Suzuki wraca do MotoGP w... 2015
W chwili obecnej rozpoczęły się oficjalne testy po rundzie na torze w Katalonii. Po raz pierwszy od 2011 roku zobaczymy w nich motocykl Suzuki. Ekipa z Hamamatsu zaprezentowała dziś swój prototyp, a także wydała oświadczenie nieco zaskakujące w treści. Nie brakło głosów (przede wszystkim głosów nadziei), że Suzuki spróbuje wystartować w wyścigach (dla oceny prototypu) już w tym sezonie i będzie rywalizowało od początku 2014. Teraz okazuje się, że japoński producent zdecydował się przesunąć datę swojego oficjalnego powrotu do padoku MotoGP na sezon 2015. Do tego czasu kierowcą rozwijającym prototyp będzie Randy De Puniet, a zespołem kierował będzie Davide Brivio.
Suzuki w krótkim oświadczeniu nie rozwodziło się, nad przyczynami takiej decyzji. Nieoficjalnie mówi się jednak, że prototyp opracowany w Hamamatsu wymaga jeszcze sporo pracy i nie jest w stanie w najbliższej przyszłości konkurować z Hondą, Yamahą i Ducati. Ponadto sprawy nie ułatwia z pewnością "szorstka przyjaźń" pomiędzy Dorną a Suzuki, w trakcie której padło wiele obietnic bez pokrycia. Organizator MotoGP nie ułatwiał życia Japończykom, domagając się, aby wracali do mistrzostw poprzez istniejący już w nich zespół, co wiemy jak się skończyło. Wejście do rywalizacji w 2015 daje Suzuki 21 miesięcy czasu do pracy nad zarówno motocyklem, jak i fabrycznym zespołem. W oficjalnym komunikacie czytamy:
Suzuki Motor Corporation powraca do FIM Road Racing Grand Prix MotoGP w 2015
Po dwóch latach zawieszonej obecności w MotoGP od 2012, Suzuki Motor Corporation zorganizowało zespół i przeszło do testów praktycznych a zaawansowanym poziomie rozwoju. Zespół będzie uczestniczył w testach na torze Catalunya w Hiszpanii. Dzięki testom na torach w Japonii i poza nią mającym na celu udoskonalanie motocykla, Suzuki Motor Corporation będzie uczestniczyć w wyścig MotoGP od sezonu 2015.
Suzuki Motor Corporation będzie wykorzystywało zaawansowaną technologię rozwiniętą poprzez uczestnictwo w wyścigach MotoGP do tworzenia w przyszłości atrakcyjnych pojazdów produkcyjnych.
Schemat naszego zespołu testowego i nasz motocykl prezentują się następująco:
Europejski zespół testowy na sezon 2013:
- Team manager: Davide Brivio
- Kierowca testowy: Randy De Puniet
Rozwijana maszyna MotoGP:
- Prototyp Grand Prix 1000cc, czterocylindrowy, w układzie rzędowym
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeRozwijana maszyna MotoGP: - Prototyp Grand Prix 1000cc, czterocylindrowy, w uk³adzie rzêdowym Wsadzili tam big-banga czy to tradycyjny screamer?
OdpowiedzRandy "Gleba" de Puniet hehe...
Odpowiedz