Warszawa: odcinkowy pomiar prędkości pojawi się na dwóch fragmentach obwodnic
GDDKiA zdecydowała się zamontować odcinkowy pomiar prędkości. Wcześniej tego wprawdzie nie planowano, ale sytuacja zmieniła się po wypadku autobusu.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dość sceptycznie podchodziła do montażu instalacji odcinkowego pomiaru prędkości w stolicy. Kiedy rozwiązanie takie na fragmencie budowanej południowej obwodnicy zaproponował burmistrz Ursynowa, spotkał się z odmową.
Nastawienie GDDKiA diametralnie zmieniło się po niedawnym wypadku w Warszawie. Prowadzony przez znajdującego się pod wpływem narkotyków kierowcę autobus przebił bariery energochłonne i spadł z wiaduktu. Zginęła jedna osoba, a wiele zostało rannych.
Teraz GDDKiA oficjalnie potwierdza - odcinkowy pomiar prędkości pojawi się na dwóch odcinkach obwodnicy - S8 od węzła Konotopa do Marek oraz w na S2, w tunelu pod Ursynowem. Ta druga lokalizacja zdążyła już wzbudzić kontrowersje - w komentarzach pod postem GDDKiA powtarza się zarzut, że odcinek OPP w tunelu jest zbyt krótki i kierowcy, po jego przejechaniu, będą ponownie przyspieszać.
Jak zapowiada GDDKiA, jeszcze w lipcu ma odbyć się spotkanie dotyczące ustalenia warunków montażu OPP. Wtedy najprawdopodobniej poznamy więcej szczegółów. Przypominamy, że system odcinkowego pomiaru prędkości, w wersji montowanej w Polsce, nie rejestruje motocykli.
Kolejny krok do wprowadzenia odcinkowego pomiaru prędkości na #S8 pomiędzy węzłami Konotopa i Marki oraz na #S2 w tunelu pod Ursynowem. Wraz z @ITD_gov przeprowadziliśmy wizję trasy i przekazaliśmy część dokumentacji tunelu aby określić warunki dla OPP. Kolejne spotkanie w lipcu pic.twitter.com/wLBnJzNhac
— Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (@GDDKiA) July 14, 2020
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze