Suzuki Bandit 650 i Bandit 1250 - rewolucja czy ewolucja?
Kto nie zna modeli Bandit? Te popularne i niedrogie motocykle można spotkać na drogach od 1995 roku (600), oraz 1996 (1200). Do roku 2006 poddano go stosunkowo niewielkim zmianom mechaniki i wyglądu (wersja N) . Dość drastycznym przeróbkom designerskim poddano wersje S. Teraz Suzuki przedstawia nowe wcielenie GSFa.
Na 2007 rok fabryka Suzuki przygotowała niespodziankę. Słynące z trwałości olejaki, od lat napędzające oba Bandity, zostały zastąpione nowymi jednostkami napędowymi. Teraz każdy motocykl wyposażony jest w całkowicie nowy, specjalnie dla niego zaprojektowany, silnik o pojemności 656/1255 ccm, spełniający normy Euro3. Bandity doganiają zatem inne modele pod kątem nowoczesności jednostki napędowej. Silniki te zaopatrzone w 4 zawory na cylinder i zasilanie wtryskiem paliwa dzięki chłodzeniu cieczą, według producenta, będą się teraz szybciej nagrzewały oraz będą cichsze. Choć zwiększyła się pojemność, to moc silnika 1250 nie różni się znacznie od starszego 1200, za to dostępna będzie ona w niższych zakresach obrotów.Ten mocarz elastyczności dołożył kolejny punkt do palety swych zalet. System Dual Throttle Valve poza takimi zaletami, jak bardziej płynneoddawanie mocy, pozwala zwiększyć możliwe przebiegi silnika. Odlewane ze stopu aluminium tłoki poruszają się w cylindrach pokrytych powłoką zwaną SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), gwarantując lepsze chłodzenie oraz smarowanie w porównaniu do poprzednika. Do tego producent określa silnik jako bardziej kompaktowy. Wreszcie Bandit 1250 otrzymał sześciobiegową skrzynię biegów!! Tego brakowało wielu użytkownikom.
650 dysponuje większą mocą, jednak dostępna ona jest w wyższym zakresie obrotów. W niższym i średnim zakresie pokrywa się z krzywą poprzedniego modelu, dzięki temu jest szansa, że mniejszy Bandyta przestanie być uważany za motocykl do spokojnej jazdy, że będzie można wykrzesać z niego ogień. Sam silnik wykonany w takiej samej technologii, jak 1250 z wszystkimi jej zaletami.
Reszta konstrukcji obu motocykli jest dokładnie taka sama jak w modelach 2006. Rama, zawieszenia, hamulce oraz stylistyka jest nam wszystkim zatem doskonale znana. Swoją drogą ciekawe, jaki wpływ na zachowanie motocykli na drodze będą miały nowe silniki. Cechą, która jest wspólna dla starszych modeli i nowości na 2007 jest niestety także spora masa własna pojazdów. O ile w przypadku większego Bandita jest to do przyjęcia (w końcu mówimy o big-bike'u), to 650-tka ze swoimi blisko 220 kilogramami wypada słabo na tle konkurencji, ważącej generalnie sporo poniżej 200 kg. Gdy mówimy o zwinnym i poręcznym motocyklu miejskim 20-30 kg różnicy jest już odczuwalne.
Niezależnie od tego starsze Bandity zapadły nam w pamięci, jako świetne motocykle sprawdzające się bardzo dobrze w większości sytuacji na drodze. Dlatego też czekamy do wiosny z niecierpliwością na pierwsze jazdy nowymi motocyklami! To może być przebojowa ewolucja!
Dane techniczne
|
Bandit 1250 | Bandit 650 | |||
Typ silnika | 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, DOHC | 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, DOHC | |||
Pojemność skokowa | 1255 cm3 | 656 cm3 | |||
Średnica x skok tłoka | 79,0 mm x 64,0 mm | 65,5 mm x 48,7 mm | |||
Stopień sprężania | 10,5:1 | 11,5:1 | |||
Moc maksymalna | 98 KM przy 7500 obr/min | 85 KM przy 10500 obr/min | |||
Moment obrotowy | 108 Nm przy 3700 obr/min | 61,5 Nm przy 8900 obr/min | |||
Układ zasilania | wtrysk paliwa | wtrysk paliwa | |||
Rozrusznik | elektryczny | elektryczny | |||
Skrzynia biegów | 6-stopniowa | 6-stopniowa | |||
Prędkość maksymalna | 230 km/h | 200 km/h | |||
Długość całkowita | 2130 mm | 2130 mm | |||
Szerokość całkowita | 790 mm | 780 mm | |||
Wysokość całkowita | 1235 mm | 1095 mm | |||
Rozstaw osi | 1485 mm | 1470 mm | |||
Prześwit | 135 mm | 135 mm | |||
Wysokość siedzenia | regulowana 785/805 mm | regulowana 770/790 mm | |||
Masa suchego pojazdu | 232 kg | 219 kg | |||
Zawieszenie przód | 43 mm widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny | widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny | |||
Zawieszenie tył | wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i siły tłumienia | wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe, 7-stopniowa regulacja napięcia wstępnego sprężyny, 4-stopniowa regulacja tłumienia siły odbicia | |||
Hamulce przód / tył | podwójny tarczowy / tarczowy | podwójny tarczowy / tarczowy | |||
Opony | Przód: 120/70 ZR17 M/C 58W
Tył: 180/55 ZR17 M/C 73W |
Przód: 120/70 ZR17 M/C 58W
Tył: 160/60 ZR17 M/C 69W |
|||
Zbiornik paliwa | 19,0 L | 19,0 L | |||
Norma czystości spalin | EURO 3 | EURO 3 |
|
Komentarze 7
Poka¿ wszystkie komentarzePanowie ..... GSF oraz GSX 1250 maja te same silniki .... dosiadalem miesiac czasu jako sprzet zastepczy. Przypominam , ze max moment obrotowy jest dostepny duzo ponizej 4 tys obrotow .... i to ...
Odpowiedzczy silnik w 1250 jest równie bezawaryjny jak stary olejak?
Odpowiedzhonda to honda reszta sie od niej uczy i nasladuje
Odpowiedzciekawy jestem czy to jest olejniak czy wodniak bo czyta³em w jednej gazecie ze bandit 650 to olejniak mozliwe ze sie walneli
OdpowiedzTa nowa generacja chlodzona jest wod±. Poprzednie roczniki 650-tki 2005 i 2006 chlodzone by³y tradycyjnie olejem. Pozdrawiam,
OdpowiedzCiekawe czy ten silnik bedzie trwaly rownie jak stary olejak...
Odpowiedzpanowie WAGA WAGA!!!
Odpowiedz