2014 Honda Gold Wing F6C - naked power cruiser
Prawdę mówiąc, nie wiemy za bardzo co powiedzieć. No bo jaka ma być ludzka reakcja na informację, że Honda wypuszcza Gold Winga Naked? To, co widzicie na zdjęciach to Gold Wing F6C, czyli mówiąc krótko, power cruiser na bazie Gold Winga. Silnik pochodzi w prostej linii ze standardowego Gold Winga, a to oznacza sześć cylindrów w układzie boxer. F6C ma być brakującym ogniwem między majestatycznym Gold Wingiem F6B (Bagger), a nową CTX1300.
Są jednak zmiany w podwoziu. Skok przedniego zawieszenia jest delikatnie większy, zwiększono także kąt nachylenia główki ramy oraz rozstaw osi. No i najważniejsze - w stosunku do regularnego Gold Winga F6B jest lżejszy o prawie 80 kg. To wszystko ma się przełożyć na znacznie lepsze prowadzenie, które i tak było już nienaganne mając na uwadze gigantyczną masę Gold Winga.
Silnik pozostał niezmieniony, dlatego też nadal mamy wstrząsające 167 Nm momentu obrotowego dostępne praktycznie od samego dołu. Co do wyglądu... to jest on szokujący. Nigdy nie było czegoś takiego, a już z pewnością nie w ofercie Hondy. Nie ma najmniejszych wątpliwości, że będzie to motocykl typu "kochaj albo rzuć", ale trzeba przyznać, że stylistyka przyciąga uwagę. Zwróćcie uwagę na film promocyjny, w którym F6B (w USA motocykl będzie nosił nazwę Valkyrie) zostawia długą kręchę na asfalcie. Czyżby zrezygnowano z C-ABSu, który uruchamia oba hamulce po wciśnięciu klamki? A może na potrzeby rozrywkowego power cruisera zdecydowano się na opcję wyłączenia go?
Dajcie nam znać, co sądzicie Gold Wingu w wersji Naked.
Test Gold Winga możecie przeczytać tutaj.
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarzeW Stanach bêd± dostêpne dwie wersje z i bez ABSu. Ten na filmie to ta druga \"bad ass\" wersja. Co do tego, co pisze kkkk, ¿e jest to konkurencja dla Rocketa to...jest za, a nawet przeciw :-) ...
Odpowiedzkonkurencja dla Triumph Rocket III ?
Odpowiedzjak najbardziej ca³a charakterystyka f6c pasuje do rocketa ,masa zblizona ,moc zblizona ,zakres obrotow zblizony, pojemnosc zblizona ,geometria ergonomi i zawieszenia zblizona
Odpowiedz**** nie urywa, zbyt plastikowa jak dla mnie. Jesli nic nie zmienili w silniku to praktyczniejszy bêdzie F6B... Ja tam zostajê przy swojej starej Valci.
Odpowiedzno i zajepisty filmik pogl±dowy dla mnie trasa iidealna i krajobrazy i zero ruchu :)
Odpowiedzno zajepisciie przetuningowali goldasa pod wzgledem paramterów technicznów 80 kg mniej wzgledem f6b oznacza ze f6c od mniej wiecej 4000-4500 obr/min bedze odjezdzac f6b az do odciecia przy 6400 jak...
Odpowiedzmi to przypomina bardzo Honde Rune, mo¿e i dobrze
OdpowiedzRune to byla Valkyrie, a F6C w USA nazywa sie Valkyrie - wiec slusznie przypomina :)
Odpowiedz