Triumph od¶wie¿y³ znaki towarowe dla trzech motocykli. Odnosz± siê do uznanych klasyków
Producent motocykli Triumph nie zamierza przestać nas zaskakiwać, dlatego odświeżył swoje prawa do nazw dla trzech modeli, które zapisały się na kartach historii marki. Amerykańskie wnioski wskazują na to, że nie chodzi tu tylko o utrzymanie praw do nazw. Tamtejsze prawo nie pozwala bowiem na rejestrowanie zahibernowanych znaków towarowych tylko po to, by nie przepadły.
Jak poinformował Cycle World, brytyjski producent odświeżył prawa do nazw Hurricane, Adventurer oraz Street Tracker. Historycznie Triumph X75 Hurricane został przedstawiony w 1969 r., ale produkowano go w latach 1972 i 1973. Projekt powstał w Stanach Zjednoczonych i miał konkurować z Kawasaki Z1 oraz Hondą CB750. Został najpierw zaprezentowany jako Vetter BSA Rocket3 i wywarł takie wrażenie na przedstawicielach Triumpha, że wysłano go do Anglii, a tam podjęto decyzję o rozpoczęciu produkcji pod nazwą Triumph X75 Hurricane. Napędzał go silnik o pojemności 740 cm3, który generował moc 58 KM. Produkowano go tylko przez rok i został uśmiercony po wprowadzeniu w USA nowych norm hałasu.
Nazwa Adventurer była używana dla odmiany modelu TR5T produkowanej w latach 1972-1974. Triumph chciał mieć lekki motocykl drogowo-terenowy i dlatego połączył ramy używane w innych modelach BSA oraz Triumpha z silnikiem z modelu Trophy 500. Najpierw sprzedawano go jako Trophy Trail, a dopiero później zmieniono nazwę na Adventurer. Motocykl miał koła o średnicy 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu, Maksymalna moc silnika wynosiła 30 KM. Nazwa Adventurer mogłaby więc z powodzeniem zostać użyta przy maszynie produkowanej wspólnie z Bajaj i konkurować z Hondą CL500 oraz Benelli Leoncino 500 Trail.
Triumph Street Tracker może być połączeniem motocykla szosowego w stylu retro z kształtami typowymi dla maszyn flat track. Nie do końca wiadomo, co może planować producent, ponieważ w ubiegłym roku Triumph zrobił porządki w swoim nazewnictwie i Street Scrambler stał się Scramblerem 900, a Street Twin zmienił nazwę na Speed Twin 900. Może być tak, że producent robi miejsce dla jednego z modeli tworzonych z Bajaj, a może pokazać motocykl modern classic z silnikiem od Street Triple. Na razie pozostaje nam tylko gdybać i cierpliwie czekać.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze