Volkswagen prezentuje samochód z silnikiem Ducati
Koncern VW to odpowiednik motoryzacyjnego imperatora Palpatine więc chyba nikogo nie powinno dziwić, że siedzący u sterów Ferdinand Piech ma możliwości, aby wypuścić na rynek samochód z motocyklowym silnikiem. Na targach w Paryżu zaprezentowany został właśnie XL Sport. Widzimy tutaj sporą inspirację Audi R8, ale interesuje nas bardziej silnik. XL1 Sport to hybryda, mamy zatem motor elektryczny oraz o wiele bardziej ekscytującą jednostkę paliwową, która tak się składa pochodzi z Ducati Panigale. Superquadro V2 rozwija tutaj 200 KM i włączy się do akcji, kiedy wyjedziesz ze strefy eko-terorystyów pijących sojowe latte i zaatakujesz pobliskie zakręty. Wóz napędzany silnikiem Ducati rozędza się do pierwszej setki w 5,7 sekundy i osiąga ponad 260 km/h.
To dobra okazja, aby zastanowić się, czy technologia hybrydowa sprawdziłaby się w motocyklach? Wyobraźmy sobie elektryczny motocykl, którym bez stresu możesz poruszać się po mieście, a poza nim odpalasz silnik spalinowy, który ładuje jednostkę na prąd. Co o tym sądzicie?
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze2 Silniki? Tylko po co? Wiadomo ¿e takim autem nie je¼dzimy po centrum miasta bo jest za niski i za twardy. Jak± moc rozwija silnik elektryczny? W ogóle to nie widzê sensu pakowania dwóch silników....
OdpowiedzNie znam sie to sie wypowiem. Hybrydy beda zyskiwaly na znaczeniu, czy nam sie to podoba czy nie, benzyna drozeje, to ludzie rozgladaja sie za alternatywami. Pomijajac mniejsze spalanie, ogromna zaleta posiadania dwoch silnikow jest ich elastycznosc oraz niezawodnosc, silnik benzynowy w samochodzie hybrydowym jest znacznie mniej obciazony niz w klasycznym pojezdzie, wszystkie czynnosci najbardziej zuzywajace silnik (stop&go, przyspieszanie etc) przejmuje jednostka elektryczna, ktorej budowa jest prosta jak konstrukcja cepa - nie ma tam w sumie co nawalic. Drogie i problematyczne sa akumulatory i reszta elektryki obslugujacej silnik, nie sam silnik! Same samochody hybrydowe bylby znacznie tansze i lepiej rozwiniete, gdyby nie wysilki poteznego lobby petrochemicznego, dawno wozilibysmy sie pojazdami, ktore nie sa zasilana ropa/benzyna, ale na drodze stoja koncerny pokroju Shell, Agip czy BP, ktore skutecznie wplywaja na politykow ($$$) albo agresywnie podcinaja skrzydla projektom badawczym, ktore moglyby im zaszkodzic.
OdpowiedzWidzisz g³ównie zalety auto hybrydowych/elektrycznych. Zwróæ uwagê jaki mamy klimat. U nas s± zimy i akumulator traci na pojemno¶ci i sprawno¶ci. Drug± spraw± (chwilow±) jest brak stacji tankowania takich samochodów. Trzeci najwiêkszy problem który obecnie dyskwalifikuje takie samochody jest w³a¶nie bezusterkowo¶æ. Poczytaj jakie samochody produkuje Tesla i co siê dzia³o w stanach jak ludzie zaczêli tym je¼dziæ. W skrócie: GOSPODARKA PAD£A. Warsztaty nie mia³y co robiæ, producenci czê¶ci nie mieli dla kogo produkowaæ, nawet na stacjach do tankowania pr±du nie by³o obs³ugi - wrzucasz pieni±¿ek i czekasz 45min. Nie wiem dlaczego na ¿ywca wszyscy chc± auta elektryczne skoro to nie jest najlepsze paliwo. Jest wiele alternatyw np wodór który mo¿na obecnie zainstalowaæ w autach spalinowych jako instalacja gazowa. Zainteresowani na pewno wiedz± o czym napisa³em.
OdpowiedzNie jestem zwolennikiem samochodow elektrycznych jako takich (nie wspominajac o motocyklach), ich cena, zasieg i czas ladowania to dla mnie no-go. Jednakze silnik elektryczny wspomagajacy jednostke spalinowa to calkiem praktyczne rozwiazanie. Wodor to piesn przyszlosci, poczytaj tez cos na temat technologii flowcell - prezentuje sie obiecujaco, samochod napedzany jest elektrolitem, ktory mozna wzglednie szybko wymienic. Tak czy siak politycy zadbaja, zebysmy jezdzili drogo, podatki maja gdzies postep., jak samochod bylby na powietrze, to opodatkuja kompresory.
OdpowiedzA ten silnik zapewne pracuje na wolnych obrotach rzêdu 4ty¶ na minutê, bo inaczej nie da rady tym je¼dziæ....
OdpowiedzMhm, Volkswagen z silnikiem Ducati. Podobno jest te¿ ju¿ koncept Ducati z silnikiem Volkswagena.
Odpowiedz