Zongshen RA9 - futurystyczny power cruiser z Chin, którego napêdza Aprilia
W ostatnich latach chińskie marki coraz śmielej wkraczają do segmentów motocykli z silnikami o dużych pojemnościach. Zongshen RA9 to jeden z takich pokazów siły, który został zaprezentowany podczas targów CIMAMotor.
Chińskie marki chętnie korzystają z owoców prawnie wymuszonej współpracy z zachodnimi producentami, a koncept Zongshen RA9 jest tego doskonałym przykładem. Pod autorskimi, futurystycznymi kształtami drzemie bowiem silnik, który znamy z motocykli Aprilia Shiver 900 i Dorsoduro 900. Nie należy tu jednak obwiniać Chińczyków o jakiekolwiek plagiaty, ponieważ grupa Piaggio i Zongshen działają w Chinach w ramach spółki joint venture. Należy tu wspomnieć, że producenci z innych krajów, którzy chcą wejść na chiński rynek, muszą nawiązać współpracę z jednym z chińskich producentów w ramach spółki joint venture. Oznacza to oczywiście podzielenie się technologiami.
Dwucylindrowy silnik w układzie V wypadł z europejskiej oferty wykoszony przez normę emisji spalin Euro 5, a zamiast Shivera 900 mamy Tuono 660, które jest napędzane dwucylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 659 cm3. Chińczycy nie poprzestali jednak na wsadzeniu włoskiego pieca do swojego projektu. Producent zwiększył pojemność do 987 cm3, a moc wzrosła do 113 koni mechanicznych. Ogół konceptu sprawia wrażenie, jakby Chińczycy inspirowali się motocyklem Ducati Diavel 1260. Na razie nie wiadomo, czy motocykl trafi do produkcji, ale nawet jeżeli tak się stanie, to zapewne nie ujrzymy go w Europie.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze