tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha YZF R1 2007 - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Yamaha YZF R1 2007 - strona 2

Autor: Lovtza 2007.01.29, 10:57 70 Drukuj
Hamulce

Tutaj dochodzimy do kolejnej nowości. Modne w drugiej połowie lat 90-tych sześcio-tłoczkowe zaciski hamulcowe znów wracają do łask. Znajdziemy je właśnie w hamulcach nowej R1. Ciekawostką w ich budowie jest zastosowanie czterech klocków na każdy zacisk. W takim systemie dwa większe klocki obsługiwane są przez dwa tłoczki, a mniejsze klocki w zacisku współpracują z jednym tłoczkiem hamulcowym. W zamyśle konstruktorów poprawić to ma odporność na niekontrolowane odkształcanie się materiałów, powodowane wysokimi temperaturami.

Zaciski mocowane są oczywiście radialnie i współpracują z tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm. Z tyłu kierowca ma do dyspozycji typowy dla sportowych sprzętów malutki, wręcz pomocniczy hamulec o średnicy tarczy 220 mm.

NAS Analytics TAG

Gadżety

No właśnie. Na dzisiejszym morderczo konkurencyjnym rynku nie wystarczy zbudować motocykl, który zasuwa jak dziki. Konieczne jest ubranie go w budzące pożądanie duperele. Spece od marketingu wiedzą od dawna, że często jeden, zupełnie nieistotny dla parametrów samego produktu, detal może mieć zasadnicze znaczenie przy podejmowaniu decyzji o zakupie motocykla. Tym bardziej, gdy mówimy o bardzo wyrównanej konkurencji. Na tym polu Yamaha nie rozpieszcza swojego potencjalnego nabywcy. Jej główny konkurent, tegoroczny „wszystkomający" GSX-R 1000 może pochwalić się sterowanym poziomem mocy silnika, podczas, gdy w R1 nie ma nawet wyświetlacza wybranego przełożenia. Na pewno stoi za tym uzasadniona logika, którą kierowali się konstruktorzy tej maszyny. Nie ma wątpliwości co do tego, że nowa Yamaha ma wszystko, co potrzebne jest do wypełnienia jej powołania - dominacji na torach wyścigowych.

Yamaha YZF R1 w Polsce

Litrowa wyścigówka Yamahy ma w Polsce całą rzeszę wielbicieli. Nowy model z pewnością krąg fanatyków R1 rozszerzy, a dotychczasowych wyznawców wyścigowej filozofii Yamahy utwierdzi w starych przekonaniach. Mimo to przyszłość niesie ze sobą sporo wyzwań...

No właśnie. Najważniejsze z wyzwań, jakie czeka Yamachę w tym roku, deklaruje 6 KM mocy więcej i 5 kg mniej masy własnej. Mowa oczywiście o najnowszym wściekłym litrowym Gixxerze , który nie dość, że deklaruje lepsze parametry, jest nie mniej, niż Yamaha naszpikowany elektroniką i jakby tego było mało - jest także o całe 6000 zł tańszy od R1. Wiem jednak, że zagorzałych fanów nie jest w stanie przekonać ani cena, ani suche dane techniczne. Jakby nie było, to właśnie frajda z jazdy oraz wyniki osiągane na torze rozstrzygają, kto zasługuje na miano lidera. Rywalizacja w klasie jednego litra zapowiada się w tym roku szalenie ciekawie.

YZF-R1
Silnik
Typ silnika: Chłodzony cieczą, 4-suw, DOHC, 16-zaworowy, nachylony do przodu, rzędowy czterocylindrowy
Pojemność skokowa: 998 cc
Średnica x Skok tłoka: 70 x 53.6 mm
Stopień sprężania: 12.7:1
Moc maksymalna: bez doładowania dynamicznego :132.4 kW (180 KM) @ 12,500 rpm / z doładowaniem dynamicznym : 139.0 kW (189 KM) @ 12,500 rpm
Max moment obrotowy: bez doładowania dynamicznego : 112.7 Nm (11.5 kg-m) @ 10,000 rpm / z doładowaniem dynamicznym : 118.3 Nm (12.1 kg-m) @ 10,000 rpm
Smarowanie: Mokra miska olejowa
Gaźnik: Wtrysk paliwa
Sprzęgło: Mokre wielotarczowe
Układ zapłonów: TCI
Starter: Elektryczny
Układ przeniesienia napędu: 6-biegowa
Przeniesienie napędu: Łańcuch
Przełożenie pierwotne: 65/43 1.512
Przełożenie wtórne: 45/17 2.647
Pojemność zbiornika paliwa: 18 litrów (3.4 litrów)
Pojemność zbiornika oleju: 3.83 litrów
Podwozie
Podwozie: Aluminiowa odlewana ciśnieniowo Deltabox
Zawieszenie przód: Widelec teleskopowy, Ø 43 mm
Skok zawieszenia przód: 120 mm
Zawieszenie tył: Wahacz
Skok zawieszenia tył: 130 mm
Hamulec przód: Podwójne tarcze, Ø 310 mm
Hamulec tył: Pojedyncza tarcza, Ø 220 mm
Opona przód: 120/70 ZR17MC (58W)
Opona tył: 190/50 ZR17MC (73W)
Wymiary
Długość (mm): 2,060 mm
Szerokość (mm): 720 mm
Wysokość (mm): 1,110 mm
Wysokość siedzenia (mm): 835 mm
Rozstaw osi (mm): 1,415 mm
Min prześwit (mm): 135 mm
Masa pojazdu w stanie suchym (kg): 177 kg
Importer: MITSUI MOTOR POLSKA Sp. z o.o. Oficjalne Przedstawicielstwo Yamaha ul. Połczyńska 120c 01-304 Warszawa
Cena 57 900 zł
Yamaha YZF R1 2007 16
Yamaha YZF R1 2007 17
Yamaha YZF R1 2007 18
Yamaha YZF R1 2007 19
Yamaha YZF R1 2007 20
Yamaha YZF R1 2007 21
Yamaha YZF R1 2007 22
Yamaha YZF R1 2007 23
Yamaha YZF R1 2007 24
Yamaha YZF R1 2007 15
Yamaha YZF R1 2007 14
Yamaha YZF R1 2007 25 Yamaha YZF R1 2007 13
Yamaha YZF R1 2007 11 Yamaha YZF R1 2007 12
NAS Analytics TAG

Komentarze 52
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê