2021 Triumph Bonneville. Opis, zdjêcia, dane techniczne
Triumph zaprezentował najnowszą odsłonę gamy modeli Bonneville. W jej skład wchodzą Bonneville T120, T120 Black, Bonneville T100, T100 Street Twin, T100 Street Twin Gold Line Limited Edition, Bonneville Speedmaster oraz Bobber.
Począwszy od 2001 roku Triumph sprzedał ponad 367 tysięcy egzemplarzy modelu Bonneville, który jest nie tylko ikoną motocyklową, ale także zapisał się na stałe w kartach historii popkultury. Jest to również doskonała baza do przeróbek - aż 86% właścicieli wprowadza mniejsze lub większe modyfikacje swoich motocykli. Z nową generacją nadchodzą nowe możliwości.
Zacznijmy od Bonneville T120. Napędza go znany już z poprzedniej generacji, chłodzony cieczą silnik o pojemności 1200 cm3. Jego moc maksymalna wynosi 79 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy to 105 Nm. W przypadku momentu obrotowego zaszła niewielka zmiana i zamiast przy 3100 obr./min. będzie dostępny przy 3500 obr./min. Masę motocykla zmieniono o 7 kilogramów. Pojawiły się także nowe, aluminiowe felgi szprychowe i lepsze hamulce Brembo. W standardzie otrzymamy tempomat, a także ulepszone tryby pracy elektroniki - Road i Rain. Nowy Triumph T120 to także nowy wygląd zegarów, choć ich styl pozostał klasyczny.
Dużo zmian zaszło w modelu Bonneville T100. Silnik jest mocniejszy o 9,8 KM i generuje maksymalną moc 64 KM, dostępną przy 3750 obr./min. Czerwone pole znajduje się teraz wyżej o 500 obr./min. Nowy Bonneville T100 jest o 4 kilogramy lżejszy, a także ma nowe zawieszenie i poprawione hamulce Brembo. Producent odświeżył także wygląd zegarów oraz osłon silnika. Dodatkowo można zamówić zestaw umożliwiający korzystanie z motocykla osobom z prawem jazdy kat. A2.
W modelu Street Twin pojawiło się sporo zmian. Bazuje on na Bonneville T100, ale otrzymał nowe, aluminiowe felgi, nowe siedzenie, które nie tylko lepiej wygląda, ale również jest wygodniejsze. Zmieniono także wygląd bocznych paneli i naklejek, a także wykończenie przepustnicy. Przy reflektorze pojawiły się nowe uchwyty ze szczotkowanego aluminium.
Model Street Twin pojawi się także w wersji Gold Line, która będzie limitowana do 1000 egzemplarzy, a do każdego z nich zostanie dołączony certyfikat autentyczności. Motocykl wyróżnia połączenie złota i czerni. Złote obramowania są ręcznie malowane przez najwyższej klasy specjalistów. Na zbiorniku paliwa znajduje się ręcznie namalowany napis Gold Line.
Kolejny na liście jest Bonneville Speedmaster, którego sercem jest silnik z modelu T120. Motocykl z jednej strony zachowuje linię Bonneville, ale później przechodzi do stylu cruisera. Na pokładzie nowej generacji Speedmastera mamy ulepszone zawieszenie Showa oraz poprawiony komfort siedzenia kierowcy i pasażera. Dodano także możliwość łatwego demontażu tylnej kanapy, co pozwoli przekształcić motocykl z jednoosobowy. Zmieniono również stylistykę zegara.
Ostatnią nowością w rodzinie Bonneville jest Bobber, który łączy świetne osiągi z nienagannym, surowym stylem. W nowej odsłonie pojawił się większy zbiornik paliwa, który teraz będzie miał pojemność 12 litrów. Mamy także nowe zawieszenie Showa oraz nowe przednie koło o średnicy 16 cali. Siedzisko znajduje się na wysokości 690 mm. Jeśli chodzi o technologie, to mamy reflektor LED ze światłem do jazdy dziennej, tempomat obsługiwany jednym przyciskiem, tryby jazdy Road i Rain, a także ABS i kontrolę trakcji z możliwością wyłączenia. Z tyłu również pojawiło się oświetlenie LED.
Pamiętacie, jak na początku wspomnieliśmy o akcesoriach? Wraz z nową generacją rodziny Bonneville pojawi się także katalog oryginalnych dodatków, który liczy 320 pozycji. Wszystkie zostały przetestowane w akcji, więc producent oferuje na nie dwa lata gwarancji bez limitu kilometrów. Wśród nich są między innymi w pełni regulowane amortyzatory tylne FOX, owiewki, kufry, sakwy i wiele innych. Jeżeli chcecie wiedzieć, jak wybrane gadżety będą się prezentować na waszym wymarzonym motocyklu Triumph, to będziecie mogli to sprawdzić w rewolucyjnym konfiguratorze.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze