Zmiany w motocyklowej serii "X" marki Honda
Honda Motor Europe ma zaszczyt poinformował o zmianach, które obejmą w 2016 roku trzy z produkowanych przez markę crossoverów w stylizacji "X" - CB500X, NC750X oraz VFR1200X Crosstourer.
Odświeżenie modeli "X" obejmie więc całą rodzinę crossover’ów Hondy: CB500X, NC750X, VFR800X Crossrunner (nowy model obecny już w 2015 roku na rynku) oraz VFR1200X Crosstourer.
Honda NC750X
Od czasów debiutu tego modelu w 2012. roku, dzięki swojej funkcjonalności i długotrwałej sprawności przy jednoczesnych niewielkich kosztach eksploatacji, NC750X (poprzednio NC700X), konsekwentnie utrzymywał się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się motocykli w Europie. Zaplanowane na rok 2016 zmiany modelu obejmują:
- kompleksową zmianę stylistyki motocykla - na ostrzejszy i bardziej zadziorny oraz bardziej pasujący do rodziny modelowej crossover’ów "X" marki Honda,
- przednie oraz tyle oświetlenie w technologii LED,
- wyższą o 70 mm szybę, co poprawi komfort jazdy,
- 3 poziomy ustawienia trybu S w wersji z przekładnią dwu sprzęgłową (DCT), umożliwiające większy wybór spośród dostępnych stylów jazdy,
- nowe zawieszenie Showa z regulacja dobicia i odbicia oraz napięcia wstępnego sprężyny
- zwiększenie pojemność schowka (z 21 do 22 litrów) usytuowanego tam, gdzie w standardowych modelach znajduje się zbiornik na paliwo,
- nowy, lekki, kompaktowy tłumik pozwalający wydobyć jeszcze głębszy dźwięk z rzędowego, dwucylindrowego silnika o pojemności 745 cmm z wałem o wykorbieniach co 270 stopni.
Honda CB500X
Crossover przeznaczony dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2 z wyjątkowo oszczędną jednostką napędową, otrzymuje na sezon 2016 szereg ulepszeń mających na celu zwiększenie komfortu kierowcy. Obejmują one:
- wyższą o 10 cm szybę dla jeszcze lepszej ochrony kierowcy,
- oświetlenie przednie oraz tylne w technologii LED,
- zawieszenie przednie wyposażone w możliwośd regulacji napięcia wstępnego sprężyny,
- regulowaną dźwignię hamulca oraz poprawioną przekładnię biegów w celu jeszcze łatwiejszego ich zmieniania,
Honda VFR1200X Crosstourer
Flagowy model rodziny modelowej "X" , sporttourer z segmentu adventure wyposażony w silnik V4, również zostaje zmieniony na sezon 2016:
- nowa szyba z regulacją wysokości - łatwa w ustawieniu nawet jedną ręką,
- trzy poziomy ustawienia trybu S w wersji z przekładnią dwusprzęgłową (DCT) umożliwiającą większy wybór spośród dostępnych trybów pracy, a co za tym idzie lepsze dopasowanie do stylu jazdy,
- silnik spełniający normy Euro4.
Ulepszenia systemu umożliwiają maszynie wykrywanie typu nachylenia podłoża (wznoszące lub opadające) i tym samym dostosowanie do nich właściwości jezdnych pojazdu. Opcja DCT została zakupiona przez większość nabywców modelu VFR 1200X począwszy od roku 2014.
Motocykl będzie dostępny w specjalnych opcjach kolorystycznych: czerwień Candy Prominence Red oraz w grafitowej czerni Graphite Black.
Opierając się na kompleksowej modernizacji modelu VFR800X Crossrunner z 2015 roku, powyżej opisane zmiany zamykają wspólną koncepcję projektową dla modeli z rodziny "X". Znacznie zwiększono jej wszechstronną praktyczność, osiągi oraz wrażenie "przyjazności" dla użytkownika.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze