2022 Triumph Tiger 1200 w piêciu ods³onach. Opis, zdjêcia, dane techniczne
Triumph nareszcie ukrócił nasze męki i zaprezentował model Tiger 1200, który od miesięcy rozpalał wyobraźnię motocyklistów. Maszyna trafi do salonów w pięciu wersjach o oznaczeniach GT oraz Rally.
Wersja GT będzie miała koła o średnicy 19 cali z przodu i 18 cali z tyłu. Ma być dostępna również w odmianie GT Pro oraz GT Explorer ze zbiornikiem paliwa o pojemności aż 30 litrów. W standardzie do dyspozycji będzie 20 litrów. Model Rally to przednie koło o średnicy 21 cali i tylne o średnicy 18 cali, a felgi będą szprychowe i przygotowane do obsługi opon bezdętkowych. Tutaj możemy spodziewać się Rally Pro oraz Rally Explorer - ta druga dostanie większy zbiornik paliwa.
W materiałach promocyjnych producent chwalił się, że motocykl jest lżejszy o 25 kg od poprzedniej generacji, a także o 17 kg lżejszy niż "najbliższa konkurencja z wałem Kardana", czyli możemy przez to rozumieć dużego GS-a. Sercem motocykla będzie trzycylindrowy silnik o pojemności 1160 cm3. Maksymalna moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 130 Nm czynią go mocniejszym od niemieckiej konkurencji o 14 KM.
Nowa rama motocykla jest o 5,4 kg lżejsza od poprzedniej i w jej skład wchodzi także rama pomocnicza, która jest przykręcana. Podnóżki pasażera można zdemontować. Nowy wahacz tri-link jest mocniejszy, ale również lżejszy o 1,5 kg od jednostronnego z poprzedniej generacji Tigera 1200. Odchudzono także wał napędowy oraz obudowę przekładni kątowej. Siedzenie zostało zwężone z przodu i posiada dwustopniową regulację. Różnica wysokości wynosi 20 mm. W modelach GT kanapa może być na wysokości 850 lub 875 mm, a w Rally - 875 lub 895 mm. Pomyślano również o niskich osobach i dla nich przygotowano opcję obniżenia siedziska o 20 mm. W GT Pro i GT Explorer zamontowano osłonę miski olejowej, a GT Explorer oraz obie wersje Rally mają gmole chroniące silnik. Rally Explorer posiada także gmole ochronne zbiornika paliwa. Oczywiście elementy te są dostępne w katalogu akcesoriów.
Teraz czas na elektronikę, która została bardzo rozbudowana. W GT Explorer i Rally Explorer zamontowano system monitorowania martwego pola (Triumph Blind Spot Radar) opracowany przez Continental w opozycji dla radarów Boscha. Kontrola trakcji z funkcją działania w zakrętach jest wspierana przez jednostkę IMU. Informacje są wyświetlane na ekranie TFT o przekątnej 7". System łączności My Triumph umożliwia korzystanie z telefonu, nawigacji oraz sterowanie GoPro. Tryby jazdy są dostępne we wszystkich modelach, ale nie wszędzie są one takie same. W Rally Pro i Rally Explorer znajdziemy tryb Off-Road Pro. Tryb Rain ogranicza moc silnika do 100 KM. Na pokładzie jest także Cornering ABS i zaciski przednie Brembo Stylema.
Tryby jazdy przedstawiają się następująco:
- Tiger 1200 Rally Pro i Rally Explorer - Road, Rain, Sport, Rider (z możliwością konfiguracji), Off-Road i Off-Road Pro
- Tiger 1200 GT Pro i GT Explorer - Road, Rain, Sport, Rider (z możliwością konfiguracji) i Off-Road
- Tiger 1200 GT - Rain, Road i Sport
Jak zapewne się domyślacie, to jeszcze nie koniec opowieści o wyposażeniu nowego Tigera. Reflektor w technologii LED ze światłem do jazdy dziennej jest wspomagany przez adaptacyjne światła doświetlające zakręty. Nie znajdziemy ich jedynie w Tigerze 1200 GT. Podobnie sprawa ma się z quickshifterem, systemem Hill Hold, centralnym podnóżkiem, elektronicznym tempomatem oraz podgrzewanymi manetkami. W GT Explorer i Rally Explorer znajdziecie dodatkowo podgrzewane siedzenie oraz czujniki ciśnienia w oponach.
Motocykle będą dostępne w malowaniach Snowdonia White, Sapphire Black i Matt Khaki dla Rally Pro i Rally Explorer; Snowdonia White, Sapphire Black i Lucerne Blue dla GT Pro i GT Explorer oraz Snowdonia White dla podstawowego modelu GT.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze