tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Zmiany w regulaminie MotoGP - po raz kolejny...
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Zmiany w regulaminie MotoGP - po raz kolejny...

Autor: Lovtza 2014.03.07, 09:38 3 Drukuj

Jeszcze nie rozpoczął się sezon MotoGP 2014, a już pojawiają się pierwsze nerwy oraz emocje - i to bynajmniej nie emocje sportowe. Jak pewnie wiecie w roku 2014 zamiast klasy CRT pojawi się na polu startowym klasa Open, w której dopuszczone będę maszyny wykorzystujące silniki z maszyn seryjnych, ale także te udostępnione przez Yamahę (NGM Mobile Forward Racing ) lub motocykle będące uproszczoną wersją "pełnych" prototypów (Hondy RC213 Production Racer w zespołach takich jak Drive M7 Aspar, lub Cardion AB Motoracing). Już w trakcie testów na Sepang okazało się, że szanse poszczególnych zespołów w tej klasie nie będą wyrównane, bo ekipa NGM Mobile Forward Racing i Aleix Espargaro okazali się szokująco szybcy jadąc tempem fabrycznych prototypów , a produkcyjne Hondy spisywały się w tym samym czasie zdecydowanie poniżej oczekiwań. Już wtedy Honda otwarcie wyrażała swoje niezadowolenie, twierdząc że regulamin nie jest sprawiedliwy (w klasie Open zespoły mogą korzystać z większej ilości paliwa oraz z większej ilości silników w sezonie - w zamian muszą stosować narzucony przez Dornę komputer sterujący silnikiem i dostarczone do niego oprogramowanie).

Teraz jeszcze większe zamieszanie wywołało przejście Ducati do klasy Open. Oczywiście można zarzucać Włochom, że to wywieszenie białej flagi i otwarte przyznanie, że ich prototyp nie jest w stanie nawiązać walki z japońską koalicją, ale prawda jest taka, że Ducati w zamian za przyjęcie standardowego ECU zyskało możliwość lepszego rozwoju silników oraz korzystania z większej ilości paliwa. Oczywiście taki rozwój sytuacji doprowadził do kolejnych negatywnych komentarzy, szczególnie ze strony Hondy. Livio Suppo, szef zespołu Repsol Honda, otwarcie krytykował zgodę Dorny na działania Ducati, twierdząc że nie mają one nic wspólnego ze zdrową rywalizacją.

NAS Analytics TAG

W efekcie tych przepychanek najprawdopodobniej pojawi się zatem trzecia "podklasa" w stawce MotoGP. Wczoraj w wywiadzie dla hiszpańskiego dziennika sportowego AS Carmelo Ezpeleta przyznał, że planowane jest utworzenie średniej "podklasy" o roboczej nazwie Factory 2. Jakkolwiek absurdalnie by to nie brzmiało, byłaby ona skrojona pod potrzeby motocykli Ducati, które są zbyt wolne do rywalizacji z Hondą i Yamahą i jednocześnie zbyt szybkie aby rywalizować w klasie Open. W przeciwieństwie do klasy Open, maszyny Factory 2 mogłyby korzystać z 22,5 zamiast 24 litrów paliwa i z 9, zamiast z 12 silników w sezonie (motocykle fabryczne - 20 litrów paliwa i 5 silników). A zatem Ducati mistrzem w klasie Ducati? Wiele na to wskazuje…

Zmiany mogą zostać zatwierdzone 11 marca na posiedzeniu komisji Grand Prix i związku IRTA. W całej sprawie jest jeszcze wiele pytań. Np. jak będą wyglądały ograniczenia testowe w tej klasie? Czy ekipa NGM Mobile Forward Racing też zostanie upchnięta w tej klasie? Jedno jest pewne. Reguły motocyklowego Gran Prix jeszcze nigdy nie były tak skomplikowane, zagmatwane i niejasne dla statystycznego fana wyścigów. Czy to jeszcze jest rywalizacja kierowców i konstruktorów, czy już czysta wyścigowa polityka?

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor:Szubi 08/03/2014 09:27

Chyba id± lata posuchy...

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê