Wielki powrót Supermono? Suzuki patentuje nowy silnik
W sieci pojawiły się szkice patentowe nowego, jednocylindrowego silnika Suzuki, wyposażonego w unikalny system wyrównoważający z "fałszywym cylindrem", znany m.in. z legendarnego Ducati Supermono.
Rysunki patentowe nowej jednostki Suzuki z rozrządem SOHC pokazują jeden pionowy cylinder w charakterystyczną wypukłością z przodu, zawierającą dodatkowy korbowód. Jest on z jednej strony połączony z wałem korbowym, a z drugiej z obudową silnika. Zadaniem tego systemu jest wyrównanie pracy silnika oraz uzyskanie wyższych obrotów i większej mocy.
Jednostka tego typu może być wykorzystana m.in. w niewielkich motocyklach sportowych i motocrossowych. Bardzo podobny silnik napędzał produkowane w latach 90 Ducati Supermono, które dziś na aukcjach osiąga zawrotne ceny. Tam silnik był jednak przeróbką L-twina z modelu 888 Corsa i miał główny cylinder umieszczony poziomo. Osiągał 65 KM z 550 cm3, a napędzany nim motocykl ważył tylko 118 kg, był więc małą torową rakietą.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze