2021 Ducati Panigale V4 i Panigale V4 SP. Opis, zdjêcia
Ducati odświeżyło gamę modelową Panigale. Włosi uśmiercili wersję V4 R, ale w zamian dostaliśmy spektakularne V4 SP.
Ducati Panigale V4 zostało przystosowane do spełniania wymogów norm emisji spalin Euro 5. Moc pozostaje na obecnym poziomie i będzie wynosiła nadal 214 koni mechanicznych. Producent zdecydował się na wprowadzenie jednej zmiany, która ucieszy miłośników jazdy po torach wyścigowych. W trybach jazdy będziemy mieli do dyspozycji Race A i Race B. W trybie Race A motocykl będzie szedł pełnym ogniem, a w trybie Race B zostanie przycięty moment obrotowy na pierwszych trzech biegach.
Najsmaczniejsze pozostawiono na koniec. Z oferty wypadnie model Panigale V4 R, a zastąpi go V4 SP - czyli Sport Production. Liczby 214 i 173 oznaczające kolejno moc i masę na sucho potrafią rozbudzić wyobraźnię. Nowościami na pokładzie są koła wykonane z włókna węglowego oraz przednie zaciski Brembo Stylema R. Pompa przedniego hamulca posiada system Multiple Click System, który pozwala na precyzyjne dostosowanie siły nacisku, a regulacja dźwigni hamulca może odbywać się zdalnie. W stosunku do V4 R zmieniły się również sety - na pokładzie znajdziemy w pełni regulowane podnóżki Rizomy. Lista systemów bezpieczeństwa tradycyjnie jest długa jak list pięciolatka do Świętego Mikołaja.
Wisienką na szczycie szalonego tortu o oznaczeniu SP jest malowanie wzięte prosto z zimowych testów World Superbike. Mamy więc czarne owiewki i osłonę zbiornika paliwa wykonaną ze szczotkowanego aluminium. Do motocykla można również zamówić zestaw zawierający elementy przystosowujące go w pełni do jazdy torowej. Każdy egzemplarz posiada numer wybity na półce amortyzatora.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze