Shoei GT-Air kontra bracia
Kask Shoei GT-Air od samego początku nie miał łatwego zadania. Jak odnaleźć się na rynku pośród innych modeli Shoei takich jak XR1100, X-Spirit, Qwest czy Neotec?
Nazwa i model kasku: Shoei GT-Air
Wykonanie: Kask Shoei GT-Air prezentuje się bardzo dobrze i jest dostępny w ciekawych malowaniach. Jak można było się spodziewać po Shoei produkt został wykonany porządnie. Na pierwszy rzut oka kask ma wszystko to, co powinien mieć. Diabeł tkwi jednak w szczegółach. Wyściółka wnętrza jest wygodna i została porządnie osadzona. Dzięki temu, że jest w pełni wyjmowana można ją w łatwy sposób uprać. W modelu Shoei GT-Air zastosowano paski umożliwiające awaryjne wyjęcie boczków, co ułatwia zdjęcie kasku po wypadku. Warto wspomnieć, że boczki są wymienne i dostępne w różnej grubości. Dzięki temu spasowanie skorupy z naszą głową jest jeszcze lepsze. Całkiem szeroka szybka jest bardzo dobrze wyregulowana aczkolwiek nie ma dodatkowego zamknięcia przy szczęce, które w kaskach takich jak XR1100 czy XSpirit pozwalają na domknięcie wizjera bądź jego delikatne uchylenie. GT-Air posiada także wbudowaną blendę, która według specyfikacji producenta zapewnia ochronę w 99% przed promieniowaniem UV. Jednym minusem skorupy z naszego punktu widzenia (pomimo, że dla wielu takie rozwiązanie może być plusem), jest zapięcie micro lock a nie zaś DD.
Dopasowanie/komfort: Wentylacja w kasku Shoei GT-Air jest dobra, aczkolwiek powietrze z pewnością nie rozchodzi się tak równomiernie jak w kasku X-Spirit. Nawiew górny należy otworzyć w dwóch miejscach, aby wentylacja działała jak należy. Polecamy również wyjęcie dolnej bródki dzięki czemu szyba w ogóle nie paruje. Warto tutaj wspomnieć, że wizjer wyposażono w antyfoga, a dzięki zamontowanej blendzie słońce nie będzie razić nas w oczy. Niestety dla zwolenników używania lustrzanki mamy złą wiadomość, Shoei nie oferuje zamiennej szybki tego typu w dodatkowych akcesoriach.
Przeznaczenie: Shoei GT-Air to bez dwóch zdań to bardzo wygodny kask. Sprawdza się zarówno w mieście jak i na dłuższych trasach. Największy jego problem tkwi jednak w tym, że nie wiadomo jak go sklasyfikować. W całej gamie kasków Shoei znajdziemy dedykowany na tor X-Spirit, sportowo-turystyczny XR1100, turystyczny Neotec i zeszłoroczną nowość – uniwersalnego Qwesta o bardzo podobnych właściwościach. Ciężko zatem jednoznacznie stwierdzić komu dedykowany jest ten kask. Za wyjątkiem turystycznego Neoteca od pozostałych braci różni go przede wszystkim brak zapięcia DD, a zatem być może Shoei GT-Air wpadnie w oko zwolennikom integralnych kasków z blendą wyposażonych w łatwe w obsłudze zapięcia typu micro-lock.
Cena: 2099-2599,-
Ocena: 4+
Specyfikacja producenta
Właściwości:
Skorupa AIM
- Skorupa wykonana z pięciowarstwowego multikompozytu (włókien szklanych, organicznych oraz 3D) – idealne połączenie elastyczności z odpornością materiału na uderzenia
- 3 rozmiary skorupy – komfortowe dopasowanie: 1) XS-M 2) L 3) XL-XXL
- Zintegrowany w skorupie spojler zmienia kierunek przepływu powietrza, odciąża kark
- Niewielka waga kasku (1450 g dla rozmiaru M)
- Zaawansowana aerodynamika - wyraźnie mniejsze zmęczenie szyi po długiej jeździe
- Spełnia normę ECE 22/05
Powiększony wizjer CNS-1 i blenda QSV-1
- Nowatorsko zaprojektowana zintegrowana blenda przeciwsłoneczna QSV-1 pozwoliła zachować jednakową grubość EPS w całym kasku
- Blenda zatrzymuje 99% promieniowania UV, jest łatwa w obsłudze i serwisowaniu
- Powiększenie wkładki nieparującej Pinlock zapewnia szersze pole widzenia
- Mikro-zapięcie ze stali nierdzewnej – łatwa obsługa, doskonałe dopasowanie
Wypełnienie EPS o zróżnicowanej gęstości
- Zastosowano podwójne wypełnienie EPS z materiałów o różnej gęstości. Taka kombinacja daje niezwykle wydajną w tłumieniu uderzenia materię, która zapewnia najwyższy stopień bezpieczeństwa dla głowy przy zachowaniu najlepszego dopasowania i wygody
System wentylacji
- Ultrawydajna wentylacja kanałowa
- Wloty powietrza w części czołowej z trzypoziomową przesłoną oraz w części szczękowej
- Wykorzystanie efektu podciśnienia – efektywne usuwanie nieświeżego i gorącego powietrza z wnętrza kasku
- Wyloty powietrza z tyłu
Całkowicie wyjmowane wnętrze z 3 różnych typów materiału
- E.Q.R.S. - system umożliwiający łatwe wyjęcie wkładek bocznych przez ratownika medycznego w celu bezpiecznego zdjęcia kasku poszkodowanemu w wypadku
- Wyjmowana wkładka centralna 3D, wkładki policzkowe i poszycie pasków – przystosowane do prania
- Tkaniny o zróżnicowanej fakturze, miękkości oraz wytrzymałości
- Innowacyjne zaślepki akustyczne – dodatkowa redukcja hałasu
- Większa przestrzeń w obrębie uszu – miejsce na zestaw głośnomówiący
- Przyjazny użytkownikom okularów korekcyjnych – dedykowane wgłębienie w poduszkach policzkowych
Waga kasku: 1450 g (dla rozmiaru M)
Rozmiary: XS-XXL
|
Komentarze 14
Pokaż wszystkie komentarzeKask kupilem w tamtym roku, pojezdzilem 2 miesiace, i nawet sie cieszylem do momentu kiedy spadł mi z szafiki około 40 cm, i się potłukł, od tego czasu walcze z 5 letnią super gwarancją która jak ...
OdpowiedzWarto zaktualizować podane informacje ponieważ w dniu premiery faktycznie inne szyby niż clear nie były dostępne w europie. Obecnie bez problemu można kupić szybę SPECTRA SILVER, SPECTRA BLUE czy ...
OdpowiedzTen kask ma fatalną wentylację, przy jeździe nakedem prawie nie ma różnicy między zamkniętym a otwartym nawiewem. Za owiewką jest dużo lepiej, bo łapie strugi od owiewki. Do tego przy ok. 100 km/h ...
OdpowiedzMasz po prostu kask przeznaczony na rynek USA.
OdpowiedzKupiłem ten kachol jak się tylko ukazał i jestem z niego bardzo zadowolony, bardzo wygodny, wentylacja super, pinlock się spisuje i zapięcie również nie kumam czemu DD jest lepszym rozwiązaniem???
OdpowiedzJejku, czy osoba pisząca artykuł jest totalną dyletantką, czy tylko taką udaje? Klasyfikacja tego kasku jest banalna, jest to kask uniwersalny do użytku w sezonie letnim, aby główka się nie ...
OdpowiedzNiech Żmija nie pisze tekstów - proszę .... od pierwszego zdania odechciało mi się ...
Odpowiedz