tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MV Agusta pozostanie ekskluzywną marką. Stefano Campaci o przyszłości pod ewentualnymi rządami Stefana Pierera
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

MV Agusta pozostanie ekskluzywną marką. Stefano Campaci o przyszłości pod ewentualnymi rządami Stefana Pierera

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.01.15, 09:34 Drukuj

MV Agusta stopniowo wpada w objęcia Stefana Pierera, który realizuje swoje marzenie o posiadaniu w swoim portfelu motocyklowej marki premium. W tym wszystkim pojawia się pytanie o to, czy włoski producent zachowa swój charakter, czy może będziemy świadkami produkowania motocykli MV Agusta z silnikami KTM. Te i inne wątpliwości rozwiał Stefano Campaci.

Stefano Campaci to dyrektor ds. marketingu marki MV Agusta i ostatnio został wzięty na spytki przez portal Visordown. Najważniejszą kwestią była oczywiście współpraca z KTM, który kupił 25,1 proc. udziałów i już ogłosił, że idzie po więcej. Na razie grupa Pierer Mobility wspiera Włochów w zakresie usprawnienia logistyki i produkcji.

NAS Analytics TAG

- Pozostaniemy MV Agustą. Pozostaniemy marką produkowaną we Włoszech. Nasze produkty nadal będą rozwijane we Włoszech i nie będzie żadnej platformy dzielonej z KTM, żeby zachować ekskluzywność - zapewnił Campaci w wywiadzie dla Visordown. Dodał, że ekskluzywność marki wynika też z jej historii, miejsca pochodzenia i miejsca produkcji. Dlatego MV Agusta nie zamierza iść tropem przeniesienia produkcji do szeroko pojętej Azji.

Słowa te są o tyle ciekawe, że gdy producent prezentował modele Lucky Explorer 5.5 i 9.5, które ostatecznie nie weszły do produkcji, to wariant 5.5 miał być produkowany przy współpracy z QJMotor. Takiej praktyce sprzeciwiali się sami przedstawiciele imperium Stefana Pierera, a ich głosy ostatecznie zostały wysłuchane.

- Kiedy ktoś nosi zegarek Patek Philippe, od razu widzisz tę osobę i myślisz, że nosi coś ekstremalnie ekskluzywnego. MV Agusta chce iść tą drogą i zostać ekskluzywną i luksusową marką premium - dodał Campaci. Przyznał, że roczna produkcja jest ustalona na poziomie 15 tys. motocykli, ale same możliwości produkcyjne są o wiele większe.

Przyszłość włoskiej marki zapowiada się ciekawie, ponieważ w październiku 2023 r. pojawiło się ogłoszenie, że spółka Pierer Mobility AG zamierza kupić większościowy pakiet akcji w marce MV Agusta. Przejęcie ma być sfinalizowane wiosną 2026 r. Obecnie Pierer ma 25,1 proc. akcji i 2 miejsca w zarządzie włoskiego producenta. To kosztowało go 30 mln euro.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę