Wolnossący rzędowy twin Suzki - prace nad nowym silnikiem trwają
Projekt dwucylindrowego, rzędowego silnika Suzuki nabierają tempa. Jednostka wywodzi się z poprzednich projektów, wówczas turbodoładowanych. Wnioski patentowe pokazują platformę, która jak się możemy domyślać, zastąpi model SV650.
Doładowany twin Suzuki jest dobrze znany od lat. Zadebiutował w 2013 jako koncept o pojemności 588 cm3. Dwa lata później, po dodaniu drugiego wałka rozrządu rozwiercono go do 700 cm3. Niedawno złożono dokumenty patentowe na jego wersję wolnossącą. Mamy wrażenie, że prace nad nią są znacznie bardziej zaawansowane niż w przypadku silnika turbodoładowanego. Najprawdopodobniej jednostka zastąpi stosowanego w SV650 oraz V-Stromie 650 starego, poczciwego v-twina produkowanego w różnych generacjach i wersjach rozwojowych, conajmniej od 20 lat.
W dobie cięcia kosztów produkcji i projektowania coraz bardziej zwartych pojazdów, zmiana V2 na rzędową dwójkę z przestawionymi wykorbieniami wału korbowego (a więc o zbliżonej charakterystyce) spełni obydwa założenia przy zachowaniu przynajmniej dotychczasowych osiągów. Najprawodpodobniej z czasem pojawi się wariant doładowany - prognozujemy, że docelowo zastąpi wolnossące, większe jednostki napędowe (GSX-S750?).
Kiedy nowy pojazd trafi na rynek - nie wiadomo. Stawiamy, że nie później niż na jesieni 2021...
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze