Triumph Tiger Sport 850 2021. Dane techniczne, opis, zdjêcia, cena
Triumph pokazał oficjalnie model Tiger Sport 850. Będzie on uzupełnieniem oferty podróżnych enduro jako najsłabszy i najtańszy z gamy.
Marketingowcy Triumpha postanowili zażartować sobie z fanów marki i najsłabszego w rodzinie Tigerów nazwali "Sport". Dlaczego? Trudno powiedzieć - poprzedni model z silnikiem o pojemności 1050 cm3 rozwijał uczciwe 126 KM i osiągał bardzo zacne 106 Nm momentu obrotowego. Mimo lekkiej nadwagi (238 kg z paliwem) zapewniał faktycznie sportowe osiągi.
Nowy Tiger Sport ma 888 cm3, czyli tyle samo ile Tiger 900, ale, zaledwie, 85 KM - 10 mniej niż wersja 900 i aż 41 mniej niż poprzedni Sport! Został zatem brutalnie i niegodziwie zdławiony, a to może budzić tylko smutek.
Jeśli jednak odrzucimy porównania do Tigera 1050 zauważymy, że 850 to w zasadzie inny motocykl - lżejszy (212), smuklejszy i bardziej poręczny. Obstawiamy, że będzie też tańszy, a już napewno bogatszy o systemy elektroniczne ze stajni Triumpha. Dawny Sport był festiwalem mechaniki, nowy to fajny gadżet dla przedstawiciela pokolenia Z.
Zauważmy też, że Triumph nazwał ten motocykl "Tiger Sport 850", a nie jak poprzednika - po prostu "Tiger Sport". Co to oznacza? Jesteśmy niemal pewni, że wkrótce pojawi się Tiger Sport 1150 albo coś podobnego. W ten sposób mały tygrysek zyska większego brata w sportowym dresie.
Tiger Sport 850 to sprzęt przeznaczony dla fanów asfaltu. Wygląda niby jak zwykły Tiger 900, ale aluminiowe felgi z delikatnymi ramionami nie pozostawiają wątpliwości co do przeznaczenia motocykla. Tak naprawdę mocno przypomina podstawową wersję modelu 900. Tak mocno, że producent zdecydował się usunąć tę właśnie wersję z oferty.
Podobieństwo do rodziny 900 nie jest przypadkowe, Sport to okrojony Tiger 900, ale na szczęście nie okrojono wszystkiego. Na pokładzie zostały takie smakołyki jak zaciski Brembo Stylema, zawias Marzocchi z 45-mm widelcem upside-down, czy tryby jazdy, w tym przypadku dwa: Road i Rain (tryb Sport w Sporcie 850 niedostępny). Na osłodę także 5-calowy wyświetlacz TFT, poślizgowe sprzęgło, oświetlenie LED, kontrola trakcji.
Cena Triumpha Tigera Sport 850 będzie oscylować wokół 46 000 zł, czyli mniej więcej wartości, jaką trzeba zapłacić za podstawowego Tigera 900.
Dane Techniczne: | |
silnik: | Chłodzony cieczą, 12-zaworowy, DOHC, z 3 cylindrami w układzie rzędowym |
pojemność skokowa: | 888 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 78.0 x 61,9 mm |
moc: | 85 KM / (65.2 kW) przy 8500 obr./min |
moment obrotowy: | 82 Nm przy 6500 obr./min |
system paliwowy: | Wielopunktowy sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa |
system chłodzenia: | Cieczą |
skrzynia biegów: | 6-biegowa |
sprzęgło: | |
przeniesienie napędu: | Łańcuch o-ring |
zawieszenie przednie: | Odwrócone 45 mm widelce Marzocchi, bez regulacji. |
zawieszenie tylne: | Tylny amortyzator Marzocchi |
hamulec przedni: |
Podwójne, 320 mm pływające tarcze hamulcowe, 4-tłokowe szczęki hamulcowe Monobloc Brembo Stylema. Radialny przedni cylinder główny,
|
hamulec tylny: | Jedna 255 mm tarcza hamulcowa. Przesuwne szczęki hamulcowe Brembo z jednym tłokiem, |
opona przednia: | 100/90-19 |
opona tylna: | 150/70R17 |
systemy dodatkowe: | ABS |
długość/szerokość/wysokość: | x/830/1410-1460 |
masa: | 192 (bez płynów) |
wysokość siedzenia: | 810-830 mm |
zbiornik paliwa: | 20l |
normy emisyjne: | 119 g/km Emisje CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/WE |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze