tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Sprzedaż motocykli w pierwszej połowie 2008
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Sprzedaż motocykli w pierwszej połowie 2008

Autor: Lovtza 2008.09.16, 12:20 9 Drukuj

 Jak na razie rynek jednośladów w Polsce kręci się nieźle. Nie oznacza to jednak, że wszystkie słupki na wykresach pną się do góry...

Mamy już pierwsze oficjalne wyniki sprzedaży i rejestracji motocykli w pierwszej połowie tego roku. Od początku tego sezonu monitorujemy co miesiąc dane pierwszych rejestracji nowych jednośladów, dlatego też większość konkluzji, wyciągniętych z analiz szczegółowych danych za pierwszą połowę tego roku nie była dla nas wielkim zaskoczeniem. Niemniej jednak jest kilka niespodzianek.

NAS Analytics TAG

Ogólnie rzecz biorąc jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej. Każdy to widzi na ulicach i słyszy za oknem. Motocykli jest coraz więcej. Przyglądając się narastającej ilości sprzedanych jednośladów w okresie styczeń - lipiec 2007 widzimy wzrost o ponad 25%. Co najbardziej zaskakuje w tych danych, to spadek w przodujących jak dotychczas dwóch grupach. Chodzi mianowicie o supersporty i choppery/cruisery. Te dwie grupy były trzonem sprzedaży u praktycznie wszystkich firm. Dziś widać, że motocyklistom najwyraźniej przejadły się przerażające osiągi i trudne do ogarnięcia gabaryty. Polscy motocykliści coraz przychylniejszym spojrzeniem obdarzają uniwersalne i wszechstronne maszyny sportowo-turystyczne, golasy i pojazdy off-roadowe. Zatem mamy u nas sytuację podobną, jak w krajach Europy Zachodniej.

SPRZEDAŻ MOTOCYKLI I MOTOROWERÓW WG SEGMENTÓW, LIPIEC 2008
Segment LIPIEC zmiana ROK NARASTAJĄCO
styczeń - lipiec
zmiana 2008 Udział
2008 2007 2008 2007 MC
segmenty
PTW
MOTOROWERY (MP) 2552 2758 -7,5% 18793 14845 26,6% x 84,4%
MOTOCYKLE (MC) Big Scooter 86 22 290,9% 463 360 28,6% 13,4% 2,1%
Chopper & Cruiser 39 75 -48,0% 445 473 -5,9% 12,9% 2,0%
ON/Off 90 67 34,3% 778 523 48,8% 22,5% 3,5%
Sport 8 8 0,0% 113 81 39,5% 3,3% 0,5%
Standard 150 83 80,7% 981 633 55,0% 28,3% 4,4%
SuperSport 44 35 25,7% 335 399 -16,0% 9,7% 1,5%
Tourist 42 34 23,5% 346 290 19,3% 10,0% 1,6%
TOTAL MC 459 324 41,7% 3461 2759 25,4% 100,0% 15,6%
RAZEM MOTOCYKLE i MOTOROWERY (PTW) 3011 3082 -2,3% 22254 17604 26,4% x 100,0%
Źródło: PZPM na podstawie nadesłanych deklaracji od firm uczestniczących w wymianie danych

SPRZEDAŻ MOTOCYKLI I MOTOROWERÓW WG SEGMENTÓW, SIERPIEŃ 2008
Segment SIERPIEŃ zmiana ROK NARASTAJĄCO
styczeń - sierpień
zmiana 2008 Udział
2008 2007 2008 2007 MC
segmenty
PTW
MOTOROWERY (MP) 1618 1483 9,1% 20411 16328 25,0% x 84,1%
MOTOCYKLE (MC) Big Scooter 62 29 113,8% 525 389 35,0% 13,6% 2,2%
Chopper & Cruiser 38 65 -41,5% 483 538 -10,2% 12,6% 2,0%
ON/Off 58 50 16,0% 836 573 45,9% 21,7% 3,4%
Sport 10 9 11,1% 123 90 36,7% 3,2% 0,5%
Standard 148 81 82,7% 1130 714 58,3% 29,4% 4,7%
SuperSport 36 30 20,0% 371 429 -13,5% 9,6% 1,5%
Tourist 35 33 6,1% 380 323 17,6% 9,9% 1,6%
TOTAL MC 387 297 30,3% 3848 3056 25,9% 100,0% 15,9%
RAZEM MOTOCYKLE i MOTOROWERY (PTW) 2005 1780 12,6% 24259 19384 25,1% x 100,0%
Źródło: PZPM na podstawie nadesłanych deklaracji od firm uczestniczących w wymianie danych

Jeśli uważniej przyjrzymy się poszczególnym producentom zauważymy przede wszystkim znaczny wzrost sprzedaży Hondy. Wzrost na poziomie 40,7% wygląda imponująco na tle zeszłorocznych liderów, czyli Yamahy i Suzuki, które w tym półroczu muszą zadowolić się skromnymi wzrostami odpowiednio 6,4% i 4,6%. Oczywiście Yamaha dalej pozostaje najlepiej sprzedającą się marką, a zaraz za nią drugie miejsce okupuje Suzuki. Wysokim wzrostem mogą pochwalić się BMW (37,8%) oraz Triumph (54,2%), choć nie zmienia to faktu, iż w porównaniu z dwiema dominującymi japońskimi markami mówimy tu o sprzedaży mniejszej o cały rząd wielkości. Ciekawie wygląda też sytuacja Ducati. Te egzotyczne dotychczas maszyny nareszcie zaczęły się sprzedawać, czego ilustracją jest wzrost sprzedaży na poziomie 192,3%. Szczegółowe dane dla poszczególnych marek znajdziecie poniżej.

SPRZEDAŻ MOTOCYKLI WG MAREK i SEGMENTÓW, 2007
Marka Segment ROK NARASTAJĄCO
styczeń - sierpień
2008 2007 ZMIANA
Yamaha Big Scooter 88 55 60,0%

Chopper & Cruiser 55 191 -71,2%

ON/Off 182 165 10,3%

Standard 327 178 83,7%

SuperSport 108 147 -26,5%

Tourist 242 206 17,5%
Yamaha Suma
1002 942 6,4%
Suzuki Big Scooter 64 82 -22,0%

Chopper & Cruiser 142 148 -4,1%

ON/Off 137 155 -11,6%

Sport 62 9 588,9%

Standard 268 220 21,8%

SuperSport 80 106 -24,5%
Suzuki Suma
753 720 4,6%
Honda Big Scooter 55 22 150,0%

Chopper & Cruiser 88 80 10,0%

ON/Off 133 69 92,8%

Sport 27 22 22,7%

Standard 303 175 73,1%

SuperSport 94 129 -27,1%

Tourist 53 38 39,5%
Honda Suma
753 535 40,7%
Kawasaki Chopper & Cruiser 87 54 61,1%

ON/Off 44 68 -35,3%

Sport 8 20 -60,0%

Standard 95 80 18,8%

SuperSport 57 40 42,5%

Tourist 37 33 12,1%
Kawasaki Suma
328 295 11,2%
BMW ON/Off 137 97 41,2%

Sport 23 35 -34,3%

Standard 56 21 166,7%

Tourist 43 35 22,9%
BMW Suma
259 188 37,8%
Triumph Chopper & Cruiser 25 20 25,0%

ON/Off 7 5 40,0%

Sport 2 0

Standard 31 15 106,7%

SuperSport 6 4 50,0%

Tourist 3 4 -25,0%
Triumph Suma
74 48 54,2%
Ducati Standard 49 21 133,3%

SuperSport 26 3 766,7%

Tourist 1 2 -50,0%
Ducati Suma
76 26 192,3%
Inne marki
603 302 99,7%
Suma końcowa
3848 3056 25,9%

Źródło: PZPM na podstawie nadesłanych deklaracji od firm uczestniczacych w wymianie danych

Niezmiennym powodzeniem cieszą się u nas pojazdy używane. To żadne odkrycie, ale dokładne liczby obrazują skalę tego zjawiska. Od stycznia do lipca włącznie w Polsce zarejestrowano 159115 wszelkiej maści jednośladów, nowych i używanych. Oczywiście gros z nich stanowiły pojazdy z drugiej ręki i ¾ z nich stanowiły motorowery i skutery.

PIERWSZE REJESTRACJE NOWYCH I UŻYWANYCH JEDNOŚLADÓW w POLSCE, 2008
RODZAJ STY LUTY MAR KWI MAJ CZE LIP SIE WRZ PAŹ LIS GRU RAZEM
MOTOCYKL 2075 3402 5144 7882 7479 7991 7825




41798
MOTOROWER 3824 7042 12298 22038 21022 25152 25941




117317
RAZEM 2008r. 5899 10444 17442 29920 28501 33143 33766 0 0 0 0 0 159115
2008 ZMIANA % m/m -12,89% 77,0% 67,0% 71,5% -4,7% 16,3% 1,9%





2008 vs 2007 ZMIANA % r/r 41,6% 136,5% 32,9% 47,5% 36,8% 47,9% 46,2%




46,9%

RODZAJ 2008
LIP
2007
LIP
zmiana %
2008/2007
2008
STY - LIP
2007
STY - LIP
zmiana %
2008/2007
MOTOCYKL 7 825 5 038 55,3% 41 798 28 172 48,4%
MOTOROWER 25 941 18 051 43,7% 117 317 80 147 46,4%
RAZEM 33 766 23 089 46,2% 159 115 108 319 46,9%

PIERWSZE REJESTRACJE POJAZDÓW NOWYCH I UŻYWANYCH STYCZEŃ - GRUDZIEŃ 2007 (WG danych CEPiK)
RODZAJ STY LUTY MAR KWI MAJ CZE LIP SIE WRZ PAŹ LIS GRU RAZEM
MOTOCYKL 1 391 1 545 4 234 5 525 5 306 5133 5038 4477 2635 2277 1415 3239 42 215
MOTOROWER 2 775 2 872 8 886 14 756 15 527 17280 18051 15278 7879 5996 2665 3533 115 498
Razem liczba zarejestrowanych pojazdów w 2007r. 4 166 4 417 13 120 20 281 20 833 22 413 23 089 19 755 10 514 8 273 4 080 6 772

wykres 1 m wykres 2 m wykres 3 m

Udział nowych maszyn w tej systematycznie rosnącej fali jednośladów zależny jest od typu pojazdu. W przypadku motocykli nowe pojazdy stanowiły w ostatnim półroczu 18,8% rynku i udział ten rośnie. Odwrotnie wygląda sytuacja ze skuterami. Tanie pojazdy z Chin, duża ilość punktów dealerskich i moda na skutery zrobiły swoje. 86,5% rynku 50-tek to właśnie nówki sztuki. Udział nowych fabrycznie pojazdów także tutaj rośnie.

NAS Analytics TAG

Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:Tom 20/09/2008 09:29

Bardzo ciekawy materiał

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę