tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WSBK Monza 2010 - podwójne zwycięstwo Biaggiego po raz drugi
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

WSBK Monza 2010 - podwójne zwycięstwo Biaggiego po raz drugi

Autor: Piotr Jędrzejak 2010.05.11, 19:08 1 Drukuj

Biaggi kolejny raz podwójnie zwycięża, Corser zdobywa pierwsze w historii podium dla BMW w Superbike!

W ostatni weekend, na włoskiej Monzie odbyła się już piąta runda serii World Superbike. Obiekt nazywany jest „Świątynią Prędkości", ponieważ jest jednym z najszybszych torów wyścigowych. Średnie prędkości przejazdu okrążenia są większe niż 200 km/h. W tej rundzie, Biaggi ustanowił rekord prędkości maksymalnej na Monzie, uzyskując 326,9 km/h.

Superbike

Pierwszy wyścig klasy Superbike zdecydowanie prowadził Max Biaggi, przez całe 18 okrążeń. Na metę wjechał tuż przed dwoma maszynami Yamahy. James Toseland finiszował 0,247 sek za Włochem. Na czwartym miejscu dojechał wciąż aktualny lider generalki, Leon Haslam - stracił do Biaggiego 0,958 sekundy.

Wyścig drugi rozpoczął się dość dramatycznie, gdy odpadając z dalszej rywalizacji, szlify na pierwszej szykanie zaliczyli Toseland, Rea oraz Xaus. Pierwszy został zabrany do szpitala, drugi ma lekko skręconą kostkę, a trzeci wyszedł z wypadku bez szwanku. Po korekcie ustawień zawieszenia po pierwszym wyścigu, Biaggi wygrał również i drugi start. Największym jego konkurentem był Cal Crutchlow, jednak 6 okrążeń przed końcem miał wyciek oleju i wypadł za tor. Na drugiej pozycji, ze stratą 4,547 sekundy finiszował Haslam. Dzięki dobrej pozycji w drugim wyścigu, utrzymał przewagę w klasyfikacji generalnej. Jest to jednak tylko o 3 punkty więcej, niż na koncie Biaggiego. Trzecie miejsce na podium było historyczne. Po raz pierwszy w klasie Superbike, w pierwszej trójce wyścig ukończyło BMW S1000RR. Za sterami siedział Troy Corser.

Supersport

Wyścig tej klasy miał tylko 16 okrążeń i cały czas na pozycji lidera jechał Eugene Laverty. Tak też ukończył wyścig, a 2,817 sek później na metę wjechał Kenan Sofuoglu. O drugą pozycję silnie walczył Joan Lascorz, jednak na przedostatnim okrążeniu popełnił błąd. Musiał ratować się ścięciem szykany i ukończył zmagania na 3. miejscu. W klasyfikacji generalnej, Lascorza, Sofuoglu i Lavertego dzieli zaledwie 10 punktów.

Superstock 1000

Niekwestionowanym dominatorem klasy Superstock 1000 jest Ayrton Badovini. Na swoim BMW S1000RR wygrał do tej pory wszystkie cztery rozegrane wyścigi. Poważnym zagrożeniem dla niego był Sylvain Barrier, jednak 8 kółek przed końcem wyścigu zaliczył glebę.

Dla Marcina Walkowiaka pierwsza z dwóch kwalifikacji przewidzianych na weekend odbyła się na mokrej nawierzchni. Był to pierwszy kontakt zawodnika z mokrym torem na motocyklu marki Honda, a wykręcony czas uplasował go na 28. pozycji. Podczas pierwszego sobotniego treningu, już pewniejszy na mokrym, Walkowiak znacznie poprawia czasy i awansuje na 16. miejsce.

„Podczas tego treningu mogłem pojechać znacznie szybciej, tor stawał się bardziej przyczepny z okrążenia na okrążenie, co odzwierciedlały czasy wszystkich zawodników, jednak na ok. 10 minut przed końcem sesji, jeden z motocykli jadących przede mną puścił olej, na którym zaliczyłem upadek" - mówi Walkowiak.

Marcin wyszedł z incydentu bez szwanku, jednak jego motocykl doznał poważnych uszkodzeń, których naprawa została zakończona na kilkadziesiąt minut przed drugą sesją kwalifikacyjną.

W wyścigu, startujący z ostatniego rzędu, Walkowiak popisał się pięknym startem. Dzięki temu, na wejściu do pierwszej szykany znalazł się w połowie stawki. Zmieniając kierunek, został jednak uderzony przez zawodnika jadącego z tyłu, co z kolei doprowadziło do kontaktu jego przedniego koła z motocyklem rywala jadącego obok. Spowodowało to drugi już upadek podczas jednego weekendu i brak szansy na poprawienie rezultatu z kwalifikacji.

„Weekend nie zakończył się tak, jak tego wszyscy chcieli, rezultat z czasówek nie odzwierciedla pozycji, jaką Marcin mógł wywalczyć w wyścigu. Monza to trudny tor, a jego nauka była znacznie utrudniona przez deszcz, przez który dwa z czterech wyjazdów odbyły się na mokrym. Zabrakło nam właśnie tych dwóch suchych sesji, żeby lepiej poznać tor i zakwalifikować się w połowie stawki. Dużym pozytywem weekendu jest jednak fakt, że wiemy już, jak Honda i Marcin radzą sobie z jazdą w deszczu. Myślę, że na mokrym stać nas na finisz w czołowej dziesiątce" - mówi manager zespołu, Igor Piasecki.

Drugi z Polaków startujących w serii Superstock 1000, Mateusz Stokłosa, na swoim S1000RR teamu Lammert Motorsport wywalczył dobre 21. miejsce startowe. Niestety z przyczyn technicznych nie był w stanie wykręcić w wyścigu dobrych czasów, a 7 okrążeń przed metą musiał wycofać się z wyścigu.

Superbike - wyścig 1

1 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 31'07.044 (200,504 km/h)
2 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 0.247
3 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 0.297
4 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 0.958
5 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 4.493
6 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 7.343
7 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 7.369
8 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 9.344
9 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 15.338
10 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 16.761
11 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 16.921
12 76 Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 22.231
13 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 22.602
14 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 22.742
15 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 26.266
16 99 Scassa L. (ITA) Ducati 1098R 26.415
17 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 26.968
18 77 Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R 36.964
19 95 Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 51.646
20 23 Parkes B. (AUS) Honda CBR1000RR
RET 71 Sakai D. (JPN) Suzuki GSX-R1000
RET 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR
RET 31 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR
EX 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R

Superbike - wyścig 2

1 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 31'07.122 (200,496 km/h)
2 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 4.547
3 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 5.469
4 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 10.267
5 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 15.561
6 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 15.816
7 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 15.861
8 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 20.977
9 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 21.920
10 99 Scassa L. (ITA) Ducati 1098R 21.974
11 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 27.152
12 76 Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 29.315
13 77 Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R 30.858
14 95 Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 47.160
15 23 Parkes B. (AUS) Honda CBR1000RR 48.824
RET 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1
RET 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R
RET 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R
RET 31 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR
RET 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R
RET 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1
RET 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR
RET 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR

Szczegółowe wyniki znajdziecie na stronie www.worldsbk.com

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę