Yamaha WR 450F
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 Następna strona »
Yamaha WR450F
W obydwu motocyklach biją jednocylindrowe, chłodzone cieczą, czterosuwowe serca o pojemności zbliżonej do 450 ccm. Warto zaznaczyć, że w Yamasze pracuje system pięciu tytanowych zaworów, co pozytywnie przekłada się na potencjał silnika. By obniżyć środek ciężkości, konstruktorzy postawili na suchą skrzynię korbową oraz montowaną z przodu zewnętrzną miską olejową. Jest to rzadko spotykane w sportach offroadowych rozwiązanie, które jednak sprawdza się. Moc przenosi 5-cio stopniowa skrzynia biegów, która tak, jak i silnik, zbudowana jest na bazie modelu YZ. Zmieniono jednak jej przełożenie wtórne, by dostosować ją do potrzeb enduro.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
Przedni teleskopowy widelec USD, pracujący w sprzęcie z Japonii, ma teraz średnicę 48 mm i legitymuje się skokiem około 300 mm. Z tyłu zaś pracuje monowahacz o dość pokaźnym skoku 305 mm. Oczywiście w obydwu wypadkach mamy do czynienia z w pełni regulowanymi podzespołami. Zapowiada się nieźle.
Niczym prawdziwa Japonka, nowa Yamaha jest bardzo smukła w talii, co w rezultacie daje przyjemne uczucie dobrego kontaktu z motocyklem. Przyczynia się to także do łatwego prowadzenia i możności dość efektywnego wychodzenia z ewentualnych opresji. Przykładowo zawinięcie motocykla na bandzie jest dziecinnie łatwe, tak samo, jak przekładanie sprzętu z zakrętu w zakręt. Niestety, zawieszenie (o którym później) nie pozwala rozwinąć skrzydeł. Jednakże nawet po krótkim przebywaniu z tym przecinakiem na torze, można się dowartościować - łatwość w prowadzeniu i poręczność jest zaskakująca!
W Yamasze cieszy wiele detali. Wspomniane już wcześniej nisko obsadzone szerokie podnóżki, czy kuta (!) boczna podpórka uzmysławiają, że starano się tworzyć ten motocykl „pod użytkownika", co czuć podczas jazdy.
|





























Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze