Suzuki GSX-S300 - czy¿by niespodzianka na targach Intermot?
Gołąb z informacją o możliwej premierze Suzuki w segmencie małych pojemności nadleciał mocno okrężną drogą - przez Chiny. Tamtejszy partner japońskiego koncernu złożył dokumenty patentowe na motocykl jakby skrojony pod europejskiego klienta.
Niewielkie, miejskie motocykle stały się bardzo ważnym punktem oferty również na tych rynkach, gdzie do niedawna królowały "litry". Nie mówimy tu o boomie na 125-tki, wywołanym zmianami w przepisach i możliwością jazdy z prawem jazdy kat. B. Coraz większą popularność zdobywają maszyny klasy 250-400 cm3. Motocykliści, zwłaszcza młodzi, doceniają ich poręczność i wciąż niezłą dynamikę, połączoną z niskimi kosztami zakupu i eksploatacji.
Niemal wszyscy liczący się producenci mają takie pojazdy w swoim katalogu, często w kilku segmentach. Jeśli nasze informacje się potwierdzą, Suzuki będzie marką, posiadającą je w wersji naked, sport i enduro. W ofercie Hamamatsu znajdziemy już małego Gixera GSX-R250 i V-stroma 250, a za chwilę może dołączyć do nich nowoczesny naked.
Informacje na temat tej premiery mamy nie z pierwszej, ani nawet z drugiej ręki. Po kolei: Suzuki, jak wielu innych producentów, w produkcji małych maszyn wspomaga się chińskim partnerem. Jest to grupa Dachang Jiang, sprzedająca również motocykle pod własną marką Haojue. To właśnie ta firma, odpowiedzialna za GSX-R250 i małego V-stroma, złożyła w chińskim urzędzie patentowym dokumenty rejestrujące nowy model o roboczej nazwie HJ300.
Jest to bardzo nowocześnie wystylizowany naked, wyposażony w odwrócony widelec, oświetlenie LED i system ABS. Jak na tamtejszy rynek, jest to spory luksus jak na tę klasę. Jak ulał pasuje natomiast do rynku europejskiego. Być może wypłynęła więc przypadkiem informacja o nowym Suzuki, o bardzo prawdopodobnej nazwie GSX-S300. Ze zdjęć wynika, że dwucylindrowy, rzędowy silnik byłby ten sam, co w 250-tkach, być może z lekko zwiększoną pojemnością skokową. Kompletnie nowe są natomiast rama i wahacz.
Nowy GSX-S300 mógłby skutecznie gonić konkurencję w postaci np. Hondy CB300R czy Yamahy MT-03. Wszystko wyjaśni się w czasie najbliższych imprez targowych: Intermot w Kolonii na początku października lub EICMA w Mediolanie w listopadzie.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze