Przy prezentacji tego motocykla zgromadziły się rzecz jasna największe tłumy. Najnowsza generacja topowej wyścigówki Yamahy kryje w sobie sporo zmian. Co ciekawe, nie rzucają się one w oczy przy pierwszym kontakcie, przez co nowa R1 wygląda na stary model po lekkim face-liftingu, choć tak na prawdę jest to zupełnie nowy motocykl. Największą nowością jest silnik. Głowica kryje w sobie „tylko" 4 zawory na każdy cylinder, zatem Yamaha odchodzi od swoich radialnych 5-ciu zaworów. Producent zapowiada wzrost mocy do 180 KM bez dynamicznego doładowania i 189 KM przy pełnej prędkości. W motocyklu zmieniono zawieszenie, co jest szczególnie widoczne z tyłu w kształcie wahacza. Dociekliwi wypatrzą zapewne nową ramę Deltabox, nowe 6-tłoczkowe hamulce oraz nowe felgi kół.
Od strony stylizacji motocykl pozostaje wierny swojemu poprzednikowi. Dwa tłumiki umieszczone pod zadupkiem to znak rozpoznawczy R1. Wloty powietrza wyglądają podobnie, jak we wcześniejszej generacji, ale mają większą powierzchnię. Uzupełnieniem całości jest lifting plastików oraz zmiany w wyglądzie tablicy przyrządów. Motocykl wygląda dzięki wszystkim tym zmianom wyjątkowo dynamicznie i zadziornie. Masa własna 177 kg. W klasie jednego litra zapowiada się ostra rywalizacja pomiędzy Yamahą a Suzuki.
|
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeGdyby kazno mi przedstawiæ co czujê gdy ¿yjê, wskaza³ bym bez wachania doskona³osæ tkwi±c± w R1.
OdpowiedzYAMAHA R1 TO PIEKNY BIKE MAM MODEL2003 JEZDZILEM TEZ NOWYMI MODELAMI I MUSZE PRZYZNAC ZE JEST TO SZALENIE MOCNY MOTOREK POLECAM WIEC ZAKUP TEGO CACKA
OdpowiedzYAMAHA R1 OSIATNIO Z KA¯DYM ROKIEM OSI¡GA MOUNT EVEREST BYCIA PIEKN¡,....NAPRAWDE ZACNY MOTOR,.. GDYBY PRZYSZED£ DO MNIE MALARZ Z PROSB¡ O WSKAZANIE MU NAJPIÊKNIEJSZEGO MOTOCYKLA JAKI MÓG£ BY ...
Odpowiedz