Ubezpieczenia motocykli - boimy się awarii, następstw nieszczęśliwych wypadków i... autocasco
W 2020 roku wzrosła liczba właścicieli skuterów i motocykli, którzy postanowili rozszerzyć zakres swoich polis ubezpieczeniowych. Po jakie dodatkowe zabezpieczenia sięgamy najchętniej, a których unikamy?
Według Compensy, która jest autorem raportu, w 2020 roku 80% motocyklistów wykupiło tylko ubezpieczenie OC, a zaledwie 20% wybrało przynajmniej jedno dobrowolne ubezpieczenie - czyli NNW, autocasco lub assistance. Choć nie jest to rewelacyjny wynik, to i tak jest on o 5% wyższy niż w 2019 roku.
W przypadku polis NNW ich liczba rośnie wraz z pojemnością. Jak mówi Damian Andruszkiewicz z Compensy, tylko 10% właścicieli skuterów wykupiło NNW, a w przypadku motocykli z silnikami o pojemności 250 cm3 i większej odsetek polis z tego tytułu przekracza 50%. Z assistance korzysta zaledwie 6% ubezpieczonych i zazwyczaj wybierają oni najtańszy wariant, co wskazywałoby na to, że nie pokonują większych dystansów.
To czego unikamy jak diabeł święconej wody to autocasco. W Polsce nadal pokutuje mit, że polisa AC musi być droga, ale jeśli ktoś ma chwilę czasu i dobrze poszuka, to może połączyć niską składkę z dobrą ceną. Najdroższe są polisy oferowane przez firmy leasingowe i jeśli przy kupnie motocykla trafimy na ogarniętego sprzedawcę, to cena takiej polisy może być niższa nawet o połowę, ponieważ na rynku są brokerzy, którzy obliczają składkę na podstawie procentu od wartości jednośladu, nie patrząc chociażby na brak zniżek. Oczywiście należy liczyć się z tym, że firma finansująca pojazd doliczy dodatkowe opłaty za obsługę obcej polisy, ale nadal będzie to opłacalny interes.
Dlaczego warto skorzystać z autocasco? Przede wszystkim możemy być spokojni w razie kradzieży lub uszkodzenia motocykla bez wskazania sprawcy, a także przy szkodach powstałych z naszej winy. Oczywiście nadal zdarzają się sytuacje, kiedy klienci nie zgadzają się z proponowanymi kwotami, ale wtedy zazwyczaj pomagają dodatkowe oględziny pojazdu i przede wszystkim - likwidacja szkody w autoryzowanym serwisie.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzePewnie dlatego, ze oferty sa źle przygotowane i zwyczajnie ubogie. W sumie trochę jak polski rynek jednosladów. W Niemczech sytuacja jest niemal odwrotna. Podstawowe ubezpieczenie motocykla niemal...
Odpowiedz