Ducati w osobnej klasie w MotoGP
Niedawno informowaliśmy o kolejnych skomplikowanych regulacjach technicznych wewnątrz klasy MotoGP. W wielkim uproszczeniu: na sezon 2014 klasa CRT została zastąpiona klasą Open, a zespoły fabryczne upchnięto w kategorii Factory. I nie było by z tym najmniejszego problemu, gdyby nie przejście "na ochotnika" fabrycznego teamu do kategorii Open. W oczach rywali, głównie z obozu Hondy, miałoby to dać niesprawiedliwą przewagę Włochom (z uwagi na możliwość korzystania z większej ilości paliwa oraz z opcji rozwijania silników).
Z racji tego komisja Grand Prix oraz IRTA podjęły decyzję o powołaniu klasy Factory 2, którą od dziś będziemy nazywać "klasą Ducati". W "klasie Ducati" dostępne do użytku podczas wyścigu będzie 22,5 litra paliwa (20 litrów Factory, 25 litrów Open) oraz 9 silników na sezon (5 - Factory, 12 - Open). Co ciekawe, przymusowe przejście do klasy Factory 2 nastąpi dopiero w momencie gdy dany zespół zacznie stawać na podium…
Foto: Ducati
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze