Suzuki GSX-R 1000 model 2007
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 5 Następna strona »
Tej nowości spodziewali się wszyscy. Suzuki pozostała wierna dwuletniemu cyklowi modernizacji swoich sportowych modeli. Motocykl co prawda na pierwszy rzut oka przypomina swojego poprzednika, ale po uważniejszym przyjrzeniu się obu modelom wychwycicie na pewno wiele różnic.
Największe zmiany dotyczą zawieszenia i ramy nowego motocykla. Przeprojektowany przedni widelec, wahacz wraz z układem dźwigni oraz wzmocniona rama to dopiero początek zmian. Przedni widelec uzyskał szersze możliwości regulacji i wyposażono go w elektronicznie kontrolowany amortyzator skrętu. Kierowcy uzyskają możliwość regulacji ustawień podnóżków. Wszystko to zapewnić ma motocykliście lepsze panowanie nad 1000-cem.
Silnik bazuje na wcześniejszym i sprawdzonym podczas niezliczonych wyścigów protoplaście. Nowa jednostka napędowa dysponuje nowym układem wtryskowym SDTV. Zawory ssące konstruktorzy powiększyli o 10%, wydechowe o 20%. Szklanki popychaczy są teraz szersze o 2 mm tak, aby mogły współpracować z agresywniejszymi wałkami rozrządu. Za zapłon odpowiedzialne będą nowe świece zapłonowe z irydowymi elektrodami, zapewniające nie tylko lepszą iskrę, ale także dłuższy techniczny żywot.
Silnik nowego GSX-Ra, choć jest zwierzęco silny, to jest przy tym czysty, jak nigdy wcześniej. Dzięki zaawansowanemu układowi wydechowemu (Suzuki Advanced Exhaust System - SAES), katalizatorowi oraz systemowi Pulsed-AIR (dopalający nie spalone węglowodory oraz utleniający tlenki węgla dzięki doprowadzeniu świeżego powietrza z Airboxu do kanałów wylotowych) silnik z zapasem spełnia wymagania norm emisji EURO 3. Co do wyglądu samego układu wydechowego... cóż, naszym zdaniem firmy akcesoryjne mogą być po tej prezentacji spokojne o zbyt swoich produktów. Niemniej jednak Suzuki deklaruje, że układ dwóch małych i brzydkich tłumików przyczynia się do obniżenia środka ciężkości oraz centralizacji masy.
Największą niespodzianką jest jednak zastosowanie możliwości wyboru mocy generowanej przez jednostkę napędową. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy, a sterowanie odbywa się przyciskiem po prawej stronie kierownicy. Wszystkie tryby pracy obsługiwane są przez komputer pokładowy pozwalając na szybkie i komfortowe dopasowanie temperamentu maszyny do sytuacji na drodze, a nawet na torze.
Całokształt uzupełniają zmiany w aerodynamice i ergonomii nowego motocykla. Nowa owiewka ma być bardziej aerodynamiczna, a wyższa szyba przednia, pomimo zredukowanej powierzchni czołowej motocykla, powinna lepiej chronić kierowcę przed pędem powietrza. Odświeżono zestaw przyrządów, który dysponuje teraz wskazaniem wybranej mocy silnika. O możliwości regulacji podnóżków już wspomnieliśmy. Nie wspomnieliśmy natomiast o węższym siodle maszyny i jego niższym położeniu, co zapewnić ma swobodniejsze balansowanie ciałem w czasie przekładania Gixxera z ucha na ucho.
Podsumowując możemy stwierdzić jedynie, iż hardcorowi ściganci dostaną od Suzuki w najbliższym sezonie wspaniały motocykl sportowy. Tak samo jak wy, nie możemy się doczekać, aby usiąść za jego sterami!
Przejdź do:
|
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeA i jeszcze jedno wywalcie tego-t± D.BOROWICZ fatalne zdjêcia robi zero polotu zero stylu sam bym lepsze zrobi³
OdpowiedzMia³em ju¿ nic nie wpisywaæ ale nie mog³em sie powstrzymaæ. ¿ t± stron± jest jak z piciem albo z paleniem jak dojdziesz w tym wszystkim za daleko to w którym¶ momencie dojdziesz do takiego punktu...
Odpowiedz