Triumph Street Triple 765 RS na torze - pierwsze wra¿enia
Jak wyobrażacie sobie naprawdę doby dzień? Ja wyobrażam sobie to go tak, że ja i Street Triple 765 RS spotykamy się na torze. Jeśli jeszcze jest to tak ikoniczny tor jak Jerez, to miłośnikowi motocykli chyba wiele więcej do pełni szczęścia nie potrzeba…
Mamy za sobą cały dzień na kultowym obiekcie za sterami nowości na sezon 2023, czyli nowego modelu Triumpha. Tor, to takie miejsce, gdzie marketingowe obietnice konfrontowane są z rzeczywistością, czyli fizyką, dynamiką i poczuciem kontroli jakie pojazd oferuje kierowcy. Jak wypada Street w takiej konfrontacji?
Wypada jednoznacznie dobrze. Przede wszystkim dlatego, że nowy silnik, znakomity na ulicy - na torze robi jeszcze lepsze wrażenie. Nie brakuje mocy, zawsze jest czym się odpychać, natomiast dla normalnego motocyklisty na pierwszy plan wychodzi pierwszorzędne oddawanie mocy, znakomita skrzynia biegów i świetny asystent zmiany biegów. Przez cały dzień nie zdarzyło mi się, abym musiał użyć sprzęgła do precyzyjnej redukcji, albo abym musiał "poprawiać" zmiany… Genialnie to wszystko działa. Podobnie jest z elektroniką, która stanowi znakomitą asystę (widać od czasu do czasu migające lampki), ale nie ingeruje w sposób wyczuwalny dla kierowcy. Ten anioł stróż stara się nie ujawniać swojej obecności.
Zawieszenie choć dla mnie jest nieco za miękkie (ponad 100kg w opakowaniu), radzi sobie bardzo dobrze. Maszyna nie pompuje, nie nurkuje nadmiernie, przydałoby się jedynie więcej prześwitu, aby można było mocniej pochylać wóz.
Do hamulców nie mam żadnych zastrzeżeń, bo działają przewidywalnie, powtarzalnie, pewnie. Dokładnie tego spodziewałem się zresztą po zestawie Brembo z zaciskami Stylema. Gdzieś tam z tyłu czuwa cały czas ABS w trybie torowym, który pozwala na pewne hamowanie do zakrętów, ale jego obecność, podobnie jak pozostałej elektroniki pozostaje niezauważalna.
Motocykl jest bardzo kompletny. Wszystko jest na miejscu i wszystko się zgadza.
Pozycja za sterami nie wymaga poprawek. Na tor można by jedynie pokusić się o nieco wyższe sety. Tak czy inaczej trudno znaleźć słaby punkt tego pojazdu. Kilka detali zrobiłbym w nim inaczej, ale o tym… pełnym raporcie z jazd już wkrótce!
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeJaki czas redaktor zrobi³?
Odpowiedz