2022 Yamaha Ténéré 700 World Raid Edition. Opis, zdjêcia, dane techniczne
Rozbijajcie skarbonki i planujcie podróż przez najśmielsze bezdroża, bo Yamaha wypuściła model Ténéré 700 w wersji World Raid Edition. Prototyp mieliśmy okazję zobaczyć przy okazji targów EICMA 2021.
Yamaha Ténéré 700 to niezwykle udany i rozchwytywany przez klientów model z segmentu średnich maszyn klasy adventure. Wersja World Raid Edition jest przystosowana do dalekich podróży dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności aż 23 litrów. Producent zapewnia, że pozwala to pokonać nawet 498 kilometrów. Jednocześnie Yamaha zapewnia, że udało się to zrobić bez przeniesienia środka ciężkości.
Pod względem ergonomii zmieniło się przede wszystkim siedzenie, które znajduje się na wysokości 890 mm i jest podzielone na dwie części. Dzięki temu można usunąć kanapę pasażera, by zmieścić dodatkowy bagaż. Zamiast wyświetlacza LCD zastosowano ekran TFT z możliwością podłączenia smartfona. Obok znajduje się gniazdo USB. Dodatkowo można wybrać jeden z trzech trybów wyświetlania. Explorer zapewnia podanie wszystkich ważnych parametrów motocykla w przystępnej formie. W wersji Street ekran przypomina analogowe liczniki. Jeżeli przełączycie na Raid, to będziecie mogli korzystać ze wskaźnika dystansu pozostałego do kolejnego punktu kontrolnego.
System ABS zyskał trzy tryby pracy - w Mode 1 jest całkowicie włączony, w Mode 2 działa tylko dla przedniego koła, a Mode 3 pozwala na całkowite wyłączenie. Jeśli chodzi o konstrukcję motocykla, to pojawiły się nowe amortyzatory KYB zwiększające skok o 20 mm. Mają regulację odbicia, kompresji i napięcia wstępnego. Tylny amortyzator również ma dodatkowe 20 mm skoku i pełną regulację. Wisienką na szczycie tortu jest amortyzator skrętu Öhlins z 18 opcjami ustawień.
Na koniec nie można nie wspomnieć o podwyższonej o 15 mm szybie z deflektorami, które można zdemontować oraz większych podnóżkach zapewniających lepszą przyczepność. Motocykl trafi do salonów w okolicach maja.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze