Schuberth E1 - nowość 2016
Nowy Schuberth E1 oferuje pełen komfort, wszechstronność i bezpieczeństwo nowoczesnego kasku szczękowego, a jednocześnie jest w stanie sprostać wymaganiom jazdy off-road. Cechy te sprawiają iż Schuberth E1 jest pierwszym specjalistycznym kaskiem dla podróżników enduro oraz wszystkich motocyklowych poszukiwaczy przygód.
Aż do dziś, podróżnicy enduro i motocyklowi poszukiwacze przygód stawali przed swoistym dylematem przy wyborze swojego kasku. Z jednej strony w kaskach sportowych i turystycznych brak odpowiedniej wentylacji, która poradziłaby sobie z wysiłkiem podczas jazdy off-road oraz brak daszka, który ochroniłaby szczyt kasku np. przed kamieniami. Z drugiej strony kaski enduro i MX nie posiadają ani aerodynamiki, ani wszechstronności ani też komfortu, do których przywykli motocykliści korzystający z kasku szczękowego Schuberth C3 Pro. Z nowym modelem E1 Schuberth niesie rozwiązanie tego dylematu, gdyż innowacyjny kask dual sport łączy najlepsze cechy i rozwiązania kasku szczękowego z wyglądem i odczuciem kasku integralnego.
Tak jak w przypadku innych kasków szczękowych Schubertha, część szczękowa kasku E1 łatwo się odblokowuje oraz podnosi wraz szybą i daszkiem tak, aby łatwo założyć i zdjąć kask lub aby po prostu odpocząć. Szyba jest odporna na zarysowania i wolna od zniekształceń, posiada ochronę przed promieniowaniem UV, jest wyposażona we wkładkę zapobiegającą parowaniu i dodatkowo łatwo jest ją wymienić bez zbędnych narzędzi. Dla ochrony przed oślepiającym słońcem do dyspozycji jest odporna na zarysowania, wbudowana blenda przeciwsłoneczna z 80 procentowym przyciemnieniem, którą bardzo łatwo się obsługuje przy pomocy suwaka umiejscowionego na dolnym rancie kasku. E1 był testowany i udoskonalany w tunelu aerodynamicznym, co oznacza, że oprócz swoich kompaktowych wymiarów, kask jest przeznaczony dla dużych prędkości dzięki swojemu małemu oporowi aerodynamicznemu. Spoiler zaś zapewnia stabilność E1, który nie unosi się, a podczas jazdy pozostaje neutralny na wietrze i nie kołysze się, a do tego jego aerodynamiczny kształt sprawia, że jest to bardzo cichy kask. Duży daszek ponad polem widzenia podnosi się wraz z szybą i szczęką i jest zaprojektowany w taki sposób, aby nie miał wpływu na aerodynamikę oraz aeroakustykę kasku. Warto nadmienić iż szyba otwiera się niezależnie od pozycji daszka. W zależności od warunków w jakich jeździmy lub indywidualnych preferencji kask E1 może być użytkowany z daszkiem i szybą, tylko z szybą lub tylko z daszkiem. Podczas jazdy z daszkiem bez szyby rekomendujemy użycie gogli ochronnych na oczy.
Dla zapewnienia optymalnej wentylacji oraz utrzymania wystarczającej ilości tlenu podczas intensywnej jazdy off-road Schuberth E1 wyposażony jest w system wewnętrznych kanałów wentylacyjnych jak również w trzy niezależnie sterowane układy wentylacyjne. Wentylacja głowy zapewnia przyjemną wentylację całego kasku. Wentylacja górna szczękowa zapobiega parowaniu szyby. Wreszcie duża dolna wentylacja szczękowa z filtrem powietrza dostarcza kierowcy dużą ilość czystego powietrza kiedy tylko jest ono potrzebne.
Skorupa zewnętrzna kasku E1 wykonana jest z włókien szklanych wzmocnionych matrycą termoutwardzalną, a w zależności od rozmiaru kasku wykorzystane są 2 różne jej rozmiary. Wewnętrzna skorupa wykonana jest z EPS o różnych stopniach gęstości, aby zapewnić perfekcyjne dopasowanie w połączeniu z wysokim komfortem oraz optymalnym poziomem bezpieczeństwa. Poziom bezpieczeństwa jest zwiększony dzięki systemowi A.R.O.S. (Anti-Roll-Off-System), który to zapewnia bezpieczne dopasowanie w sytuacjach kryzysowych. Wnętrze E1 wykonane jest z materiału antybakteryjnego, który doskonale oddycha i jest certyfikowany zgodnie z normą Oeko-Tex 100. Naturalnie całe wnętrze możemy wypiąć, wyprać, a dzięki materiałowi z którego jest wykonane szybko wyschnie. Wkładki policzkowe występują w kilku rozmiarach, aby zapewnić jeszcze lepsze dopasowanie dla różnych kształtów głów. Ponadto E1 posiada dwie fabrycznie zainstalowane anteny dla zapewnienia lepszego odbioru Bluetooth® oraz radia FM nawet przy dużych prędkościach. Anteny te są przygotowane do montażu opcjonalnego systemu komunikacji SRC, który w pełni integruje się z kaskiem dla zapewnienia bezprzewodowej komunikacji z pasażerem, innymi kierowcami. ale również rozmów telefonicznych czy też słuchania muzyki lub komend z nawigacji.
Nowy Schuberth E1 zaprezentowany publicznie po raz pierwszy będzie podczas międzynarodowych targów motocyklowych EICMA w Mediolanie w dniach 19 - 22.11.2015. Dostępny będzie w siedmiu rozmiarach od XS do XXXL, a na półki sklepowe trafi już w lutym/marcu 2016 roku z cenami startującymi od 2699zł za jeden z pięciu kolorów gładkich. Dodatkowo kask będzie oferowany w pięciu atrakcyjnych grafikach za cenę 2999zł.
Szyba do kasku będzie oferowana również jako akcesorium w siedmiu kolorach, a blenda przeciwsłoneczna aż w pięciu różnych specyfikacjach.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeHeh, no nie mogę. Recenzja kasku a jednego z najważniejszych parametrów nie ma. Waga? Kasa się musi zgadać, ale byście zachowali pozory. :) cena co do złotówki podana, dużo innych szczegółów "trzy...
OdpowiedzJuż od jakiegoś czasu jest Caberg Tourmax: http://www.caberg.it/caberg_caschi_caberg_helmets.php?mod=T&color=SOMaBY&p=1&lang=en Ponadto Caberg Tourmax bazuje na Duke który ma 5 gwiazdek w testach...
OdpowiedzCaberg Tourmax ma 5 gwiazdek w testach SHARP tak jak każdy kask z termoplastiku.... :) Rozumiem, że taki materiał jest bezpieczniejszy :) Poza tym wystarczy skopiować i wkleić nazwę producenta jeżeli nie potrafi się jej poprawnie napisać. Pozdrawiam i polecam "Maść na ból tylnej części ciała" :)
Odpowiedz