Wypadek Saloma - oficjalny raport
FIM otrzymał oficjalny raport dotyczący śmiertelnego wypadku Luisa Saloma, do którego doszło w trakcie treningów przed Grand Prix Katalonii. Prace nad przygotowaniem raportu nadzorował Dyrektor Techniczny MotoGP Danny Aldridge.
Za przyczynę wypadku uznano oficjalnie błąd zawodnika. Zdaniem prowadzących dochodzenie motocykl Saloma był sprawny, a jego uszkodzenia odnotowane na maszynie numer 39 były efektem wypadku, a nie jego przyczyną. W wypadek nie uczestniczyli inni kierowcy. Dane telemetryczne wskazują, że Hiszpan wjechał w zakręt poza optymalną linią i zbyt mocno hamował w trakcie składania swojej maszyny do zakrętu. W efekcie przeciążona przednia opona straciła przyczepność, co było bezpośrednią przyczyną wypadku. Zdementowano także sugestie, że przyczyną upadku Saloma mogła być nierówność asfaltu na torze.
Raport zupełnie pomija przygotowanie toru do zawodów i obecność asfaltowego wyjazdu w miejscu, gdzie powinna być pułapka żwirowa. To właśnie brak pułapki żwirowej sprawił, że Salom zderzył się z bandą i swoim motocyklem z ogromną prędkością, której nie wytracił w żwirze.
Pełny raport wraz z zebranymi danymi telemetrycznymi jest ogólnodostępny i możecie znaleźć go TUTAJ
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzeWinnym jest projektant toru.
OdpowiedzTyle ¿e z danych telemetrycznych jasno wynika, ¿e jaka¶ nierówno¶æ by³a. Zwróæcie uwagê na trzy charakterystyczne garby na wykresie pracy zawieszenia (czerwona i zielona linia). Mo¿na dyskutowaæ, ...
Odpowiedzno tak... a jaka¿ inna przyczyna mog³a by byæ... winny bêdzie zawsze zawodnik. Nieobecny siê nie mo¿e broniæ..
OdpowiedzTylko ¿e opony Michelina s± chu**** dlatego straci³a przyczepno¶æ. Opona powinna byæ tak zrobiona jak w poprzednim sezonie sezonie Bridgestone, ka¿dy narzeka na opony Michelina dlatego ¿e s± ...
Odpowiedzchyba siê chcia³e¶ popisaæ wiedz±...
OdpowiedzWszystko sie zgadza specjalisto, tylko ¿e Moto2 je¼dzi na Dunlopach.
Odpowiedz