Skąd sprowadzić motocykl? Polacy wybierają głównie jedno państwo
W najnowszym raporcie Clicktrans pojawiły się ciekawe informacje dotyczące importu motocykli. Aż połowa silnikowych jednośladów zakupionych za granicą pochodzi z jednego kraju.
Clicktrans.pl jest pierwszym w Polsce serwisem aukcji transportowych. Ta bardzo sprawnie działająca platforma umożliwia zredukowanie kosztów transportu, także międzynarodowego, nawet do 60 procent, oraz gwarantuje błyskawiczny, bezpieczny i profesjonalny przewóz motocykla czy skutera.
Jak co roku specjaliści Clicktrans.pl przeanalizowali setki zleceń transportu motocykli do Polski, aby sprawdzić najczęściej wybierane kraje, najpopularniejsze marki sprowadzane przez Polaków oraz fluktuacje dotyczące cen przewodu. Raport Motocykle 2023 jest już szóstą edycją raportu, przygotowaną na podstawie 95 tys. zleceń zrealizowanych przez Clicktrans.pl.
Jak w poprzednich latach, Polacy najczęściej sprowadzają motocykle z Niemiec. W latach 2021 - 2023 udział silnikowych jednośladów, które przyjechały od naszego najbliższego zachodniego sąsiada, wzrósł z 49,2 proc. do 54,9 proc. Na drugim miejscu znalazła się Wielka Brytania, i to pomimo faktu, że coraz mniej motocykli przyjeżdża z Anglii do Polski: w 2021 roku udział wynosił 9,6 proc., w 2023 roku 7,5 proc. Na trzecim miejscu uplasowała się Holandia (7,1 proc.), dalej Szwecja (5,5 proc.) i Francja (5,0 proc.).
Które marki wybierają Polacy zakupujący motocykle za granicą? Po dwóch latach na pozycję lidera powróciła Honda, detronizując markę Yamaha. Udział motocykli marki Honda w zleceniach na transport motocykla do Polski w 2023 roku wyniósł 20,4 proc. (o 2,6 p.p. więcej niż w 2022 roku), a Hondy 17,1 proc. Kolejne miejsca zajmują marki Suzuki (9,5 proc.), BMW (7,6 proc.), Kawasaki (7,5 proc.), KTM (5,5 proc.).
Jeśli chodzi o ceny transportu, to w 2023 roku po raz pierwszy zaobserwowano tak nieznaczne zmiany cen transportu na popularnych trasach w porównaniu z rokiem poprzednim. Na trasach z Hiszpanii i Wielkiej Brytanii ceny delikatnie spadły, a z Włoch, Belgii i Holandii — wzrosły, jednak różnice były symboliczne.
Jedynie w przypadku Niemiec wzrost cen był bardziej widoczny i średnia cena wzrosła o 12,2 proc. Średnia cena transportu motocykla wzrosła, ale niewiele — o niecałe 4 proc. Z konkretnym przykładem - importu jednośladu z Niemiec, możecie zapoznać się z naszym tekstem pt. "Jak tanio przywieźć motocykl z Niemiec? Skorzystałem z pomocy Clicktrans.pl. Wyszło tanio i dobrze".
Szczegółowe informacje, w tym wykresy i wnioski zostały zawarte w raporcie: https://clicktrans.pl/info/raport-motocykle-2023
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze