tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WSBK: Kawasaki planuje stworzenie ekstremalnego superbike"a
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

WSBK: Kawasaki planuje stworzenie ekstremalnego superbike"a

Autor: Janusz Bębenek 2019.04.19, 13:10 1 Drukuj

Władze Kawasaki wiedzą już, że w tym sezonie będą bezradne wobec sukcesów Alvaro bautisty i jego Ducati Panigale V4R. Japoński producent nie zamierza jednak odpuszczać i być może już w przyszłym sezonie zaprezentuje radykalne rozwiązanie - całkiem nowy motocykl, sięgający limitów wyznaczonych przez regulamin WSBK.

Po latach dominacji fabrycznego zespołu Kawasaki w wyścigach motocykli produkcyjnych, tegoroczna postawa Ducati musiała wywołać w Akashi niemałą konsternację. Wielokrotny mistrz świata Jonathan Rea przyznał otwarcie, że nie sądzi by w tym roku był w stanie wygrać z Bautistą na którymkolwiek z torów. Mimo ciągłych inwestycji w ZX-10RR i homologowania go co roku jako nowy model, konstrukcja ta nie ma już przyszłości w starciu z Ducati Panigale V4R.

NAS Analytics TAG

Dyrektor departamentu wyścigowego Kawasaki, Ichiro Yoda, w wywiadzie dla magazynu Speedweek wyraził się jednoznacznie:

Dogonienie Ducati w tym sezonie będzie bardzo trudne. Ich silnik pochodzi z MotoGP, ich cały pakiet pochodzi z MotoGP. To tak naprawdę motocykl z MotoGP z oponami Pirelli. Nawet gdybyśmy mogli korzystać z dodatkowych części koncesyjnych, nie osiągnęlibyśmy wydajności i prędkości Ducati.

Rozwiązaniem będzie dopiero nowy motocykl. Musimy stać się konkurencyjni i pomyśleć o maszynie w specyfikacji zbliżonej do MotoGP, ekstremalnym motocyklu, który zbudujemy w ściśle limitowanej ilości. Wyprodukowanie 500 sztuk (minimum WSBK, przyp. red.) nie będzie problemem dla Kawasaki, ale mam wątpliwości co do tego kierunku.

W 2015 roku postanowiono zmniejszyć koszty uczestnictwa w World Superbike, nasz silnik stracił 20 KM. teraz Ducati zbudowało maszynę, której filozofia jest diametralnie inna. Organizatorzy WSBK, Dorna, muszą przemyśleć, w którą stronę chcą iść. Kiedyś chcieli więcej motocykli i zespołów w stawce, obniżali koszty. Wraz z przybyciem V4 Ducati wszystko się zmieniło. Czy powinniśmy za tym iść, czy trzymać się oryginalnego pomysłu? Mistrzostwa świata superbike były oparte na standardowych maszynach, dostępnych w rozsądnej cenie.

Obecnie Ducati Panigale V4R sięga limitów wyznaczonych przez regulamin WSBK - kosztuje ok. 40000 euro, jednak inni producenci po cichu sugerują, że stworzenie maszyny w tej specyfikacji za takie pieniądze jest niemożliwe. Sugerują, że włoski motocykl jest nielegalnie subsydiowany, a jego oficjalna cena zaniżona.

Jeśli Kawasaki zdecyduje się na nową maszynę, kiedy to zrobi? Yoda odpowiada:

Teraz! Mamy duże doświadczenie z MotoGP z silnikami czterocylindrowymi o dużej mocy. Zarząd Kawasaki uważa, że jeśli kierunek wyznaczony przez Ducati będzie utrzymany, potrzebujemy takiego motocykla. Nie startujemy w mistrzostwach dla samego startu.

Nasz główny kierowca Jonathan Rea rozumie sytuację. Ducati przyniosło maszynę z MotoGP z kierowcą z MotoGP. Prowadzenie jej nie jest łatwe, a Bautista kontroluje ją bardzo dobrze, innym kierowcom Ducati to już tak dobrze nie wychodzi. Ich poprzedni motocykl wybaczał więcej błędów. Bautista to znakomity kierowca, doceniamy to. W MotoGP bywał w pierwszej szóstce jadąc maszyną o rok starszą od motocykli konkurentów. Jeśli jednak stworzymy maszynę o podobnej koncepcji, jesteśmy w stanie go dogonić.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy planujesz w tym roku zmianę motocykla?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę