iPhone narażone na uszkodzenia generowane przez wibracje silników motocyklowych. Apple ostrzega użytkowników
Apple ostrzega przed montażem iPhone'ów bezpośrednio do kierownicy lub innych elementach motocykla, ponieważ wibracje mogą spowodować usterki czujników magnetycznych i żyroskopów.
Na swojej oficjalnej stronie internetowej Apple ogłosiło, że smartphony amerykańskiego giganta mogą ulec uszkodzeniu, jeśli zostaną poddane wysokiej amplitudzie wibracji, "szczególnie tych generowanych przez silniki motocyklowe o dużej mocy".
"Silniki motocyklowe o dużej mocy lub pojemności generują intensywne drgania o znaczącej amplitudzie, które są przenoszone przez podwozie i kierownicę. Nie zaleca się podłączania iPhone'a do w/w motocykli ze względu na amplitudę drgań w pewnych zakresach częstotliwości, które generują" - głosi komunikat Apple.
Problem najwyraźniej dotyka iPhone'ów z optyczną stabilizacją obrazu (01S) lub autofokusem w zamkniętej pętli (AF), co obejmuje iPhone'a 6s, iPhone'a 6s Plus i wszystkie iPhone'y od iPhone'a 7.
Żyroskopy i czujniki magnetyczne w systemie OIS mają za zadanie pomagać w kompensowaniu ruchu i wibracji podczas robienia zdjęć lub nagrywania filmów. Okazuje się, że długotrwała ekspozycja na wibracje o dużej amplitudzie, takie jak te wytwarzane przez motocykle o znacznej mocy, może pogorszyć działanie systemu OIS i doprowadzić do obniżenia jakości zdjęć i filmów.
"Systemy OIS i zamknięta pętla AF w iPhone'ach zostały zaprojektowane z myślą o trwałości. Jednak, podobnie jak w przypadku wielu urządzeń elektronicznych zawierających systemy takie jak OIS, długotrwałe bezpośrednie narażenie na drgania o dużej amplitudzie w pewnych zakresach częstotliwości może pogorszyć działanie tych systemów i doprowadzić do obniżenia jakości obrazu w przypadku zdjęć i filmów. Zaleca się unikanie narażania iPhone'a na przedłużone wibracje o dużej amplitudzie" - wyjaśnia amerykańska firma.
Dodatkowo Apple zaleca, aby użytkownicy montujący swoje telefony do silnikowych jednośladów o niższej mocy, takich jak motorowery i skutery elektryczne, używali uchwytów tłumiących drgania w celu zminimalizowania ryzyka uszkodzeń aparatów. Ale czy to rzeczywiście pomaga?
Właściciele iPhone’ów i zarazem motocykliści sygnalizowali już problemy ze smartphonami Apple’a, które pojawiły się wraz z modelem X. Podkładki amortyzujące mogą pomóc. Niektóre modele są w stanie pochłonąć nawet 60 proc. drgań, ale to niestety nie oznacza, że delikatna elektronika telefonu będzie zawsze i wszędzie bezpieczna. W rzeczywistości nie ma żadnej gwarancji, że telefon nie dozna usterki po zjechaniu z gładkiego asfaltu na trudniejszy teren.
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeSwiat schodzi na psy! A ta firma to widmo bo znaleźć jakieś opinie i porady na temat ich produktów to jest nie możliwe jak by była cenzura. Po za tym dlaczego mając Ip 6s od ponad 5lat producent do...
OdpowiedzTo prawda. 10 dni temu odebrałem swojego iphona 12 mini z naprawy. Trzymalem go zamontowanego na kierownicy. Uchwyt firmy SP. Głowna kamera padła po tygodniu jeżdżenia. Naprawa trwała 1 dzień - ...
OdpowiedzIphone - telefon specjalnej troski. najlepiej nie wyciągać z pudełka, bo może się popsuć.
Odpowiedz