Nasz werdykt W każdym z naszych testów staramy się nie tyle wytykać konstruktorom wszelkie niedoskonałości i wady motocykli. Przede wszystkim staramy się odkrywać ich zalety, a następnie określać dla jakiej grupy kierowców dany motocykl będzie najodpowiedniejszy. W tym konkretnym wypadku nie mamy tego komfortu, gdyż te dwie maszyny to zaciekli rynkowi wrogowie walczący o serca tych samych klientów. Oba motocykle kosztują tyle samo - 29 900 zł. Suzuki w niczym nie ustępuje produktowi Yamahy, natomiast w kilku dziedzinach GSR jest wyraźnie lepszy od konkurenta. Naszym zwycięzcą jest zatem Suzuki GSR 600.
Fani Yamahy nie powinni jednak popadać w rozpacz. Suzuki wygrywa potyczkę, ale wojna trwa dalej. Sezon 2007 przyniesie nam nowego FZ 6 i wtedy walka wręcz rozgorzeje na nowo. Z przyjemnością przygotujemy dla was kolejny test, w którym porównamy dzisiejszego zwycięzcę i nową Yamahę. Nie ulega jednak wątpliwości, że FZ wymaga modernizacji i to dosyć poważnej, aby dotrzymać kroku nie tylko świetnemu GSRowi, ale też nowemu Hornetowi, którego wprowadzenie na rynek niedawno zapowiedziała Honda. Dane techniczne Napęd | Suzuki GSR 600 | Yamaha FZ6 | Typ: | czterosuwowy, chłodzony cieczą | zterosuwowy, chłodzony cieczą | Układ: | czterocylindrowy, rzędowy | czterocylindrowy, rzędowy | Rozrząd: | DOHC, cztery zawory na cylinder | DOHC, cztery zawory na cylinder | Pojemność skokowa: | 599 ccm | 599 ccm | Średnica x skok tłoka: | 67 x 42,5 mm | 65.5 x 44.5mm | Stopień sprężania: | 12,5:1 | 12,2:1 | Moc maksymalna: | 98 KM (72 kW) przy 12 000 obr/min | 98 KM (72 kW) przy 12000 obr/min | Moment obrotowy: | 65 Nm przy 9600 obr/min | 63,1 Nm przy 10000 obr/min | Zasilanie: | wtrysk paliwa SDTV 38 mm | wtrysk paliwa TCI 36 mm | Smarowanie: | z mokrą miską olejową | z mokrą miską olejową | Rozruch: | elektryczny | elektryczny | Akumulator: | 12V 8Ah | 12V 8Ah | Zapłon: | z mikroprocesorem | z mikroprocesorem | Przeniesienie napędu | | | Silnik-sprzęgło: | koła zębate, 1,93 | koła zębate | Sprzęgło: | wielotarczowe, mokre | wielotarczowe, mokre | Skrzynia biegów: | sześciostopniowa | sześciostopniowa | Przełożenia: | 1:2,79; 2:2,00; 3:1,600; 4:1,36; 5:1,21; 6:1,09 | 1: 2,846, 2: 1,947; 3:1,556; 4:1,333; 5:1,190; 6:1,083 | Napęd tylnego koła: | łańcuch, 3,00 | łańcuch | Podwozie | | | Rama: | otwarta, boczna, aluminiowa | otwarta, boczna, aluminiowa | Kąt pochylenia główki ramy: | 25* | 25* | Zawieszenie przednie: | teleskopowe 43 mm, skok 130 mm | teleskopowe, 43 mm skok 130 mm | Zawieszenie tylne: | wahacz aluminiowy, skok 134 mm | wahacz aluminiowy, skok 130 mm regulacja napięcia wstępnego sprężyny | Hamulec przedni: | podwójny tarczowy 310 mm, zaciski czterotłoczkowe | podwójny tarczowy, 298 mm, dwa zaciski dwutłoczkowe | Hamulec tylny: | tarcza 240 mm, zacisk jednotłoczkowy pływający | pojedynczy tarczowy, 245 mm | Opony przód/ tył: | 120/70 ZR17/ 180/55ZR17 | 120/70 ZR17/ 180/55ZR17 | Wymiary i masy | | | Długość: | 2090 mm | 2096 mm | Szerokość: | 795 mm | 749 mm | Wysokość: | 1075 mm | 1214 mm | Wysokość siedzenia: | 785 mm | 795 mm | Rozstaw osi: | 1440 mm | 1440 mm | Minimalny prześwit: | 130 mm | 125 mm | Masa pojazdu gotowego do jazdy: | 183 kg | 187 kg | Dopuszczalna masa całkowita: | 420 kg | 425 kg | Zbiornik paliwa: | 16,5 l w tym 3,5 l rezerwy | 19 l w tym 3,5 l rezerwy | Pojemność miski olejowej: | 3,9 l | 3,4 l | CENA w zł | 29 900 | 29 900 | | | | Importer: | Importer: Suzuki Motor Poland, ul. Jagiellońska 74, 03-001 Warszawa, tel. 0-801 88 01 38, www.suzuki.pl | Mitsui Motor Polska sp. z o. o., 01-304 Warszawa, ul. Połczyńska 120c, tel.: (0-22) 664 42 98, www.yamaha-motor.pl, yamaha@mmp-yamaha.com.pl | Dziękujemy firmie POLand POSITION - autoryzowanemu dealerowi Suzuki - za dostarczenie ubrań z firmowej kolekcji Suomy. Wszystkie ubrania, noszone przez modelki na zdjęciach, są do nabycia w: POLand POSITION ul. Puławska 34, 05-500 Piaseczno telefon: (22) 716 66 66 fax: (22) 716 68 68 www.polandposition.pl | | |
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeFz6 bardzo wygodna pozycja za kierownica motocykl ladnie sie kreci od 6 tysiecy :) niezly kop , na trasy okolo 150 km wersja naked jest jeszcze ok a dluzej nawet akcesoryjna szybka yamahy nic nie ...
OdpowiedzSuperlaski
OdpowiedzSuzuki GSR jest idealnym motocyklem na miasto. Od 3000tys zwawo przyspiesza, od 6000tys jest jeszcze lepiej, a od 10000tys mamy tylek na miejscu pasazera. Od swiatel do swiatel 160km/h spojrzenie w...
OdpowiedzKurcze jak Ty go wkrecasz na takie obroty? Ja ledwo 10k przekraczam
Odpowiedz