2021 MV Agusta Turismo Veloce. Opis, zdjêcia, dane techniczne
MV Agusta przedstawiła kolejną generację modelu Turismo Veloce, który będzie dostępny w czterech wersjach. Producent postawił przede wszystkim na komfort i aerodynamikę.
MV Agusta Turismo Veloce będzie dostępna w wersjach Lusso, Lusso SCS, RC SCS oraz nieco "zubożonej" i tańszej wersji Rosso. Sercem motocykla jest trzycylindrowy silnik o pojemności 798 cm3, który ma nieco mniej mocy niż chociażby w modelu Superveloce. W Turismo Veloce producent deklaruje maksymalną moc na poziomie 110 koni mechanicznych, ale jednocześnie zapewnia, że poprawił krzywą momentu obrotowego. W wyniku tych zabiegów, w zakresie od 3000 do 6000 obr./min. powinniśmy mieć go do dyspozycji o 12% więcej. Poprawa krzywej w zakresie średnich obrotów z pewnością sprawi, że w mieście nie trzeba będzie kręcić silnika zbyt wysoko, a w trasie pozwoli to na zmniejszenie spalania.
Wewnątrz silnik otrzymał te same usprawnienia co pozostałe modele - czyli mamy przeprojektowany układ wydechowy, nowe wtryskiwacze, a także nowe sprzęgło i quickshifter EAS 3.0, który ma zapewniać płynniejszą i gładszą zmianę biegów. Zmiany w silniku powinny również sprawić, że jego żywotność będzie wydłużona dzięki zmniejszeniu tarcia. Sercem elektroniki jest sześcioosiowy moduł bezwładnościowy e-Novia, który został stworzony specjalnie dla marki MV Agusta. Steruje on pracą kontroli trakcji z kontrolą pochyłu oraz systemem ABS z funkcją wspomagania w zakrętach. Komunikaty są pokazywane na wyświetlaczu TFT o przekątnej 5,5 cala. Na pokładzie zamontowano także moduł Bluetooth.
Sporo wydarzyło się w kwestii wygody i ergonomii. Siedzisko zostało obniżone o 2 centymetry i jest teraz na wysokości 83 centymetrów. Kanapa zyskała miękkie wypełnienie. Szyba jest teraz nie tylko regulowana, ale również jest o 75 mm wyższa i 38 mm szersza od tej z poprzedniego modelu. Producent zapewnia, że poprawił działanie półaktywnego zawieszenia. Zmieniono także kufry, które mają pojemność 36 litrów każdy i są zaprojektowane tak by szerokość motocykla z tyłu była równa szerokości kierownicy.
MV Agusta zamierza przeprowadzić praktyczny test swojego motocykla - nowa Turismo Veloce Lusso SCS już w lipcu ruszy w podróż na dystansie około 1900 kilometrów, które ma pokonać w 24 godziny. W tym czasie motocykl przemierzy 11 krajów.
Komentarze 0
Poka¿ wszystkie komentarze