tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ural przenosi siê do Kazachstanu. Rosyjska marka próbuje unikn±æ miêdzynarodowych sankcji
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Ural przenosi siê do Kazachstanu. Rosyjska marka próbuje unikn±æ miêdzynarodowych sankcji

Autor: Andrzej Sitek 2022.04.28, 11:36 Drukuj

Międzynarodowe sankcje nałożone na Rosję w odpowiedzi na nieuzasadnioną i zbrodniczą inwazję na Ukrainę, uderzyły w jednego z czołowych producentów motocykli z wózkiem bocznym.

Firma IMZ-Ural, której udało się odbić od dna po rozpadzie ZSRR na początku lat 90., musi teraz stawić czoła nowej przeszkodzie. Nie może importować części potrzebnych do produkcji motocykli. A nawet gdyby było to możliwe, Ural nie jest w stanie eksportować niczego do Europy, Stanów Zjednoczonych i Kanady.

NAS Analytics TAG

Sankcje na Rosję komplikują również sytuację Irbit MotorWorks of America, czyli północnoamerykańskiego importer Urala. Dystrybutor z Redmond w stanie Waszyngton posiada sieć 45 salonów sprzedaży w USA, dodatkowo 28 punktów oferujących serwis lub części zamienne oraz siedem salonów sprzedaży w Kanadzie.

Co ciekawe, obecnie aż  80 procent części Urala produkowanych jest poza Rosją, więc zasadniczo nie ma problemu z zaopatrzeniem w większość elementów. Ale inną sprawą jest zdobycie gotowego motocykla z wózkiem bocznym.

Tymczasem w rosyjskiej centrali znaleziono rozwiązanie. Ural Motorcycles ogłosiło przeniesienie produkcji do… Kazachstanu. Czy to rozwiąże problemy Rosjan? Warto jeszcze wyjaśnić, że wspomniane elementy motocykla, które produkowane są poza Rosją, pochodzą głównie z Włoch, Niemiec, ale również Japonii i Tajwanu. To oczywiście komplikuje logistykę. W macierzystym kraju Urala nadal produkowane będą ramy oraz część elementów nadwozia, ale montażem motocykli w całość, z wykorzystaniem części produkowanych na całym świecie, zostanie teraz przeniesiony do Pietropawłowska w Kazachstanie.

Rosyjski Irbit Motor Plant wynajął na ten cel halę o powierzchni 7 tys. metrów kwadratowych. Ale uruchomienie nowej linii montażowej oddalonej od dotychczasowej lokalizacji o ponad pół tysiąca kilometrów, to spore wyzwanie. Ural będzie korzystać z urządzeń kazachskiej firmy Kaztexmasz zajmującej się budową maszyn. Tym samym na razie uniknie ograniczeń wynikającym z międzynarodowych sankcji. Czy to wystarczy?

Prezes firmy Ural Motorcycles ogłosił plany uruchomienia nowej linii montażowej 18 kwietnia, natomiast produkcja ma ruszyć już w najbliższych dniach, co powinno zachować i utrzymać łańcuchy dostaw, tym bardziej, że dawna radziecka marka nie może mówić o wielkim popycie na swoje jednoślady. W 2021 roku Ural sprzedał na całym świecie nieco ponad 2,4 tys. motocykli. 

Co najważniejsze, aż 90 proc. motocykli zostało sprzedanych w Stanach Zjednoczonych, Europie i Kanadzie. I tu jest problem, bo klienci z krajów, z których pieniędzy Ural de facto finansuje działalność, mogą przestać kupować motocykle Rosjan, a rządy tych państw są w stanie ukrócić próby obejścia sankcji. 

 

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê