Wyniki z niedzieli - WSBK Brno 2011
Za nami wyścigowy weekend w czeskim Brnie. W pierwszym wyścigu Superbike nie zabrakło walki, choć bieg wyglądał jak remake wyścigów MotoGP z przed kilku lat bo tempo nadawali mu byli zawodnicy z klasy królewskiej. Przez większą część wyścigu na prowadzeniu zmieniali się Melandrii i Biaggi. Z czasem do walki próbował włączyć się Checa, ale ostatecznie to Marco Melandri wygrał pierwsze starcie. Za nim Biaggi, trzeci na pudle Checa. Pełne wyniki poniżej:
Superbike – wyścig pierwszy
1. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 40′23.699
2. Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 40′23.940
3. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 40′24.135
4. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 40′32.147
5. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 40′35.562
6. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 40′40.073
7. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 40′43.774
8. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 40′45.098
9. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 40′45.254
10. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 40′46.029
11. Jakub Smrz (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 40′46.193
12. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 40′48.409
13. Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 40′51.657
14. Roberto Rolfo (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 40′55.423
15. Alexander Lowes (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 40′55.697
16. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 40′58.470
17. Lorenzo Lanzi (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 41′00.281
18. Chris Vermeulen (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 41′09.389
19. Viktor Kispataki (Prop-tech ltd.) Honda CBR1000RR 41′52.606
20. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 41′15.440
RT. Matteo Baiocco (Barni Racing Team) Ducati 1098R 24′45.501
RT. Ruben Xaus (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 2′00.118
Superbike – wyścig drugi
Wyścig drugi przybrał podobny obrót jak pierwszy, z tą różnicą że jako pierwszy finiszował Biaggi. Za nim Melandrii, a trzeci ponownie Checa. Pełne wyniki poniżej:
1. Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 40′21.646
2. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 40′21.868
3. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 40′25.204
4. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 40′29.509
5. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 40′30.180
6. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 40′39.731
7. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 40′43.296
8. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 40′43.508
9. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 40′46.952
10. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 40′49.012
11. Roberto Rolfo (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 40′55.362
12. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 40′58.195
13. Lorenzo Lanzi (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 40′59.114
14. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 41′08.524
15. Viktor Kispataki (Prop-tech ltd.) Honda CBR1000RR 41′59.720
RT. Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 31′26.638
RT. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 29′16.539
RT. Jakub Smrz (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 24′30.276
RT. Matteo Baiocco (Barni Racing Team) Ducati 1098R 18′39.419
RT. Alexander Lowes (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 10′19.922
NS. Chris Vermeulen (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 2′00.058
Supersport
Wyścig Supersport rozpoczął się pechowo dla Pawła Szkopka. Polak wypchnięty z toru przez innego zawodnika zaliczył upadek już na trzecim zakręcie. Uszkodzony motocykl niestety nie pozwalał na walkę i Paweł zmuszony był do zjechania z toru. Zmagania zakończyły się dwa okrążenia przed regulaminowym czasem z powodu upadku jednego z zawodników i pożaru jego motocykla. Swoje pierwsze zwycięstwo odniósł Gino Rea, drugi finiszował Fabien Foret, a trzeci lider klasyfikacji generalnej Chaz Davies.
Paweł Szkopek: „Zostałem zabrany z toru przez innego zawodnika już na pierwszym okrążeniu i choć chciałem jechać dalej, było to niemożliwe, ponieważ motocykl był zbyt mocno uszkodzony. To pechowy koniec weekendu, który zaliczam jednak do bardzo udanych. Dziś rano byłem bardzo szybki, co jest dla mnie zastrzykiem motywacji, gdyż naszym celem jest walka o miejsca w pierwszej dziesiątce w drugiej połowie sezonu. Chciałbym podziękować polskim fanom, którzy dopingowali nas w ten weekend z trybun. Dam z siebie wszystko, aby wynagrodzić im ich doping dobrym wynikiem na torze Silverstone.”
James Ellison: „Biorąc pod uwagę to, jak rozpoczęliśmy weekend, ósme miejsce nie jestem złym wynikiem, ale jestem nieco zawiedziony samym sobą. Motocykl zespołu Bogdanka PTR Honda ma potencjał na więcej, ale na początku wyścigu brakowało mi wyczucia przedniego koła. Kiedy już wyprzedziłem Floriana Marino, miałem niezłe tempo, ale czołówka zdążyła ode mnie odjechać.”
1. Gino Rea (Step Racing Team) Honda CBR600RR 31′21.642
2. Fabien Foret (Hannspree Ten Kate Honda) Honda CBR600RR 31′22.090
3. Chaz Davies (Yamaha ParkinGO Team) Yamaha YZF R6 31′22.499
4. David Salom (Kawasaki Motocard.com) Kawasaki ZX-6R 31′24.017
5. Roberto Tamburini (Bike Service R.T.) Yamaha YZF R6 31′27.147
6. Sam Lowes (Parkalgar Honda) Honda CBR600RR 31′28.532
7. Luca Scassa (Yamaha ParkinGO Team) Yamaha YZF R6 31′29.363
8. James Ellison (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 31′37.137
9. Florian Marino (Hannspree Ten Kate Honda) Honda CBR600RR 31′38.307
10. Vittorio Iannuzzo (Lorenzini by Leoni) Kawasaki ZX-6R 31′48.023
11. Danilo Dell’Omo (Suriano Racing Team) Triumph Daytona 675 31′52.627
12. Alexander Lundh (Cresto Guide Racing Team) Honda CBR600RR 31′53.377
13. Imre Toth (Team Hungary Toth) Honda CBR600RR 31′54.994
14. Luca Marconi (Bike Service R.T.) Yamaha YZF R6 31′55.439
15. Massimo Roccoli (Lorenzini by Leoni) Kawasaki ZX-6R 31′57.893
16. Ronan Quarmby (Suriano Racing Team) Triumph Daytona 675 32′11.080
17. Roman Stamm (MACH Racing) Honda CBR600RR 32′11.298
18. Michele Conti (KUJA Racing) Honda CBR600RR 32′24.457
19. Konstantin Pisarev (Step Racing Team) Honda CBR600RR 32′34.314
20. Mitchell Pirotta (KUJA Racing) Honda CBR600RR 32′41.171
21. Catalin Cazacu (PTR Romania Honda) Honda CBR600RR 32′41.554
22. Janos Chrobak (Team Hungary Toth) Honda CBR600RR 32′48.712
23. Eduard Blokhin (RivaMoto) Yamaha YZF R6 33′03.460
24. Oleg Pozdneev (RivaMoto) Yamaha YZF R6 33′13.700
25. Ferenc Kurucz (Pro Ride Mol Dynamic) Yamaha YZF R6 33′19.258
RET R. HARMS DEN Harms Benjan Racing Team Honda CBR600RR
RET O. JEZEK CZE SMS Racing Honda CBR600RR
RET M. PRAIA POR Parkalgar Honda Honda CBR600RR
RET V. YURCHENKO RUS RivaMoto Yamaha YZF R6
RET M. GIANSANTI ITA Puccetti R. Kawasaki Italia Kawasaki ZX-6R
RET P. SZKOPEK POL Bogdanka PTR Honda Honda CBR600RR
RET M. JERMAN SLO MD Team Jerman Triumph Daytona 675
RET B. PARKES AUS Kawasaki Motocard.com Kawasaki ZX-6R
RET P. VOSTÁREK CZE Prorace Honda CBR600RR
RET Y. POLZER AUT Team MRC Austria Yamaha YZF R6
RET V. IVANOV UKR Step Racing Team Honda CBR600RR
NS B. SKUBIC SLO Inotherm R. Team Slovenia Yamaha YZF R6
Superstock 1000
Wyścig dużych stocków stał pod znakiem zaciętej walki wśród prowadzącej trójki w składzie Barrier, Giugliano i Zanetti. Ostatecznie wygrał Francuz przed dwoma Włochami. W wyścigu wziął udział także Marcin Walkowiak, który zajął 22 miejsce.
Marcin Walkowiak: „Cieszę się, że dojechałem do mety, ale liczyłem na więcej. Podczas wyścigu użyliśmy nowych ustawień i choć na początku wszystko szło zgodnie z planem, w drugiej połowie miałem sporo uślizgów i brakowało mi przyczepności. Dziękuję zespołowi za ciężką pracę oraz polskim kibicom za doping.”
1 S. BARRIER FRA BMW Motorrad Italia Superstock BMW S1000 RR
2 D. GIUGLIANO ITA Althea Racing Ducati 1098R
3 L. ZANETTI ITA BMW Motorrad Italia Superstock BMW S1000 RR
4 M. REITERBERGER GER Garnier Alpha Racing Team BMW S1000 RR
5 N. CANEPA ITA Lazio MotorSport Ducati 1098R
6 F. MASSEI ITA Team Piellemoto BMW S1000 RR
7 L. BARONI ITA Althea Racing Ducati 1098R
8 S. MORAIS RSA Lorenzini by Leoni Kawasaki ZX-10R
9 A. ANTONELLI ITA Team Lorini Honda CBR1000RR
10 L. SAVADORI ITA Lorenzini by Leoni Kawasaki ZX-10R
11 T. SVITOK SVK SK Energy Team Ducati 1098R
12 F. LAMBORGHINI ITA Ten Kate Junior Team Honda CBR1000RR
13 M. BUSSOLOTTI ITA Pedercini Team Kawasaki ZX-10R
14 B. BEATON AUS Garnier Racing Team BMW S1000 RR
15 L. VERDINI ITA Goeleven Kawasaki ZX-10R
16 J. GUARNONI FRA MRS Yamaha Racing France Yamaha YZF R1
17 L. MERCADO ARG Team Pedercini Kawasaki ZX-10R
18 R. PAGAUD FRA Garnier Racing Team BMW S1000 RR
19 R. TEN NAPEL NED Domburg Racing Honda CBR1000RR
20 D. FANELLI ITA Lorini Team Honda CBR1000RR
21 T. CAIANI SUI BWG Racing Kawasaki Kawasaki ZX-10R
22 M.WALKOWIAK POL Bogdanka PTR Honda Honda CBR1000RR
23 B. VRAJITORU ROU C.S.M. Bucharest Yamaha YZF R1
RET A. GYORFI HUN Adrenalin H-Moto Team Honda CBR1000RR
RET M. SEMBERA CZE Salac Racing BMW S1000 RR
RET E. LA MARRA ITA Team Lorini Honda CBR1000RR
RET D. PETRUCCI ITA Barni Racing Team Ducati 1098R
RET B. STARING AUS Team Pedercini Kawasaki ZX-10R
RET M. LUSSIANA FRA Team ASPI BMW S1000 RR
Superstock 600
Wczoraj rozegrany został wyścig w młodzieżowym pucharze Superstock 600. Bardzo dobry występ zaliczył w nim Artur Wielebski debiutujący na arenie mistrzostw świata:
Artur Wielebski: „W treningach uczyłem się nowych opon i szukaliśmy ustawień motocykla, ale na wyścig trafiliśmy z nimi idealnie. Walka była bardzo zacięta. Cały czas się wyprzedzaliśmy, a do tego poprawiłem swoją życiówkę na torze w Brnie. Miałem szansę na punkty, ale trochę przegrzewał mi się motocykl i brakowało mocy na prostych. Miałem jednak tempo pierwszej dziesiątki i jestem bardzo zadowolony.”
Przypominamy wyniki oraz prezentujemy klip wideo z tego biegu:
1. Dino Lombardi (Martini Corse) Yamaha YZF R6 21'27.702
2. Joshua Day (Revolution Racedays Kawasaki) Kawasaki ZX-6R 21'27.982
3. Tomas Krajci (TK Racing Slovakia) Yamaha YZF R6 21'28.835
4. Gauthier Duwelz (Team MTM-RT Motorsports) Yamaha YZF R6 21'29.152
5. Stèphane Egea (Team ASPI) Yamaha YZF R6 21'34.355
6. Michael Vd Mark (Ten Kate Junior Team) Honda CBR600RR 21'34.499
7. Riccardo Russo (Team Trasimeno) Yamaha YZF R6 21'34.994
8. Nacho Calero Perez (Orelac Racing) Yamaha YZF R6 21'37.819
9. Francesco Cocco (Martini Corse) Yamaha YZF R6 21'40.883
10. Tony Covena (Nito Racing) Yamaha YZF R6 21'42.783
11. Adrian Nestorovic (MTM-RT Motorsports Team) Yamaha YZF R6 21'42.790
12. Alex Schacht (Schacht Racing SBK One) Honda CBR600RR 21'42.806
13. Riccardo Cecchini (FRT) Triumph Daytona 675 21'42.944
14. Joshua Elliott (WMT Yamaha) Yamaha YZF R6 21'43.390
15. Richard De Tournay (Team ASPI) Yamaha YZF R6 21'49.220
16. Mircea Vrajitoru (C.S.M. Bucharest) Yamaha YZF R6 21'51.421
17. Artur Wielebski (Bogdanka Junior) Yamaha YZF R6 21'51.918
18. Austin DeHaven (Team Trasimeno) Yamaha YZF R6 22'07.967
19. Matt Davies (Davies Auto Racedays) Kawasaki ZX-6R 22'12.380
20. Tristan Lentink (Domburg Racing) Honda CBR600RR 22'12.456
21. Christophe Ponsson (MRS Yamaha Racing France) Yamaha YZF R6 22'15.168
RT. Daniele Beretta (Team Trasimeno) Yamaha YZF R6 9'37.558
RT. Jed Metcher (MTM-RT Motorsports Team) Yamaha YZF R6 7'41.431
RT. Romain Lanusse (MRS Yamaha Racing France) Yamaha YZF R6 2'16.242
RT. Nelson Major (Team Falcone Competition) Yamaha YZF R6 2'07.494
RT. Christian Gamarino (Goeleven) Kawasaki ZX-6R
Już wkrótce pełna relacja z wyścigowego weekend w Brnie. Zapraszamy na strony Ścigacz.pl
|
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarzea może tak komentarze będziecie wpisywać na http://www.facebook.com/pages /Ścigaczpl/185480630362 - dzieki temu będziemy wiedzieć kto po drugiej stronie. No chyba, że boicie się ...
OdpowiedzRaczej nikomu tu nie zależy na atmosferze nikomu niepotrzebnej wrogości,ale...Facebook jest dla najbliższych i przyjaciół.
OdpowiedzCzytam i nie mogę wyjść z podziwu. co za banda imbecyli wylewa swoje frustracje w temacie polskich zawodników startujących poza granicami kraju? Widać, ze nie mają większego pojęcia, czym to jeść i...
OdpowiedzTo,że przedstawieciele/fascynaci Bogdanki są mistrzami kamuflażu faktycznej sytuacji,to wszyscy już o tym wiedzą.I wszyscy też doskonale wiedzą,że nie chodzi o wylewanie frustracji na forum.Wszelka krytyka to poprostu wynik zawiedzonych/oszukanych kibiców i ludzi,którym obiecywało sie złote góry.Pamiętacie zapowiedzi sprzed sezonu?"Zwycięskie motocykle,profesjonalny team,najlepsi zawodnicy",i co z tego?Wielkie NIC.Można powiedzieć,że Bogdanka to poprostu kolejna "istytucja" w Polsce która obiecuje złote góry i na obietnicach sie kończy.Czyli coś jak np. kolejne ekipy w polskim rządzie.Co do propozycji,to przecież WY(Bogdanka) jesteście od jazdy,więc po co to gadanie o trudach MŚ.Nauczcie sie w życiu jednej rzeczy:Jeśli nie jesteście w stanie czegoś komuś zagwarantować,to niczego nie obiecujcie,to i ludzie będą mieli więcej szacunku.Nikt Bogdance nie życzy zle,ale podejmowane decyzje i atmosfera jaką wytwarza ten zespół raczej niezbyt sprzyja pobożnym życzeniom przedmówcy,o polskich kibicach z flagami i nazwiskami "idoli" na koszulkach.
OdpowiedzNie ma fanklubów i polskich fanów, bo niestety klimat wokół polskich zawodników jest taki a nie inny. Gdy w ubiegłym roku jako kibice chcieliśmy sobie zrobić zdjęcie z jednym z młodych zawodników to "starszy" powiedział nam że musimy poczekać bo on mu coś będzie tłumaczył :) Niestety takim podejściem nie zyskuje się fanów, tym bardziej przy osiąganiu raczej słabych wyników. Myślę że przyszłość polskich wyścigów leży w młodych ludziach typu Bukowski, Walkowiak, Wielebski, Korobacz bo im się jeszcze w głowach nie poprzewracało od "pseudo sławy" i nie mają jeszcze złych nawyków z polskiego padoku. Zawsze trzeba być miłym i kulturalnym człowiekiem. Wtedy to procentuje, bo rzesza potencjalnych fanów, to nie ludzie którzy będą wieczorami siedzieć na padoku z zawodnikami i słodzić im jacy to oni dobrzy, tylko ci co będą na trybunach, kempingach i w internecie wspierać swoich na dobre i złe!!!
Odpowiedzjeden wpis ważniejszy niż cały bełkot klakierów.... szkoda tylko, że z 4 nazwisk wymienionych chyba tylko 2 to kumają naturalnie, 1 jest już gwiazdą rangi GP, a jaeden nie wie co się dzieje. i to jest problem polskich wyścigów, bo następnych długo nie będzie
OdpowiedzOby więcej takich zespołów jak Bogdanka, z zawodnikami na 8 miejscu w 40 osobowej stawce mistrzotw świata.
OdpowiedzPrzy podsumowaniu po półmetku sezonu MŚ,kłania nam sie jak zwykle nieomylna królowa nauk - matematyka,która w przypadku Bogdanki mówi jasno: Ilość zainwestowanych pieniędzy w ten team jest ...
OdpowiedzA skąd wiesz ile kasy zainwestowali? Auto Fuss i Grandys więcej kasy inwestują w WMMP, w przypadku drugiego nawet Buły raz nie wystawią żeby Szkopka objechał bo się boją, że może się nie uda. Polska to nie Hiszpania i talentu jest ile jest, szacun dla Bogdanki że chociaz jaja ma żeby próbować.
Odpowiedza ty księgowym jesteś Fusa i Grandysa? taka pewność, że więcej wydają.... Buła nawet tu w wywiadzie mówił, że kasy nie mają i szukają, ale ty wiesz lepiej. Bogdance szacun się należy za odwagę, ale ozłacenie ich na siłe i pirniczenie o potencjale na 10 jest śmieszne i budzi reakcje zawiedzionych ludzi
Odpowiedzwystarczy podejść do takiego tematu jak do biznesu i będzie ok , czy Bogdanka inwestuje w stare przechodzone maszyny licząc ,że bedą wydajne ?? wiadomym jest że trzeba inwestować w nowości ... wtedy jest prawdopodobieństwo że będą wydajne przez długi czas ba, nawet będzie je można modernizować . koniec kropka . Szkopek bajerke i dar przekonywania ma , chęci też mu nie brakuje, tylko co z tego ?? jak jakimś cudem zajmie 10 miejsce to bedzie wyszystko na co go stać ale i tak potrzeba do tego cudu...
Odpowiedza mi się wydaje, że to się nazywa dywersyfikacja. :) Szkopek i Ellison to jak obligacje, które przynszą pewny zysk, a Walkowiak i Wielebski to jak akcje nowej firmy, która może wystrzelić do góry albo szybko zbankrutować...
OdpowiedzZobacz ile lat mają Biaggi i Checa. Szkopek ma przed sobą jeszcze 3-5 lat startów. W ten weekend pokazał, że jest wielki. Czas w czołowiej dziesiątce mistrzostw świata. On jest poporosu lata świetlne lepszy o reszty Polaków i jak nie przestanie jeździć to żaden Polak go nie dotknie. Widać że robi progres i uczy się szybciej od młodszych.
Odpowiedzmłody w jakiej 10??? na rozgrzewce na której nikt oprócz Pawła się nie spina? popatrzyłeś na czasy? wiesz jakie byłoby to miejsce w kwalifikacjach? jaki to czas weekendu? poczytaj, popatrz, a później się spuszczaj
OdpowiedzPrzypomne że Biaggi i Checa wygrywali wcześniej w MotoGP... Paweł też?
Odpowiedzgdyby Walkowiak był odseparowany całkowicie od Szkopka to z pewnością wyniki miałby dużo lepsze. a tak ?? a tak .. przecież nie może być ktoś kto zrobi lepsze miejsce niż Paweł. szkoda bo Waluś ...
Odpowiedzpewnie i masz rację, ale wyścigi to głównie psycha... jak by był Walkowiak szybszy to by go rywale z innych zespołów podszczypywali i też by sobie z tym musiał radzić.. teraz szczypie go stary lis i albo go to wzmocni i czegoś nauczy na przyszłość albo szybciej zweryfikuje sprawę...
Odpowiedzno właśnie o to chodzi że z rówieśnikami to by sobie poradził a ze starym lisem nie da rady bo nie...
OdpowiedzMysle ze trzeba sobie uczciwie powiedziec ze nikt z Polaków ktorzy pojechali w Brnie niczego nie osiagnie i to nie jest ich wina. Powinni zaczynac wczesnie i na malych motocyklach. A taki Walus zaczynal pozno od 600 i szybko wsiadl na litra? Bez sensu, tak sie nie szkoli mistrzow swiata. Teraz to wyrzucanie pieniedzy w bloto. Zal patrzec ze ludzie fedruja na przodku narazając zdrowie i życia a wypracowane przez nich pieniadze idą w błoto. Ktos sie w koncu będzie musiał temu przyjrzec z bliska i polecą głowy.
Odpowiedztak głęboko bym nie zaglądał... Bogdanka to poważna firma i chwała jej za to że przeznacza na sport który kochamy poważne środki. co do reszty to muszę się z Tobą zgodzić , mistrzowie świata nie biorą się z przypadku i dużych pieniędzy. tylko gruntowne szkolenie od najmłodszych lat pozwala ścigać się na równi z najlepszymi - którzy zaczynali w wieku 6-8 lat a niekiedy wcześniej.
Odpowiedz