie zespołów wyścigowych), Takanao Tsubouchi (MSMA - stowarzyszenie producentów), Javier Alonso (Dorna - zarządca Grand Prix) oraz Mike Trimby (IRTA, sekretarz spotkania).

Cały regulamin techniczny klas Grand Prix to oczywiście obszerny dokument, który samodzielnie możecie pozyskać ze strony FIM, dlatego my zwrócimy uwagę na najważniejsze zmiany.

Reklama

ZOBACZ NOWE MODELE »
NAS Analytics TAG

Homologacja silników

Jednym z uzgodnień jest możliwość łatwiejszej homologacji silników z różnymi specyfikacjami. To pozwoli producentom m.in. łatwiej wynajmować silniki wykorzystywane w latach poprzednich. Aby uniknąć kosztów i komplikacji związanych z dostarczeniem silnika próbnego (do homologacji) w różnych specyfikacjach ustalono, że producenci mogą dostarczyć jedną próbkę silnika do homologacji. Różne wersje homologowanego silnika będą kontrolowane przez odbiór tych elementów silnika, które różnią się od głównego silnika, który został homologowany.

Testy

Zgodnie z przyjętym regulaminem zespoły będą mogły przeprowadzić do pięciu dni prywatnych testów przez każdy zespół. Silniki nie będą teraz plombowane, co wcześniej miało zapobiegać korzystaniu z nich poza oficjalnymi testami.

Standardowy quick shifter dla Moto2

Wprowadzone zostaje też obowiązkowe 6-bolcowe złącze dla quick-shifterów. Ma to zapobiegać korzystaniu z quick-shiftera w sposób inny, niż przewidziany przez producenta. Takie rozwiązanie umożliwi technikom Dorny sprawdzanie, czy sygnały z tego podzespołu nie są wykorzystywane do podnoszenia osiągów silnika.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy zamienisz kiedyś motocykl na elektryczny?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę