tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha XSR700 - nowy street bike w stylu retro
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Yamaha XSR700 - nowy street bike w stylu retro

Autor: Informacja prasowa 2015.07.23, 10:25 4 Drukuj

Oto dziś do segmentu Yamaha Sport Heritage dołącza najnowszy XSR700 – spontaniczny street bike w stylu retro. Motocykl ten stanowi hołd dla ikony XS650, której minimalistyczny design do dziś pozostaje arcydziełem i inspiracją dla obecnych pokoleń. Jest on też pierwszym motocyklem seryjnym Yamahy zbudowanym według założeń filozofii „Faster Sons” w ramach współpracy z mistrzem customizacji Shinya Kimurą.

Filozofia „Faster Sons”

NAS Analytics TAG

Filozofia budowania motocykli serii Sport Heritage rozwija się i ewoluuje. Zachowując szacunek dla stylu i designu motocyklowych ikon z przeszłości, Yamaha konsekwentnie przesuwa granice technologii tak, aby tworzyć pojazdy z charakterem, nie znające pojęcia kompromisu pod względem jakości i dynamiki jazdy. Tę nową filozofię Yamaha nazwała „Faster Sons” jako ukłon wobec maszyn z przeszłości, lecz również wyraz dumy z „szybszych potomków” (z ang. Faster Sons) produkowanych obecnie i w przyszłości.

Na dowód realizowania tej filozofii Yamaha nawiązała współpracę z legendarnym twórcą motocykli typu custom – Japończykiem Shinya Kimurą, na co dzień pracującym w Los Angeles. Jego wsparciem dla projektu „Faster Sons” było stworzenie pierwszego motocykla koncepcyjnego „Faster son”, który ucieleśnia wiarę Yamahy i samego Kimury w sens łączenia stylu retro z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi.

Inspiracja dla designu

Owocem współpracy z Shinya Kimurą jest pierwszy motocykl seryjny Yamahy zbudowany według założeń filozofii „Faster Sons”. Oto dziś do segmentu Yamaha Sport Heritage dołącza najnowszy XSR700 – spontaniczny street bike w stylu retro. Motocykl ten stanowi hołd dla ikony XS650, której minimalistyczny design do dziś pozostaje arcydziełem i inspiracją dla obecnych pokoleń. Za sprawą zapierającej dech stylizacji i zastosowanych najnowszych technologii, XSR700 wypełnia nadzieje wiązane ze współpracą Yamahy i Kimury, stanowiąc perfekcyjny mix ponadczasowego stylu, nowoczesnej techniki oraz emocjonujących wrażeń z jazdy.

XSR700 to uczta dla zmysłów, a jego szyk podkreśla szereg jakościowych komponentów. Kierowca doceni prawdziwą aurę retro na kanapie o podwójnej fakturze, osadzonej na łatwej do customizacji, przykręcanej ramie pomocniczej. Staromodny reflektor ze wspornikiem dominuje z przodu, a stylowy zbiornik paliwa z aluminium przypomina, że to maszyna „Faster Sons”. Przy masie zaledwie 186 kg w stanie gotowym do jazdy, XSR700 jest pierwszym w swoim rodzaju, „nowoczesnym klasykiem” nie tylko dla początkujących, lecz również dla doświadczonych motocyklistów.

Stylowy prędkościomierz utrzymany „w duchu epoki” zajmuje miejsce pośrodku szerokiej, wygiętej do tyłu kierownicy, która pozwala zachować swobodną i wyprostowaną pozycję jazdy. Do osłony modułów elektroniki high-tech motocykla przewidziano boczną siatkę, a zastosowanie jakościowych materiałów w komponentach maszyny, m.in. aluminiowego błotnika przedniego czy aluminiowej obudowy chłodnicy silnika, uzupełnia nostalgiczną atmosferę retro. Krótki, pękaty tłumik podaje odpowiedni „soundtrack”; opony Pirelli Phantom na obu kołach nie tylko pasują wizualnie do stylowego designu motocykla, lecz także doskonale trzymają go na drodze.

Przyjemność z jazdy

Wygląd to nie wszystko. Bijącym mocarnie sercem XSR700 jest jeden z najlepszych w klasie, 2-cylindrowy silnik Yamaha o pojemności skokowej 700 cm3. Ta napędzająca europejski sukces kilku ostatnich konstrukcji Yamahy jednostka była oczywistym wyborem dla XSR700. Zadziorny silnik, zbudowany według koncepcji crossplane (czyli z przestawionymi czopami korbowodów) rozwija liniowo moment obrotowy w celu zapewnienia wyjątkowych przyspieszeń, jak i czystej przyjemności z jazdy na każdym biegu. Nieparzyste zapłony co 270 stopni gwarantują „odlotowe” wrażenia już od startu i niewiarygodną trakcję, dostarczając moc płynnie i bez wahania – aż do czerwonego sektora na skali obrotomierza.

Moc napędu wymaga naturalnie dobrej kontroli, a XSR700 ma niewielu równych na polu własności jezdnych, albowiem lekkie i kompaktowe podwozie z krótkim, 530-milimetrowym wahaczem zapewnia godną uznania zwinność i pewność prowadzenia. Tego rodzaju kombinacja jednostki napędowej z układem podwozia powoduje, iż XSR700 to idealny wybór dla początkujących użytkowników (dodatkowym atutem jest seryjny ABS), a także źródło ogromnej frajdy dla bardziej wprawnych motocyklistów. Tylne zawieszenie typu Monocross-link posiada poziomy amortyzator mocowany bezpośrednio do skrzyni korbowej silnika, co nie tylko poprawia „czystość” wyglądu motocykla, lecz także wpływa na usprawnienie charakterystyki podwozia. Kolejnym przykładem nowoczesnej technologii uzupełniającej styl retro tego motocykla są 10-ramienne obręcze z lekkiego stopu oraz nacinane tarcze hamulcowe o średnicy 282 mm i 4-tłoczkowe zaciski z przodu – pomyślane jako metoda skrócenia drogi hamowania.

XSR700 to pierwszy jednoślad w ofercie Yamahy, który krzewi styl Sport Heritage w sposób całościowy, łącząc inspiracje pochodzące ze „starej szkoły” motocyklowej z najnowszymi technologiami tak, aby jazda była nieustającą przyjemnością.

Akcesoria

Umożliwienie właścicielowi zademonstrowania swej własnej indywidualności na motocyklu jest jedną z najważniejszych wartości serii Sport Heritage. XSR700 podąża tropem oferowania maksimum możliwości personalizacyjnych każdemu kierowcy. Stąd też obszerny katalog oryginalnych opcji i dodatkowego wyposażenia XSR700, który daje większe możliwości customizowania tych bike’ów przez ich właścicieli. Ponadto, kilku znanych zawodowych customizerów wtajemniczonych w koncepcję XSR700 zostało już zaproszonych do opracowania projektów „Yard Built” na bazie tego modelu. Efekty ich działań poznamy jeszcze w tym roku.

Odzież

W celu zapewnienia kierowcom pełni doznań we wspomnianym już „duchu epoki” Yamaha proponuje także pełen zestaw odzieży sygnowanej „Faster Sons”. Są to wyjątkowe kurtki skórzane, rękawice Sport Heritage, kaski motocyklowe oraz szereg innych artykułów ubraniowych na niedzielną przejażdżkę lub na doroczną podróż do mekki motocykli typu custom, czyli na festiwal Wheels & Waves we francuskim Biarritz.

Najważniejsze cechy XSR700

  • Skórzana kanapa o podwójnej fakturze materiału z haftowanym logo marki
  • Aluminiowy zbiornik paliwa w stylu retro
  • Aluminiowy błotnik przedni
  • Szeroka, wygięta w tył kierownicza
  • Siatkowe panele boczne
  • Krótki, pękaty tłumik wydechu
  • Bogaty wybór akcesoriów dla customizacji

Najważniejsze cechy podwozia

  • Lekka, kompaktowa konstrukcja podwozia
  • Skrócony, 530-milimetrowy wahacz
  • Łatwa do customizacji, przykręcana tylna rama pomocnicza
  • Poziomy amortyzator Monocross
  • Seryjny układ przeciwblokowania hamulców ABS

Najważniejsze cechy silnika

  • Rzędowy, 2-cylindrowy o pojemności skokowej 700 cm3
  • Układ czopów korbowodowych typu crossplane
  • Liniowy wykres momentu obrotowego
  • Płynność oddawania mocy aż do najwyższych obrotów silnika

Kolory nadwozia

Zielony – Forest Green
Stalowy – Garage Metal

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Yamaha XSR700 2016 srebrnyYamaha XSR700 2016 zielony
NAS Analytics TAG
Yamaha XSR700 2016Yamaha XSR700 2016 faster sons
Yamaha XSR700 2016 hangaryYamaha XSR700 2016 lotnisko
Yamaha XSR700 2016 modelYamaha XSR700 2016 na lotnisku
Yamaha XSR700 2016 na tle samolotuYamaha XSR700 2016 pas startowy
Yamaha XSR700 2016 plyta lotniskaYamaha XSR700 2016 sesja
Yamaha XSR700 2016 street bikeYamaha XSR700 2016 stylowo
Yamaha XSR700 2016 tylYamaha XSR700 2016 w pelnej krasie
Yamaha XSR700 2016 bakYamaha XSR700 2016 detal
Yamaha XSR700 2016 licznikYamaha XSR700 2016 logo
Yamaha XSR700 2016 monocrossYamaha XSR700 2016 opona
Yamaha XSR700 2016 przedni hamulecYamaha XSR700 2016 reflektor
Yamaha XSR700 2016 silnikYamaha XSR700 2016 tyle swiatlo
 Yamaha XSR700 2016 zacisk
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê