Sprzedaż jednośladów w Polsce w roku 2010 - zapaść trwa - strona 2
Segmenty jednośladów
Na podstawie danych deklaratywnych udostępnianych przez importerów, PZPM stworzył też zestawienie sprzedażowe motocykli oraz motorowerów według marek. Pamiętając, o uwagach na początku tego tekstu, oraz o tym, że zestawienie to dotyczy 63,2% rynku nowych jednośladów, możemy zauważyć, że obok motocykli, motorowery to 66% sprzedanych pojazdów w roku ubiegłym.
Wśród segmentów motocyklowych, największy udział mają street - 28%, tourist – 18% oraz on/off – 13%. Największą stabilnością na rynku motocykli, ze spadkiem wynoszącym zaledwie 4,7% w stosunku do roku 2009 mogą pochwalić się skutery o pojemnościach ponad 50 ccm, takie jak Suzuki Burgman, czy Honda SH. Zawdzięczają to swojej praktyczności nie tylko jako pojazd miejski, ale również użytkowo-turystyczny. Największym wzrostem, bo aż 79% pochwalić się może kategoria tourist ze sprzedanymi 1010 sztukami motocykli. Duży wpływ tutaj na tak wysoki wynik mają na pewno Hondy CBF1000 dla Policji. Najwyższy spadek, aż o 43% to klasa supersport, czyli motocykle klasy Yamahy R1 i R6. Społeczeństwo coraz bardziej lubi motocykle nie-sportowe, czy może nie ma pieniędzy na tak drogie gadżety?
Sprzedaż motocykli i motorowerów wg. Segmentów - 2010 | ||||||
Segment | ROK NARASTAJĄCO STYCZEŃ - GRUDZIEŃ |
zmiana | 2010 Udział | |||
2010 | 2009 | MC segmenty |
PTW | |||
MOTOROWERY (MP) | 10770 | 11419 | -5,7% | x | 66,1% | |
MOTOCYKLE (MC) | Big Scooter | 546 | 573 | -4,7% | 9,9% | 3,4% |
Chopper & Cruiser | 652 | 734 | -11,2% | 11,8% | 4,0% | |
Street | 1562 | 1954 | -20,1% | 28,3% | 9,6% | |
Tourist | 1010 | 564 | 79,1% | 18,3% | 6,2% | |
ON/Off | 716 | 637 | 12,4% | 13,0% | 4,4% | |
Sport | 162 | 98 | 65,3% | 2,9% | 1,0% | |
SuperSport | 337 | 586 | -42,5% | 6,1% | 2,1% | |
Off Road | 535 | 607 | -11,9% | 9,7% | 3,3% | |
TOTAL MC | 5520 | 5753 | -4,1% | 100,0% | 33,9% | |
RAZEM MOTOCYKLE i MOTOROWERY (PTW) | 16290 | 17172 | -5,1% | x | 100,0% |
Sprzedaż motocykli wg marek i segmentów – 2010 | ||||
Marka | Segment | ROK NARASTAJĄCO styczeń - grudzień |
||
2010 | 2009 | ZMIANA | ||
Honda | Big Scooter | 206 | 135 | 52,6% |
Chopper & Cruiser | 105 | 103 | 1,9% | |
Street | 300 | 311 | -3,5% | |
Tourist | 559 | 202 | 176,7% | |
ON/Off | 77 | 123 | -37,4% | |
Sport | 27 | 46 | -41,3% | |
SuperSport | 46 | 149 | -69,1% | |
Off Road | 279 | 372 | -25,0% | |
Honda Suma | 1599 | 1441 | 11,0% | |
Yamaha | Big Scooter | 129 | 139 | -7,2% |
Chopper & Cruiser | 85 | 117 | -27,4% | |
Street | 338 | 635 | -46,8% | |
Tourist | 210 | 150 | 40,0% | |
ON/Off | 137 | 90 | 52,2% | |
SuperSport | 70 | 222 | -68,5% | |
Off Road | 47 | 85 | -44,7% | |
Yamaha Suma | 1016 | 1438 | -29,3% | |
Zipp | Big Scooter | 134 | 140 | -4,3% |
Chopper & Cruiser | 123 | 187 | -34,2% | |
Street | 364 | 359 | 1,4% | |
Sport | 68 | |||
Off Road | 76 | |||
Zipp Suma | 765 | 686 | 11,5% | |
Suzuki | Big Scooter | 68 | 59 | 15,3% |
Chopper & Cruiser | 175 | 174 | 0,6% | |
Street | 67 | 92 | -27,2% | |
Tourist | 81 | 69 | 17,4% | |
ON/Off | 84 | 90 | -6,7% | |
Sport | 59 | 36 | 63,9% | |
SuperSport | 49 | 60 | -18,3% | |
Off Road | 53 | 23 | 130,4% | |
Suzuki Suma | 636 | 603 | 5,5% | |
Kawasaki | Chopper & Cruiser | 78 | 85 | -8,2% |
Street | 215 | 220 | -2,3% | |
Tourist | 95 | 51 | 86,3% | |
ON/Off | 56 | 58 | -3,4% | |
Sport | 4 | 14 | -71,4% | |
SuperSport | 97 | 123 | -21,1% | |
Off Road | 80 | 127 | -37,0% | |
Kawasaki Suma | 625 | 678 | -7,8% | |
BMW | Street | 104 | 82 | 26,8% |
Tourist | 64 | 79 | -19,0% | |
ON/Off | 362 | 272 | 33,1% | |
Sport | 1 | 2 | -50,0% | |
SuperSport | 68 | |||
BMW Suma | 599 | 435 | 37,7% | |
Triumph | Chopper & Cruiser | 71 | 60 | 18,3% |
Street | 125 | 214 | -41,6% | |
Tourist | 2 | 11 | -81,8% | |
SuperSport | 5 | 17 | -70,6% | |
Triumph Suma | 203 | 302 | -32,8% | |
RAZEM | 5443 | 5583 | -3% | |
Inne marki | 77 | 170 | -55% | |
Suma końcowa | 5520 | 5753 | -4,00% |
Danych rejestracyjnych dostarczonych dla PZPM przez MSWiA, można również znaleźć do liczby wydanych pierwszych dowodów rejestracyjnych dla nowych motocykli lub motorowerów w odniesieniu na podziały na województwa. Tak więc w przypadku motocykli, liderami, tak samo jak rok temu pozostają województwa mazowieckie, śląskie i wielkopolskie, z udziałem w rynku odpowiednio: 22,2%, 11,5% oraz 10,3%. W stosunku do roku 2009, największy wzrost zanotowało woj. Podkarpackie (+20,9%), natomiast największy spadek zarejestrowano w woj. Łódzkim (-13,4%).
1 REJESTRACJE NOWE MOTOCYKLE (do 3 lat) 2010 | |||||||||
MC Nowe rok prod 2008, 00 1020 |
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE | WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE | WOJ. LUBELSKIE | WOJ. LUBUSKIE | WOJ. ŁÓDZKIE | WOJ. MAŁOPOL. | WOJ. MAZOW. | WOJ. OPOLSKIE | RAZEM |
STY | 6 | 7 | 6 | 1 | 4 | 18 | 33 | 5 | 149 |
LUT | 9 | 12 | 10 | 3 | 17 | 23 | 62 | 3 | 255 |
MAR | 67 | 42 | 50 | 21 | 71 | 105 | 278 | 21 | 1111 |
KWI | 90 | 55 | 66 | 37 | 92 | 147 | 325 | 15 | 1481 |
MAJ | 80 | 49 | 55 | 17 | 72 | 104 | 292 | 18 | 1218 |
CZE | 81 | 49 | 47 | 31 | 63 | 121 | 248 | 21 | 1219 |
LIP | 64 | 51 | 50 | 32 | 65 | 101 | 234 | 13 | 1119 |
SIE | 57 | 30 | 25 | 21 | 36 | 83 | 157 | 16 | 812 |
WRZ | 40 | 23 | 15 | 10 | 21 | 44 | 138 | 13 | 544 |
PAŹ | 24 | 21 | 12 | 6 | 15 | 41 | 49 | 5 | 310 |
LIS | 17 | 10 | 9 | 4 | 9 | 32 | 63 | 2 | 282 |
GRU | 14 | 13 | 6 | 3 | 15 | 23 | 54 | 3 | 226 |
RAZEM 2010 | 549 | 362 | 351 | 186 | 480 | 842 | 1933 | 135 | 8726 |
UDZIAŁ | 6,3% | 4,1% | 4,0% | 2,1% | 5,5% | 9,6% | 22,2% | 1,5% | 100,0% |
ZMIANA r/r NARASTAJACO OD POCZĄTKU ROKU | |||||||||
2010-01-12- | 549 | 362 | 351 | 186 | 480 | 842 | 1933 | 135 | 8726 |
2009-01-12- | 538 | 397 | 348 | 200 | 554 | 784 | 2108 | 143 | 8934 |
ZMIANA r/r | 2,0% | -8,8% | 0,9% | -7,0% | -13,4% | 7,4% | -8,3% | -5,6% | -2,3% |
1 REJESTRACJE NOWE MOTOCYKLE (do 3 lat) 2010 | |||||||||
MC Nowe rok prod 2008, 00 1020 |
WOJ. PODKARP. | WOJ. PODLASK. | WOJ. POMORSK. | WOJ. ŚLĄSKIE | WOJ. ŚWIĘTOKRZ. | WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE | WOJ. WIELKOPOL. | WOJ. ZACH.POM. | RAZEM |
STY | 4 | 3 | 10 | 15 | 4 | 6 | 21 | 6 | 149 |
LUT | 12 | 4 | 11 | 31 | 5 | 7 | 36 | 10 | 255 |
MAR | 55 | 26 | 39 | 112 | 17 | 38 | 126 | 43 | 1111 |
KWI | 67 | 36 | 97 | 180 | 33 | 43 | 132 | 66 | 1481 |
MAJ | 58 | 29 | 86 | 119 | 31 | 34 | 121 | 53 | 1218 |
CZE | 50 | 37 | 81 | 153 | 27 | 49 | 115 | 46 | 1219 |
LIP | 55 | 32 | 63 | 118 | 28 | 31 | 124 | 58 | 1119 |
SIE | 43 | 27 | 39 | 108 | 26 | 25 | 85 | 34 | 812 |
WRZ | 22 | 8 | 31 | 64 | 12 | 21 | 54 | 28 | 544 |
PAŹ | 8 | 9 | 24 | 28 | 8 | 12 | 33 | 15 | 310 |
LIS | 8 | 8 | 21 | 35 | 9 | 5 | 35 | 15 | 282 |
GRU | 12 | 2 | 8 | 37 | 5 | 5 | 17 | 9 | 226 |
RAZEM 2010 | 394 | 221 | 510 | 1000 | 205 | 276 | 899 | 383 | 8726 |
UDZIAŁ | 4,5% | 2,5% | 5,8% | 11,5% | 2,3% | 3,2% | 10,3% | 4,4% | 100,0% |
ZMIANA r/r NARASTAJACO OD POCZĄTKU ROKU | |||||||||
2010-01-12- | 394 | 221 | 510 | 1000 | 205 | 276 | 899 | 383 | 8726 |
2009-01-12- | 326 | 202 | 563 | 1029 | 175 | 251 | 883 | 433 | 8934 |
ZMIANA r/r | 20,9% | 9,4% | -9,4% | -2,8% | 17,1% | 10,0% | 1,8% | -11,5% | -2,3% |
Kolejność po 12 miesiącach: | |
1933 | WOJ. MAZOWIECKIE |
1000 | WOJ. ŚLĄSKIE |
899 | WOJ. WIELKOPOLSKIE |
842 | WOJ. MAŁOPOLSKIE |
549 | WOJ. DOLNOŚLĄSKIE |
510 | WOJ. POMORSKIE |
480 | WOJ. ŁÓDZKIE |
394 | WOJ. PODKARPACKIE |
383 | WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE |
362 | WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE |
351 | WOJ. LUBELSKIE |
276 | WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE |
221 | WOJ. PODLASKIE |
205 | WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE |
186 | WOJ. LUBUSKIE |
135 | WOJ. OPOLSKIE |
Dla motorowerów, tak samo jak dla motocykli, nie zmieniły się województwa na trzech pozycjach z największą liczbą wydanych dowodów rejestracyjnych dla jednośladów o pojemności poniżej 50 ccm. Są to województwa: mazowieckie (udział w rynku 12,6%), śląskie (12,2%) oraz wielkopolskie (10,1%). W stosunku do roku 2009 ogólny spadek dla nowych motorowerów wyniósł aż 23,6%, a żadne województwo nie zarejestrowało wzrostu liczby pierwszych rejestracji. Największy spadek to woj. pomorskie (-34,2%), a najmniejszy zanotowano w woj. lubelskim (-13,6%).
1 REJESTRACJE NOWE MOTOROWERY (do 3 lat) 2010 | |||||||||
MP NEW R.PROD 2008, 9 i 10 |
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE | WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE | WOJ. LUBELSKIE | WOJ. LUBUSKIE | WOJ. ŁÓDZKIE | WOJ. MAŁOPOL. | WOJ. MAZOW. | WOJ. OPOLSKIE | RAZEM |
STY | 42 | 74 | 49 | 40 | 62 | 72 | 114 | 34 | 917 |
LUT | 94 | 94 | 91 | 48 | 112 | 118 | 181 | 70 | 1542 |
MAR | 361 | 351 | 428 | 162 | 373 | 500 | 756 | 189 | 6343 |
KWI | 576 | 606 | 729 | 282 | 648 | 820 | 1345 | 286 | 10255 |
MAJ | 520 | 590 | 678 | 241 | 597 | 697 | 1186 | 228 | 9194 |
CZE | 688 | 759 | 777 | 284 | 723 | 873 | 1503 | 317 | 11668 |
LIP | 761 | 735 | 895 | 342 | 896 | 1231 | 1797 | 445 | 13703 |
SIE | 503 | 533 | 590 | 243 | 561 | 823 | 1126 | 294 | 9304 |
WRZ | 303 | 310 | 202 | 140 | 244 | 371 | 529 | 154 | 4470 |
PAŹ | 173 | 177 | 99 | 86 | 172 | 193 | 272 | 94 | 2481 |
LIS | 92 | 105 | 65 | 42 | 108 | 166 | 161 | 49 | 1608 |
GRU | 33 | 47 | 38 | 13 | 48 | 76 | 92 | 34 | 711 |
RAZEM 2010 | 4146 | 4381 | 4641 | 1923 | 4544 | 5940 | 9062 | 2194 | 72196 |
UDZIAŁ | 5,7% | 6,1% | 6,4% | 2,7% | 6,3% | 8,2% | 12,6% | 3,0% | 100,0% |
ZMIANA r/r NARASTAJACO OD POCZĄTKU ROKU | |||||||||
2010-01-12- | 4146 | 4381 | 4641 | 1923 | 4544 | 5940 | 9062 | 2194 | 72196 |
2009-01-12- | 5702 | 5653 | 5370 | 2297 | 6310 | 7477 | 12275 | 2818 | 94557 |
ZMIANA r/r | -27,3% | -22,5% | -13,6% | -16,3% | -28,0% | -20,6% | -26,2% | -22,1% | -23,6% |
1 REJESTRACJE NOWE MOTOROWERY (do 3 lat) 2010 | |||||||||
MP NEW R.PROD 2008, 9 i 10 |
WOJ. PODKARP. | WOJ. PODLASKIE | WOJ. POMORSK. | WOJ. ŚLĄSKIE | WOJ. ŚWIĘTOKRZ. | WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE | WOJ. WIELKOPOL. | WOJ. ZACH.POM. | RAZEM |
STY | 52 | 20 | 50 | 101 | 25 | 38 | 94 | 50 | 917 |
LUT | 99 | 43 | 71 | 186 | 49 | 48 | 177 | 61 | 1542 |
MAR | 401 | 225 | 280 | 1011 | 204 | 224 | 641 | 237 | 6343 |
KWI | 620 | 351 | 466 | 1361 | 391 | 370 | 999 | 405 | 10255 |
MAJ | 601 | 351 | 431 | 1060 | 371 | 371 | 948 | 324 | 9194 |
CZE | 644 | 405 | 615 | 1452 | 490 | 475 | 1212 | 451 | 11668 |
LIP | 929 | 478 | 647 | 1590 | 576 | 508 | 1372 | 501 | 13703 |
SIE | 682 | 309 | 544 | 1036 | 434 | 369 | 880 | 377 | 9304 |
WRZ | 305 | 111 | 283 | 479 | 150 | 195 | 463 | 231 | 4470 |
PAŹ | 133 | 72 | 151 | 259 | 99 | 109 | 271 | 121 | 2481 |
LIS | 116 | 51 | 80 | 214 | 61 | 67 | 143 | 88 | 1608 |
GRU | 48 | 14 | 39 | 67 | 36 | 33 | 60 | 33 | 711 |
RAZEM 2010 | 4630 | 2430 | 3657 | 8816 | 2886 | 2807 | 7260 | 2879 | 72196 |
UDZIAŁ | 6,4% | 3,4% | 5,1% | 12,2% | 4,0% | 3,9% | 10,1% | 4,0% | 100,0% |
ZMIANA r/r NARASTAJACO OD POCZĄTKU ROKU | |||||||||
2010-01-12- | 4630 | 2430 | 3657 | 8816 | 2886 | 2807 | 7260 | 2879 | 72196 |
2009-01-12- | 5430 | 2852 | 5558 | 11660 | 3539 | 3598 | 9892 | 4126 | 94557 |
ZMIANA r/r | -14,7% | -14,8% | -34,2% | -24,4% | -18,5% | -22,0% | -26,6% | -30,2% | -23,6% |
Kolejność po 12 miesiącach: | |
9062 | WOJ. MAZOWIECKIE |
8816 | WOJ. ŚLĄSKIE |
7260 | WOJ. WIELKOPOLSKIE |
5940 | WOJ. MAŁOPOLSKIE |
4641 | WOJ. LUBELSKIE |
4630 | WOJ. PODKARPACKIE |
4544 | WOJ. ŁÓDZKIE |
4381 | WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE |
4146 | WOJ. DOLNOŚLĄSKIE |
3657 | WOJ. POMORSKIE |
2886 | WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE |
2879 | WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE |
2807 | WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE |
2430 | WOJ. PODLASKIE |
2194 | WOJ. OPOLSKIE |
1923 | WOJ. LUBUSKIE |
Mimo słabych wyników sprzedażowych na polskim rynku motocyklowym, a szczególnie w porównaniu do poprzednich lat, można zauważyć, że nasz rynek zaczyna się normalizować. Klienci coraz częściej sięgają po sprzęty użytkowe czy turystyczne, a niekoniecznie wyłącznie po duże sportowe motocykle. Nie pozostaje nam nic innego, jak tylko spokojnie czekać na wzrosty sprzedaży i rejestracji.
Komentarze 18
Pokaż wszystkie komentarzeJestem mieszkańcem małego miasteczka w którym są sklepy dwóch okupujących pierwsze miejsca tych tabeli marek czyli Rometa i Zippa,niestety nie poszedłem przy wyborze jednośladu głosem serca ...
OdpowiedzDlaczego ktoś miałby się śmiać? Kymco nie jest wcale jakimś tam badziewiem. Wszystko, co jest sygnowane marką Kymco jest produkowane na licencji Hondy, i co najlepsze Kymco produkuje częśći do samochodów, motocykli i pojazdów ATV właśnie marki Honda
OdpowiedzWiem,sprawdziłem przed kupnem dokładnie skąd to pochodzi i jak jest z awaryjnością i dostępem części,stąd mój wybór a nie pobiegnięcie do oddalonego o 100 metrów sklepu w którym handlują chińszczyzną "na wagę" i na dodatek twierdzą że to produkt polski hehe koń by się uśmiał!Owszem miałem przelotny krótki romans z pojazdem wytworzonym przez tą pracowitą nację ale posiadając odrobinę kultury technicznej nie był to romans burzliwy i rozstaliśmy się ze sobą z łezką w oku i...reflektorze.
OdpowiedzAutor tego jakże ciekawego artykułu zapomniał lub nie wie, że ROUTER to najbardziej badziewny chłam z marketów ROMETA. Marka stworzona tylko po to aby zapchać wszystkie sklepy tanim produktem ...
OdpowiedzHa ha ha, a to chyba sam jesteś tym tzw"dealerem" co ma tego dość! Gdybyś czytał ze zrozumieniem to zauważyłbyś ile wynosi wzrost sprzedaży Routera w tym roku, po drugie biorąc pod uwagę iż w porównaniu do roku 2009 marka ROMET nie jest juz sprzedawana w marketach, to wyjdzie na to że ich sprzedaż u dealerów i w sieci partnerskiej znacznie wzrosła! A co do "chłamów" z marketów to...gdyby nie było popytu, to nie było by podaży!!! Ps. Zerknij jeszcze co tam w Media Expercie sprzedają, a wyjdzie na to że wszystko w cenie do 8 tyś to tzw. "Chłam". Pozdrawiam i zapraszam do merytorycznej dyskusji
OdpowiedzDyskusja niepotrzebna. Wszystko i tak sprowadza się do tego, że jesteśmy za biedni na normalny rynek. Pozdrawiam
OdpowiedzLudzie nauczcie sie kupowac za cene z metki... liczycie ze co wszyscy beda wam sprzedawac po kosztach bo wielka kurde motocyklowa brac ;/ tarogowac sie w salonie, ja pierdziele jak po mleko ...
OdpowiedzSprzedawca przemówił.....
Odpowiedzprzeczytaleś komentarz do końca ??
OdpowiedzTak przeczytałem. To że ludzie chcą kupować tanio Mnie nie dziwi. Ostatnio kupowałem kurtkę i spodnie. Podjechałem do trzech sklepów i porównałem ceny. W najtańszym koszt zestawu 1870 zł w najdroższym 2311 zł. Wspomnę, iż mówimy tu o identycznym modelu i producencie. Siedzę w handlu i wiem, że niektóre rzeczy wszędzie kosztują tyle samo i według Mnie to jest zdrowa konkurencja. Wspominając jeszcze o paliwie jakie straciłem. Przypuszczam że było to ok 30 zł. A pisząc, że ludzie mają nie patrzeć na ceny tylko brać i płacić kojarzysz mi się ze sprzedawcą. Teraz wszyscy liczą każdy wydany złoty.
Odpowiedzja tez licze kazda zlotowke ale nie patrze na produkt na ktory mnie nie stac z nadziaja ze jak sie polasze to mi cene tak spuszca ze bedzie kosztowal polowe, a co do kupowania w necie pilem do szarej strefy ktora w wiekszosci wypadkow nie daje gwarancji ale o tym ludzie akurat juz nie mysla, ciesza sie ze tanio kupili a jak cos sie spierdzieli to pretensje do niewiadomo kogo...
Odpowiedzty ziyrytowany bywalec ,skąd ty sie urwaleś ,co ty zabzdury wypisujesz ,po prostu ośmieszasz się tu pisząc takie brednie.Wg mnie to ty nigdy nic nie kupowałeś ,może poza "spożywką"."Nauczci esię kupowac po cenie takiej jak na metce"-aleś koleś przysrał.Porównujesz kupno mleka ,czy innych towarów spoż.,do sprzetu za kilka ,kilanaście ,czy kilkadziesiąt tys.?niezły pacjent z ciebie. Ja w handlu pracowałem przez 6 lat {nie spożywczym ,żebyś se nie myślał]i jak ktoś przychodził,i próbował się targować ,czy żeby mu ewent.zawiść towar za fri ,bo dużo kupił ,to ja to rozumiałem .Tak samo zresztą jak 11 lat temu kupowałem auto w salonie,to najpierw obdzwoniłem najbliższe i pytałe co mogę utargować ,a potem pojechałem do tego co dał najlepsze dla mnie warunki.I powiem ci ,bo pewnie tego nie wiesz ,ale na zach europy tak samo klienci robią ,to nie jest mój ,czy innych klientów w tym kraju wymysł.ta
OdpowiedzJest to chore i tyle co do moich zakupow to niewiele wiesz, a ciekawe przy czym pracowałeś w handlu ze ludzie sciagajacy Ci gacie do kostek Cie nie dziwia i ich rozumiesz....
Odpowiedzto jest malo istotne co sprzedawałem ,natomiast ty masz marne pojeci o handlu ,o konkurencji ,i o wolnym rynku.Jak jesteś sprzedawca i narzekasz na klientów ,że chcą się targowac,to nie nadajesz sie do tej roboty.Marzy ci się chyba prl.Ale jak tak bardzo chcesz to takie warunki handlu jak w prl-u znajdziesz na Bialorusi .To niedaleko ,a i język maja podobny ,przenieś tam swój biznes ,i będziesz mial takie warunki o jakich marzysz.
Odpowiedza ty pracujac w handl;u powinienes miec pojecie ze na wszystko sa cenniki :) oficjalni dealerzy korzystajacuy z oficjalnego importu sa zobligowani do przestrzegania oficjalnych cennikow i to niezalerznie od dziedziny handlu...
Odpowiedza na każdy cennik jest rabat.... prawda jest taka, że teraz praktycznie nikt nie sprzedaje po tzw. sugerowanej cenie producenta. Pozdrawiam.
OdpowiedzKażdy z was ma trochę racji. Wszyscy chcielibyśmy kupować tanio, ale kij jak zwykle ma dwa końce. Moim zdaniem rynek się skurczył(społeczeństwo ubożeje), konkurencji przybyło i doszło do b.dużych opustów cenowych. Tak naprawdę to droga donikąd. Salony okroją inwestycje, zwolnią część pracowników w rezultacie spadnie jeszcze bardziej i tak niska jakość usług. Ktoś tu wspomniał o handlu spożywką. Scenariusz będzie podobny. Zmienią się właściciele z niewielkich sklepów w markety (POLO,LOUIS). Cieszyć się będziemy bardzo krótko, z czasem odbiją sobie inwestycje. Ale co tam, tu i teraz! Pozdrawiam
Odpowiedztylko aby ten rabat dostawac wypadalo by cos kupic wczesniej, pozatym rabaty sa przyznawane z tego co zauwarzylem po zakupach w znakomitej czesci salonow, ale to dla ludzi za malo.
OdpowiedzPiękna dyskusja. Żyjemy w kraju gdzie ceny są europejskie, a zarobki z innej bajki. Życzę wam abyście dobrze zarabiali i nie targowali się z handlowcami. Szanujmy się.
OdpowiedzWitam. Byłem ostatnio w salonie Kawasaki w jednym z miast na śląsku. Był 27.01.11, a na drzwiach kartka remanent do 21.01.11. Wchodzę myśląc że zapomnieli zdjąć kartki. Towar na półkach był ...
Odpowiedzu nas jest złe podejście. dilerka jednej marki w jednym mieście licytuje się nawzajem. zrób wycieczkę po warszawie. każdy da ci taniej. to jest wojna totalna, każdy, każdemu nogę podkłada. na ...
Odpowiedzale yamaszka i trampek dostali w dupę. trampka to rozumiem bo szkopek promował, ale yamaha? no tak startował na tym też i to na starym modelu wygrał mp
Odpowiedz