tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM kupuje większościowy pakiet akcji marki MV Agusta. Stefan Pierer spełnia marzenie o posiadaniu włoskiej marki
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

KTM kupuje większościowy pakiet akcji marki MV Agusta. Stefan Pierer spełnia marzenie o posiadaniu włoskiej marki

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.10.25, 07:07 Drukuj

Stefan Pierer w końcu będzie mógł spełnić swoje marzenie o posiadaniu egzotycznej włoskiej marki. Po nieudanych próbach zakupu Ducati udało mu się pozyskać pakiet większościowy w marce MV Agusta, gdzie już ma 25,1 proc. udziałów. Transakcja nie dojdzie jednak do skutku od razu.

Spółka Pierer Mobility AG poinformowała o porozumieniu z marką MV Agusta w sprawie zakupu pakietu większościowego akcji. Przejęcie ma być sfinalizowane wiosną 2026 roku. Już wcześniej pojawiały się wypowiedzi przedstawicieli austriackiego koncernu, które wskazywały na to, że będzie on chciał w pełni kontrolować włoską markę. W maju tego roku Hubert Trunkenpolz mówił o planach przejęcia pakietu większościowego włoskiej marki. Wtedy Timur Sardarov temu zaprzeczał.

NAS Analytics TAG

Na razie nie wiadomo nic więcej poza lakonicznym komunikatem Pierer Mobility. Jeżeli jednak Austriacy będą chcieli kontrolować włoską markę, to oczywiście muszą mieć w niej więcej niż 50 proc. udziałów. Obecnie mają 25,1 proc. akcji, które kupili za 30 mln euro w formie zwiększenia kapitału. KTM wprowadził też do rady nadzorczej w Varese dwie osoby ze swojego zarządu. Od tego czasu producent stara się pomóc MV Aguście w rozwinięciu sieci sprzedaży oraz uporządkowaniu produkcji i łańcucha dostaw.

Timur Sardarov i jego rodzina kupili markę MV Agusta z rąk rodziny Castiglioni w grudniu 2018 r. Wszystko zaczęło się od inwestycji Sardarova w 2016 r., a następnie w czerwcu 2017 r. rosyjska rodzina zainwestowała 50 mln euro i przejęła pakiet większościowy. Sardarov wkroczył jako prezes i członek rady nadzorczej. W tym samym roku nad marką wisiało widmo bankructwa, więc Sardarov musiał wykonać tytaniczną pracę, żeby uratować markę i przywrócić zaufanie klientów.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę