2021 MV Agusta Brutale 800. Opis, zdjêcia, dane techniczne
MV Agusta przedstawiła pierwsze premiery na rok 2021. Jedną z nich jest model Brutale 800, który według zapewnień producenta zmienił się pod każdym względem.
MV Agusta Brutale 800 pojawi się w trzech wersjach RR, RR SCS oraz "budżetowej" Rosso. - czyli tak jak miało to miejsce dotychczas. Producent zapewnia, że choć moc silnika pozostała taka sama i wynosi 140 koni mechanicznych, a moment obrotowy wzrósł do 1 Nm i wynosi 87 Nm, to motocykl ma szereg usprawnień na każdym polu.
W silniku zmieniły się materiały użyte do produkcji zaworów, a nowe wtryskiwacze sprawiają, że ciśnienie wzrosło z 3,5 do 4 barów. Zmieniono także sprzęgło oraz czujnik skrzyni biegów i komputer sterujący skrzynią. Modyfikacje obejmują również układ wydechowy, który ma nowy kolektor i zmieniony kształt tłumika.
Rama to nadal kratownicowa konstrukcja wykonana ze stalowych rur, ale zmieniono boczne panele oraz łączenie tylnego zawieszenia. Z tyłu zastosowano przeprojektowany amortyzator z pełną regulacją, podobnie jest w przypadku przedniego zawieszenia, gdzie znajdziemy amortyzator upside-down od Marzocchi. Hamulce to nadal tarcze o średnicy 320 mm z przodu i 220 mm z tyłu wspierane przez zaciski Brembo. Masa motocykla "na sucho" wynosi 175 kilogramów.
W elektronice pojawił się czujnik IMU, który odpowiada za pracę pozostałych systemów. Ciekawostką jest fakt, że został on stworzony przez mediolańską firmę e-Novia specjalnie dla marki MV Agusta. Czujnik steruje pracą kontroli trakcji, systemu ABS ze wspomaganiem w zakrętach, wheelie control oraz systemem zapobiegającym uniesieniu przedniego koła. Do tego mamy MV Ride App, która pozwala na modyfikację ustawień motocykla z poziomu smartfona. Informacje są pokazywane na nowym, kolorowym wyświetlaczu TFT o przekątnej 5,5". Motocykl jest także wyposażony w nawigację. Oświetlenie jest wykonane w technologii LED, a reflektor dodatkowo posiada funkcję doświetlania zakrętów.
MV Agusta Brutale 800 RR SCS posiada dodatkowo Smart Clutch System. System ten polega na automatycznym sterowaniu sprzęgłem. W praktyce działa to tak, że nie trzeba używać dźwigni sprzęgła po zatrzymaniu motocykla oraz przy ponownym starcie. Sprzęgłem można oczywiście operować w tradycyjny sposób, a biegi są zmieniane z pomocą quickshifera działającego w górę i w dół.
Wersja Rosso ma wszystkie dobrocie, jakie zapewnia Brutale 800 RR, ale moc silnika jest zmniejszona do 112 koni mechanicznych. Dzięki temu można ją nabyć w wersji spełniającej wymagania prawa jazdy kat. A2.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze