Aktualizacja regulaminu Grand Prix
Przy okazji XV. rundy tegorocznego cyklu Grand Prix na torze Motegi odbyło się zebranie Komisji Grand, którego celem było zatwierdzenie regulaminu technicznego na sezon 2016. W skład komisji weszli Carmelo Ezpeleta (Dorna, przewodniczący), Ignacio Verneda (Prezes FIM), Herve Poncharal (IRTA - stowarzyszenie zespołów wyścigowych), Takanao Tsubouchi (MSMA - stowarzyszenie producentów), Javier Alonso (Dorna - zarządca Grand Prix) oraz Mike Trimby (IRTA, sekretarz spotkania).
Cały regulamin techniczny klas Grand Prix to oczywiście obszerny dokument, który samodzielnie możecie pozyskać ze strony FIM, dlatego my zwrócimy uwagę na najważniejsze zmiany.
Homologacja silników
Jednym z uzgodnień jest możliwość łatwiejszej homologacji silników z różnymi specyfikacjami. To pozwoli producentom m.in. łatwiej wynajmować silniki wykorzystywane w latach poprzednich. Aby uniknąć kosztów i komplikacji związanych z dostarczeniem silnika próbnego (do homologacji) w różnych specyfikacjach ustalono, że producenci mogą dostarczyć jedną próbkę silnika do homologacji. Różne wersje homologowanego silnika będą kontrolowane przez odbiór tych elementów silnika, które różnią się od głównego silnika, który został homologowany.
Testy
Zgodnie z przyjętym regulaminem zespoły będą mogły przeprowadzić do pięciu dni prywatnych testów przez każdy zespół. Silniki nie będą teraz plombowane, co wcześniej miało zapobiegać korzystaniu z nich poza oficjalnymi testami.
Standardowy quick shifter dla Moto2
Wprowadzone zostaje też obowiązkowe 6-bolcowe złącze dla quick-shifterów. Ma to zapobiegać korzystaniu z quick-shiftera w sposób inny, niż przewidziany przez producenta. Takie rozwiązanie umożliwi technikom Dorny sprawdzanie, czy sygnały z tego podzespołu nie są wykorzystywane do podnoszenia osiągów silnika.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze