Triumph Trident 2021. Opis, dane techniczne, zdjêcia, cena
Triumph zaprezentował swój najmniejszy model -Trident. Zgrabny miejski naked będzie konkurował z Hondą CB650R, Kawasaki Z650 i Yamahą MT-07.
Stylistyka Tridenta z grubsza była już znana ze zdjęć, które Triumph publikował wcześniej. W wersji produkcyjnej, z wyeksponowanymi detalami motocykl wygląda jednak znacznie ciekawej. Przede wszystkim projektantom udało się umiejętnie połączyć nowoczesną, dynamiczną stylistykę z elementami nawiązującymi do klasycznych motocykli.
Mamy tutaj zatem charakterystyczny okrągły reflektor, a w zasadzie okrągłą obudowę mieszczącą zestaw reflektorów led. Motyw koła powtórzony jest także w zestawie wskaźników. Wyoblony, pękaty bak także jest nawiązaniem do klasyki - można w jego liniach odnaleźć podobieństwo do zbiorników linii Bonneville. Boczne panele z logo Trident także nawiązują do charakterystycznych gripów, znanych z Bońka.
Na pokładzie, tak jak się spodziewaliśmy, znalazł się bogaty pakiet elektroniki, znany z innych modeli Triumph. W standardzie mamy tutaj zatem kolorowy wyświetlacz, dwa tryby jazdy (Road i Rain), zaś w opcji mogą znaleźć się także takie udogodnienia, jak nawigacja, czy sterowanie kamerą GoPro.
Do napędu użyty został trzycylindrowy silnik rzędowy o pojemności 660 cm3. Moc wynosi 80 KM (przy 10 200 obr/min), maksymalny moment obrotowy 64 Nm osiągany jest przy 6250 obr/min. Trident jest zatem zadziornym nakedem, uwielbiającym wysokie obroty.
Motocykl jeździ na zawiasie Showa, przodu zastosowano 41-mm widelec upside down SFF, co oznacza, że w lewej ladze znajduje się kartridż tłumiący, zaś w prawej pneumatyczna "sprężyna". Z tyłu zastosowano monoshock z regulacją napięcia wstępnego.
Cena nowego Tridenta nie została jeszcze ujawniona, spodziewamy się kwoty około 39 tys. zł.
Dane Techniczne: | |
silnik: | Chłodzony cieczą, 12-zaworowy, DOHC, z 3 cylindrami w układzie rzędowym |
pojemność skokowa: | 660 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 74x51,1 mm |
moc: | 81 KM (60kW) przy 10 250 obr./min |
moment obrotowy: | 64 Nm przy 6 250 obr./min |
system paliwowy: | Elektroniczny sekwencyjny wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy |
system chłodzenia: | Cieczą |
skrzynia biegów: | 6 biegowa |
sprzęgło: | Mokre, wielotarczowe, slip |
przeniesienie napędu: | Łańcuch X-ring |
zawieszenie przednie: | Amortyzatory Showa SFF upside-down 41 mm |
zawieszenie tylne: | Amortyzator Showa typu monoshock RSU z regulacja napięcia wstępnego |
hamulec przedni: | Podwójne pływające tarcze hamulcowe 310 mm, 2-tłokowe przesuwane zaciski Nissin, |
hamulec tylny: | Jedna pływająca tarcza hamulcowa 255 mm, jednotłoczkowe zaciski Nissin |
opona przednia: | 120/70R17 |
opona tylna: | 180/55R17 |
systemy dodatkowe: | ABS |
długość/szerokość/wysokość: | x/795/1089 |
masa: | 189 (z płynami) |
wysokość siedzenia: | 805 mm |
zbiornik paliwa: | 14l |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze