UDZIAŁ NOWYCH JEDNOŚLADÓW* W CAŁOŚCI PIERWSZYCH REJESTRACJI NOWYCH I UŻYWANYCH JEDNOŚLADÓW, ROK 2008 | MOTOCYKLE (MC) | | STY | LUT | MAR | KWI | MAJ | CZE | LIP | SIE | WRZ | PAŹ | LIS | GRU | RAZEM | ROK 2007: | NOWE MC* | 227 | 244 | 762 | 1121 | 1095 | 910 | 944 | 862 | 484 | 386 | 171 | 368 | 7574 | UŻYWANE MC** | 1164 | 1301 | 3472 | 4404 | 4211 | 4223 | 4094 | 3615 | 2151 | 1891 | 1244 | 2871 | 34641 | RAZEM MC 2007 | 1391 | 1545 | 4234 | 5525 | 5306 | 5133 | 5038 | 4477 | 2635 | 2277 | 1415 | 3239 | 42215 | ROK 2008: | NOWE MC* | 259 | 587 | 990 | 1622 | 1476 | 1552 | 1364 | | | | | | 7850 | UŻYWANE MC** | 1816 | 2815 | 4154 | 6260 | 6003 | 6439 | 6461 | | | | | | 33948 | RAZEM MC 2008 | 2075 | 3402 | 5144 | 7882 | 7479 | 7991 | 7825 | | | | | | 41798 | zmiana 2008/2007 | 49,2% | 120,2% | 21,5% | 42,7% | 41,0% | 55,7% | 55,3% | | | | | | 48,4% | NOWE MC - udział% | 12,5% | 17,3% | 19,2% | 20,6% | 19,7% | 19,4% | 17,4% | | | | | | 18,8% | MOTOROWERY (MP) | | STY | LUT | MAR | KWI | MAJ | CZE | LIP | SIE | WRZ | PAŹ | LIS | GRU | RAZEM | ROK 2007: | NOWE MP* | 2050 | 2181 | 7179 | 12209 | 12514 | 14162 | 14743 | 12132 | 6213 | 4776 | 1968 | 1786 | 91913 | UŻYWANE MP** | 725 | 691 | 1707 | 2547 | 3013 | 3118 | 3308 | 3146 | 1666 | 1220 | 697 | 1747 | 23585 | RAZEM MP 2007 | 2775 | 2872 | 8886 | 14756 | 15527 | 17280 | 18051 | 15278 | 7879 | 5996 | 2665 | 3533 | 115498 | ROK 2008: | NOWE MP* | 3098 | 6038 | 10740 | 19523 | 18153 | 21759 | 22110 | | | | | | 101421 | UŻYWANE MP** | 726 | 1004 | 1558 | 2515 | 2869 | 3393 | 3831 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15896 | RAZEM MP | 3824 | 7042 | 12298 | 22038 | 21022 | 25152 | 25941 | | | | | | 117317 | zmiana 2008/2007 | 37,8% | 145,2% | 38,4% | 49,3% | 35,4% | 45,6% | 43,7% | | | | | | 46,4% | NOWE MP - udział% | 81,0% | 85,7% | 87,3% | 88,6% | 86,4% | 86,5% | 85,2% | | | | | | 86,5% | Źródło: PZPM na podstawie danych CEP, MSWiA UWAGA:* przyjęto - nowe motocykle tj.nie starsze niż 3 letnie i bez daty pierwszej rejestracji za granicą ** liczba zawiera również jednoślady bez podanej daty pierwszej rejestracji za granicą, które są starsze niż 3 lata" Wyraźnie rośnie liczba pierwszych rejestracji nowych motocykli. Rzut oka na poniższe dane obrazuje sytuację. W tym sezonie do końca lipca przyrost wyniósł 48%. Ktoś zapyta „Chwileczkę, przecież wyżej była wyraźna informacja, że wzrost sprzedaży nowych motocykli wyniósł nieco ponad 25%. Gdzie się zatem podziało pozostałe 23%?". To dobre pytanie. Dane rejestracji nowych pojazdów traktują jako nowe pojazdy do 3 lat od daty produkcji. Ponadto ostatnio poruszaliśmy temat importu prywatnego z pominięciem oficjalnej sieci sprzedaży (do której odnosi się owe 25%). To właśnie przyczyna tych „niezgodności".
PIERWSZE REJESTRACJE NOWYCH MOTOCYKLI*, 2008 vs 2007 | ROK | STY | LUT | MAR | KWI | MAJ | CZE | LIP | SIE | WRZ | PAŹ | LIS | GRU | RAZEM | 2006 | 93 | 133 | 393 | 804 | 787 | 708 | 655 | 503 | 360 | 242 | 173 | 264 | 5115 | 2007 | 227 | 244 | 762 | 1121 | 1095 | 910 | 944 | 862 | 484 | 386 | 171 | 368 | 7574 | 2008 | 259 | 587 | 990 | 1622 | 1476 | 1552 | 1364 |
|
|
|
|
| 7850 | zmiana 2008/2007 | 14,1% | 140,6% | 29,9% | 44,7% | 34,8% | 70,5% | 44,5% |
|
|
|
|
| 48,0% | Źródło: PZPM na podstawie danych CEP, MSWiA UWAGA:* przyjęto - nowe motocykle tj.nie starsze niż 3 letnie i bez daty pierwszej rejestracji za granicą Potwierdzeniem tego stanu rzeczy jest zestawienie danych dotyczących sprzedaży i pierwszych rejestracji maszyn marki Yamaha. Deklarowany wzrost sprzedaży tego producenta w pierwszej połowie 2008 wynosi 6,4%, a jednocześnie odnotowany w CEPIK wzrost liczby pierwszych rejestracji nowych (i nie starszych niż 3-letnie) motocykli Yamaha wyniósł aż 39,7%! Podobnie sytuacja wygląda w przypadku innych producentów japońskich. Z markami europejskimi jest nieco inaczej. Tutaj nie mamy tak dużego problemu z prywatnym importem z np. USA. W przypadku np. BMW ilość pierwszych rejestracji nowych maszyn praktycznie pokrywa się z liczbą sprzedanych motocykli w oficjalnej sieci. |
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarzeto se chłopaki tabelek nawstawiali.. to prawda.. motocykl i motorower to rozwiązanie na miejskie korki.. przy ocieplającym się klimacie to nawet całoroczna zabawa.. szkoda, że oferta na opony ...
OdpowiedzMoże dzięki większej liczbie jednośladów na drogach zmieni się w końcu sposób w jaki postrzegają nas kierowcy samochodów...
OdpowiedzBardzo ciekawy materiał
OdpowiedzOdp krótka: Ludzie boja się wypadków, ludzie boją się prędkości, a przede wszystkim polskich dróg po których mało gdzie wykorzystamy sportowy motocykl.
OdpowiedzPrzecież predkośc zależy nie od motocykla ale od kierowcy! Mam sportowy motocykl ale nie traktuję ulic w miescie jak toru wyścigowego a wypadków każdy się boi. Pomyśl zanim coś napiszesz.
Odpowiedzmysle ze jednak pomyslal co napisal. wiekszosc ludzi boi sie predkosci-sam przyznales, wiec po co maja placic 15tys wiecej za sprzet sportowy ktorego nie ma gdzie legalnie wykorzystac i jest niepraktyczny na codzien? dlatego wyniki sprzedazy mowia same za siebie. nie mam nic do motocyklistow na supersportach jesli potrafia na nich jezdzic i nie powoduja niebezpieczenstwa dla innych. pozdrawiam i zycze milej jazdy
Odpowiedzmysle ze jednak pomyslal co napisal. wiekszosc ludzi boi sie predkosci-sam przyznales, wiec po co maja placic 15tys wiecej za sprzet sportowy ktorego nie ma gdzie legalnie wykorzystac i jest niepraktyczny na codzien? dlatego wyniki sprzedazy mowia same za siebie. nie mam nic do motocyklistow na supersportach jesli potrafia na nich jezdzic i nie powoduja neibezpieczenstwa dla innych. pozdrawiam i zycze milej jazdy
Odpowiedza KTMa dlaczego nie ma w statystykach ?
OdpowiedzWidocznie nie uczestniczy w systemie wymiany informacji.
Odpowiedz