Adventure: Moto Morini X-Cape trafia do sprzeda¿y. Niestety... [dane techniczne]
Zapowiadany w lutym Moto Morini X-Cape, jeden z najsprytniejszych i najbardziej terenowych przedstawiciel segmentu Adventure średniej pojemności, wkrótce trafi do sprzedaży. Co o nim wiemy?
Moto Morini w 2018 została przejęta przez chiński koncern Zhongneng. Od tego czasu systematycznie pracuje nad powrotem do grona aktywnych producentów motocykli.
Najciekawszą propozycją, która do sprzedaży trafi w ciągu kilku miesięcy wydaje się X-Cape, turystyczne enduro z pewną dzielnością terenową o średniej pojemności. W oficjalnych danych marka nie wspomina o masie ani mocy jednostki napędowej, wcześniejsze doniesienia mówiły o zaledwie 48 KM. Nam wydaje się ona nieco za mała, ale dużo zależy od wagi pojazdu, charakterystyki silnika oraz doboru przełożeń.
Motocykl wygląda niezwykle efektownie, rasowo a duży, kolorowy wyświetlacz nie jest jeszcze standardem w tej klasie pojemnościowej. Nie podoba nam się montaż tradycyjnych zacisków hamulcowych - radialne byłyby czymś przenoszącym Moto Morini w ścisły czub pod względem rozwiązań konstrukcyjnych a w tej kwestii, pojazd jest absolutnie w środku stawki.
Pozostają jeszcze dywagacje na temat ceny. Wciąż brakuje oficjalnych informacji; jednak patrząc na prawa własności marki i podobne ruchy ze strony konkurencji (Benelli) mamy wrażenie, że kwota finalna nie powinna znacząco przekraczać wartość Benelli TRK 502X, a więc 27-30 tysięcy o ile oczywiście, Moto Morini planuje zostać producentem popularnych pojazdów (o czym świadczy pojemność, dobór komponentów). Na razie brak w Polsce oficjalnego importera, jesteśmy jednak pewni, że jeśli motocykl okaże się udany a sprzedaż za granicą będzie sukcesem, kwestia czasu, aż ktoś zdecyduje się na rozwój sieci importerskiej w Polsce.
Dane Techniczne
Długość: 2200 mm |
Szerokość: 850 mm |
Wysokość siedzenia: 830 mm (opcjonalnie 845 mm) |
Rama: stalowa |
Rozstaw osi: 1480 mm |
Przedni hamulec: podwójne tarcze 300 mm, pływające zaciski |
Tylny hamulec: tarcza 255 mm |
Felgi: przód 2,50"x19", tył 4,25"x17" |
Opona przód: 110/80-19" |
Opona tył: 150/70-17" |
Elektronika jednostka zarządzająca BOSCH, wyświetlacz TFT 7" z połączeniem bluetooth |
Silnik: rzędowy, dwucylindrowy, chłodzony cieczą |
Pojemność: 649 ccm |
Liczba przełożeń skrzyni biegów: 6 |
Zawieszenie przód: widelec USD o średnicy 50 mm z pełną regulacją, skok 160 mm |
Zawieszenie tył: wahacz, amortyzator centralny z regulacją napięcia wstępnego sprężyny i siłą dobicia, skok 135 mm |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze