Szybcy i legalni - podsumowanie æwiartkowego sezonu 2013
W dzisiejszych czasach chyba każdy motocyklista wie czym są wyścigi równoległe na dystansie ¼ mili. Popularnie zwana ćwiartka gości u nas w kraju od kilkunastu lat. Na chwilę obecną jest to jedyna legalna forma ścigana się "spod świateł". Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego zakończyło już wyścigowy sezon 2013. W tym roku zawodnicy mogli rywalizować podczas trzech imprez: w Warszawie, Kamieniu Śląskim oraz Ełku.
Tegoroczny sezon był dosyć krótki, intensywny i … trudny. Zahaczył o północną, centralną i południową Polskę. Każdy mógł sprawdzić swoje umiejętności oraz moc swojej maszyny w bezpiecznych warunkach. Prawdą jest, że są to wyścigi dla każdego. Prosta, zabezpieczona droga daje komfort i dobre warunki do przetestowania przyspieszenia swojego motocykla. Robert Biernat, zawodnik startujący w klasie MOTO swoją Hondą CBR 600RR w krótkiej rozmowie powiedział jak rozpoczął swoją przygodę z ćwiartką:
"Do startów namówił mnie Łukasz Wieczorek, który również ściga się na ¼ mili. Według mnie jest to fajna i nie droga forma rywalizacji"
Co zatem powoduje, że z roku na rok coraz mniej zawodników widujemy na zawodach?
"Wielu moich znajomych miało ochotę wziąć udział w wyścigach klasy 1000cc. Jednak w momencie kiedy zobaczyli motocykle Damiana Kurka i Mariusza Załęckiego, zrezygnowali. Szkoda było im wydać 90zł na wpisowe. Z góry zakładali że nie mają najmniejszych szans. Podobnie zresztą jak ja ze swoją 600RR w klasie Moto." - kontynuuje Robert Biernat.
Niska frekwencja martwi nie tylko organizatorów imprez wyścigowych, ale również wiernych kibiców. To właśnie oni najbardziej tęsknią za oglądaniem rywalizacji dwukołowych maszyn. Słyszy się, że ¼ mili umiera w naszym kraju, że jej złote czasy już minęły. Za główne dolegliwości tej dyscypliny podaje się monotonność przejazdów, bo niby co jest fascynującego w obserwowaniu wyścigu równoległego? Od strony zawodników słyszymy, że seryjnym sprzętem nic nie da się ugrać, a podium jest tylko dla wybranych, którzy modyfikują swoje maszyny, wkładając w nie mnóstwo pieniędzy. Jak każdy sport, również i ten jest trudny i pełny wyrzeczeń.
"Być może właśnie zbyt mocna konkurencja jest dla innych motocyklistów." - wspomina w rozmowie Paweł Jan Ratajczak, tegoroczny mistrz klasy MOTO EXTREM. Szybko jednak dodaje: "Chciałbym, żeby imprez było więcej."
Aby było ich więcej potrzeba więcej chętnych do jazdy. Większość zawodników podchodzi do tego sportu bardzo poważnie. Rzadziej słyszy się, że ktoś przyjechał wyłącznie "testować" sprzęt. Pojawiają się po to, aby wygrać i stanąć dumie na podium. Motocykle są przygotowywane tylko i wyłącznie pod tę dyscyplinę. Dlatego nie dziwi radość z wygranej i oczekiwanie na klasyfikacje generalną! Poniżej znajdziecie pełną klasyfikację sezonu.
Klasyfikacja generalna 2013:
Klasa MOTO
I miejsce Krzysztof Dziura
II miejsce Kuba Lotz
III miejsce Mariusz Wieczorek
Klasa MOTO PLUS
I miejsce Mariusz Załęski
II miejsce Piotr Czekański
III miejsce Norbert Stachurski
Klasa MOTO MAXI
I miejsce Mariusz Załęski
II miejsce Jacek Mroczek
III miejsce Andrzej Stachurski
Klasa MOTO EXTREM
I miejsce Paweł Jan Ratajczak
Wyniki z poszczególnych rund:
I runda - kwiecień 2013
MOTO
I miejsce Krzysztof Dziura (Suzuki GSX-R)
II miejsce Kuba Lotz (Suzuki GSX-R)
III miejsce Robert Maliszewski (Suzuki GSX-R)
IV miejsce Mariusz Wieczorek (Yamaha R6)
V miejsce Dorota Bereznowska (Suzuki GSX-R)
VI miejsce Robert Biernat (Honda CBR 600 RR)
VII Łukasz Dominik (Yamaha Banshee)
MOTO PLUS
I Miejsce Mariusz Załęski (Suzuki GSX 1300R)
II miejsce Piotr Czekański (Suzuki GSX-R 1000)
III miejsce Norbert Stachurski (Kawasaki ZX 10R)
IV miejsce Paweł Czyran (Honda CBR 1100XX)
MOTO MAXI
I miejsce Mariusz Załęski (Suzuki GSX1300R)
II miejsce Radosław Owerczuk (Yamaha V-MAX)
III miejsce Jacek Mroczek (Suzuki GSX 1300R Hayabusa)
IV miejsce Andrzej Stachurski (Kawasaki ZX-12R)
V miejsce Marek Bieniarz (Suzuki Hayabusa)
VI miejsce Artur Stanisławski (Honda X1)
MOTO EXTREM
I miejsce Paweł Jan Ratajczak (Suzuki GSX 1300R)
II miejsce Przemysław Badowski (Suzuki GSX-R)
MOTO CHOPPER
I miejsce Konrad Kosmala (Harley Davidson V-ROD)
II miejsce Mario Biedrowski (Yamaha RAIDER)
Runda II - czerwiec 2013
MOTO
I miejsce Krzysztof Dziura (Suzuki GSX-R)
II miejsce Mariusz Wieczorek (Yamaha R6)
III miejsce Kuba Lotz (Suzuki GSX-R)
IV miejsce Robert Biernat (Honda CBR 600 RR)
V miejsce Jarosław Czernikarz (Honda VFR)
MOTO PLUS
I Miejsce Mariusz Załęski (Suzuki GSX 1300R)
II miejsce Adrian Królik (BMW S1000RR)
MOTO MAXI
I miejsce Jacek Mroczek (Suzuki GSX 1300R Hayabusa)
II miejsce Mariusz Załęski (Suzuki GSX1300R)
III miejsce Andrzej Stachurski (Kawasaki ZX-12R)
IV miejsce Damian Kurek (Suzuki Hayabusa)
V miejsce Przemysław Lempart (Honda X-11)
MOTO EXTREM
I miejsce Paweł Jan Ratajczak (Suzuki GSX 1300R)
MOTO CHOPPER
I miejsce Krzysztof Wąs (Harley-Davidson XL Sportster)
Runda III - sierpień 2013
MOTO
I miejsce Kuba Lotz (Suzuki GSX-R)
II miejsce Krzysztof Dziura (Suzuki GSX-R)
III miejsce Mariusz Wieczorek (Yamaha R6)
IV miejsce Robert Biernat (Honda CBR 600 RR)
MOTO PLUS
I Miejsce Mariusz Załęski (Suzuki GSX 1300R)
II miejsce Piotr Czekański (Suzuki GSX-R 1000)
III miejsce Norbert Stachurski (Kawasaki ZX 10R)
IV miejsce Hubert Dylon (BMW S1000RR)
MOTO MAXI
I miejsce Mariusz Załęski (Suzuki GSX1300R)
II miejsce Jacek Mroczek (Suzuki GSX 1300R Hayabusa)
III miejsce Andrzej Stachurski (Kawasaki ZX-12R)
V miejsce Radosław Owerczuk (Yamaha V-MAX)
MOTO EXTREM
I miejsce Paweł Jan Ratajczak (Suzuki GSX 1300R)
II miejsce Przemysław Badowski (Suzuki GSX-R)
MOTO CHOPPER
I miejsce Łukasz Sikorski (Yamaha TRIKE XJR Modliszka)
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeMa litra i szkoda jest mu wydaæ 90 pln na wpisowe...bo nie ma gwarancji ¿e bêdzie na podium.To ju¿ rozumiecie jak± pozycjê w naszym kraju ma motocykl litrowy?Do lansu, i ca³a prawda o litrowych ...
OdpowiedzGratulujê, ja to wiem, ¿e SSS chce zar¿n±æ æwieræ mili w tym kraju, ale nie s±dzi³em ¿e tak otwarcie o tym napisze rzeczniczka te organizacji. Jestem zdruzgotany. Choæ cytuj±c klasyka "gorzka ...
Odpowiedzrzeczniczka dala ciala, za taka wypowiedz powinna byc zwolniona. jak tak mozna s***c do wlasnego gniazda? padaka. bo nasza dyscyplina jest nudna i beeee, i w ogole jest lipa, i sss sie zaraz poplacze, 1/4 mili stala sie kupa, poddajemy sie, nic nam sie nie udaje. co za baba........
Odpowiedzczytanie ze zrozumieniem siê k³ania:) Moim zdaniem jasno i klarownie napisane, a sami zawodnicy te¿ siê mogli wypowiedzieæ. ¯enuj±ca jest twoja "niegramatyczna" wypowied¼:)
OdpowiedzMo¿esz rozwin±æ my¶l?
Odpowiedzzajebisty sport, trochê ma³o nag³o¶niony i fakt, owinny byæ ró¿ne klasy tak ¿eby mo¿na by³o ¶cigaæ siê te¿ na ograniczonym d³ubniêcio sprzêtach. Np. dopuszczone np. tylko zêbatki. Lub seria z nitro.
Odpowiedz