tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WSBK: w ten weekend runda w Aragonii. Pirelli przygotowuje kilka rozwiązań rozwojowych
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

WSBK: w ten weekend runda w Aragonii. Pirelli przygotowuje kilka rozwiązań rozwojowych

Autor: Materiał partnera 2020.08.26, 15:12 Drukuj

Wyścig o tytuły mistrzowskie klas WorldSBK, WorldSSP i WorldSSP300 przenosi się na tor MotorLand w Aragonii. Tym razem firma Pirelli, oficjalny dostawca opon, opiera się wyłącznie na standardowych rozwiązaniach dla klasy WorldSSP, natomiast dla klasy WorldSBK przygotowano kilka rozwiązań rozwojowych.

Zawodnicy i ekipy WSBK, a także ich wieloletni partner Pirelli, są gotowi do powrotu po krótkiej letniej przerwie na czwartą rundę kalendarza na hiszpańskim torze MotorLand Aragón, która odbędzie się od piątku 28 do niedzieli 30 sierpnia 2020. Również na to wydarzenie, podobnie jak miało to miejsce w poprzednich rundach w Portugalii i Hiszpanii, Pirelli zdecydowało się na połączenie w klasie WorldSBK najpopularniejszych standardowych rozwiązań z licznymi rozwiązaniami rozwojowymi stosowanymi i docenianymi przez zawodników. Z kolei w klasie WorldSSP będą obecne tylko standardowe rozwiązania, czyli opony będące już w sprzedaży.

Hiszpański tor MotorLand Aragón ma historycznie dość agresywny asfalt, szczególnie ostry dla tylnych opon. Jego powierzchnia ma dość wyraźną szorstkość, która może powodować problemy z przedwczesnym zużyciem ogumienia. Ponadto piasek, który jest czasami przenoszony przez wiatr w kierunku środka zakrętów i osadzany na asfalcie, może powodować utratę przyczepności.

To wyjaśnia, dlaczego w przypadku opon na tył Pirelli zdecydowało się na rozwiązania miękkie i średnie, przy czym te ostatnie są przydatne zwłaszcza w przypadku niskich temperatur i podczas pierwszych sesji, jeśli powierzchnia jest wyraźnie zabrudzona.

Przednie opony, oprócz zużycia spowodowanego agresywnością asfaltu, są również w stanie wytrzymać gwałtowne hamowanie na końcu prostej startowej i na stromych zboczach, co powoduje duże obciążenie przodu. Warto również zwrócić uwagę na szybkie zakręty i wielokrotne zmiany kierunku, gdzie wymagany jest dobry poziom precyzji i przyczepności.

Rozwiązania dla klas WorldSBK i WorldSSP:

W klasie WorldSBK wszyscy zawodnicy będą mieli do dyspozycji trzy rozwiązania na przód i cztery na tył, przy czym są one zarówno oponami standardowymi, jak też kilkoma rozwiązaniami rozwojowymi, które były już wcześniej stosowane.

W przypadku opony przedniej trzy dostępne rozwiązania składają się z dwóch opcji standardowych i jednej opcji rozwojowej. Standardowa SC1 okazała się najlepszą oponą podczas ostatniej rundy, podczas gdy standardowa SC2 jest ewolucją rozwoju SC2 X1071, używanego w ciągu ostatniego roku. Dostępne będzie również średnie rozwiązanie rozwojowe SC2 X1118, które jest bardziej stabilne niż standardowy SC2, więc może być idealnym rozwiązaniem dla kierowców o bardziej agresywnym stylu jazdy.

Jeśli chodzi o oponę tylną, kierowcy mają do dyspozycji cztery opcje. Pierwsza to super miękki standard SCX, z powodzeniem stosowany w poprzednich rundach w ramach przygotowań do okrążenia kwalifikacyjnego, ale także w krótkich i pełnych wyścigach. Do drugiej opcji, miękkiego standardu SC0, dołączone jest miękkie rozwiązanie rozwojowe SC0 Y0446, które ma bardziej wydajną mieszankę, idealną w przypadku szczególnie wysokich temperatur asfaltu. Ostatnia opcja obejmuje średnią oponę rozwojową SC1 Y0966, które ma bardziej miękką mieszankę niż standardowa SC1 i może być idealnym rozwiązaniem w przypadku szczególnie zabrudzonego asfaltu.

Ostatnią oponą tylną jest opona Superpole, która pozwoli zawodnikom wykonać szybkie okrążenie podczas sesji kwalifikacyjnej w poszukiwaniu absolutnie najlepszego czasu na ustawienie się na polach startowych.

Z kolei w kategorii WorldSSP dostępne będą cztery rozwiązania na suchy tor, dwa z przodu i tyle samo z tyłu, wszystkie wyłącznie standardowe. Z przodu kierowcy będą mieli standardową miękką mieszankę SC1 i średnią mieszankę SC2, która zapewnia większą odporność na zużycie niż pierwsza. Jeśli chodzi o tył, zawodnicy będą mieli do dyspozycji standardową miękką mieszankę SC0, dodatkowo ulepszoną, aby zapewnić maksymalne osiągi, a także średnią standardową mieszankę SC1, zaprojektowaną tak, aby zapewnić właściwy kompromis między wysoką, stałą wydajnością i ograniczonym zużyciem.

Jak zawsze, w przypadku złej pogody, zawodnicy wszystkich klas będą mieli również do dyspozycji opony deszczowe i przejściowe.

Statystyki Pirelli dla rundy Aragonii w sezonie 2019:

• Łączna liczba opon dostarczonych przez Pirelli: 3528

• Liczba rozwiązań (w tym suche, pośrednie i mokre) dla klasy WorldSBK: 5 z przodu i 8 z tyłu.

• Liczba opon dostępnych dla każdego kierowcy WorldSBK: 36 z przodu i 41 z tyłu.

• Liczba rozwiązań (w tym suche, pośrednie i mokre) dla klasy WorldSSP: 4 przednie i 4 tylne.

• Liczba opon dostępnych dla każdego kierowcy WorldSSP: 21 z przodu i 20 z tyłu

• Nagroda za najlepsze okrążenie klasy Superbike: Álvaro Bautista (Aruba.it Racing - Ducati / Ducati Panigale V4


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę