Schuberth SR1 - nasza opinia
Kaski wyścigowe to najbardziej wymagający segment motocyklowej ochrony głowy. Ich konstruktorzy muszą w nich bowiem pogodzić często przeciwstawne cechy. Kaski na tor powinny być lekkie, ale wytrzymałe, powinny zapewniać dobrą aerodynamikę i wentylację, najlepiej bez generowania nadmiernego hałasu. Muszą być wygodne, ale nie mogą być zbyt delikatne. Skorupy do jazdy sportowej muszą zapewniać maksymalną ochronę głowy przy wykorzystaniu najnowszych technologii, ale ich cena nie może być przesadnie wysoka. Jak w tej plątaninie oczekiwań radzi sobie najnowsze sportowe dziecko Schubertha, czyli model SR1?
Nazwa i model: Schuberth SR1
Wykonanie: SR1 jest produktem z górnej półki i jego wykonanie odzwierciedla renomę marki Schuberth od dekad specjalizującej się w ochronie ludzkiej głowy. Kask po wzięciu do ręki sprawia wrażenie solidnego, jego skorupa oferowana w trzech rozmiarach wykonana jest z termoutwardzalnego włókna szklanego S.T.R.O.N.G. Wszystkie elementy są doskonale spasowane, mechanizmy wbudowane w SR1 pracują bez najmniejszych zacięć.
Wnętrze skorupy wyłożone jest tkaniną Coolmax, wnętrze jest demontowalne i można je bez przeszkód wyprać. Zapięcie do sprawdzony system DD, uzupełniony autorskim pomysłem Schubertha zapobiegającym zerwaniu kasku z głowy w czasie uderzenia (A.R.O.S. - Anti Roll Of System). Dolna część wyściółki jest lekko podgumowana, aby nie strzępiła się od zakładani i zdejmowania skorupy.
Dopasowanie/komfort: Kask, jak przystało na firmę specjlizującą się w produkcji kasków jest bardzo dobrze dopasowany do głowy. Co prawda nowy kask potrzebuje nieco czasu, aby ułożyć się ostatecznie do głowy swojego właściciela, ale raz osadzony na głowie SR1 pozostaje tam pewnie i w sposób wygodny dla swojego nosiciela. Zakres widoczności w wizjerze, łatwość operowania wlotami – wszystko to zasługuje na najwyższe oceny. Szybę, którą można wyposażyć w pin-locka demontuje się łatwo jednym przyciskiem, bez użycia zewnętrznych narzędzi.
Wentylacja w kasku nie zawodzi nawet w najcieplejsze dni, w tym także na torze wyścigowym. System przewietrzania wnętrza kasku jest nie tylko skuteczny, ale też cichy i łatwy w obsłudze. Minimalnym minusem kasku jest z pewnością samo zakładanie skorupy. Gumowa wyściółka na dole kasku lubi pociągnąć za uszy, co nie musi być najprzyjemniejsze.
Czynnikiem wpływającym znacząco na komfort użytkowania kasku jest jego aerodynamika. Długie godziny spędzone przez Niemców w przeciągach tuneli aerodynamicznych dały oczekiwany rezultat. Głowa nie musi zmagać się z turbulencjami, do zera ograniczono efekt podnoszenia kasku przez pęd powietrza, do tego kask okazuje się niesamowicie cichy.
Hałas: Schuberth wszędzie w swojej komunikacji z klientami podkreśla wspomniane przed sekundą wyjątkowe parametry aerodynamiczne swojego produktu. Zapewnienia te znajdują potwierdzenie w rzeczywistości. SR1 jest bardzo cichy, przy 100km/h producent deklaruje że hałas dobiegający do uszu motocykli to zaledwie 88dB. Jesteśmy skłonni w to uwierzyć.
Przeznaczenie: Z założenia SR1 adresowany jest do kierowców zorientowanych sportowo, w tym kierowców ścigających się. Zawiera on w sobie wszystkie cechy wymagane od dobrych kasków na tor: jest lekki, ma świetną wentylację oraz aerodynamikę. Jednocześnie dzięki świetnemu wytłumieniu hałasu daje się również użytkować na co dzień bez nadmiernego obciążania narządu słuchu swojego właściciela.
Cena: od 2499zł (w zależności od malowania)
Ocena (w szkolnej skali 1-6): 5
Dane producenta:
- Materiał: S.T.R.O.N.G termoutwardzalne włókno szklane o wysokiej wytrzymałości
- Kask budowany jest na bazie 3 rozmiarów skorup
- Szybka: jasna o wzmocnionej odporności na zarysowania
- Możliwość montażu szyby Pinlock zabezpieczającej przed parowaniem wizjera (w komplecie)
- System A.R.O.S. - Anti Roll Of System - zapobiegający przesunięciu się kasku podczas wypadku
- Produkowany w Niemczech co zapewnia wysoką jakość i bezpieczeństwo
- Kask Posiada atest ECE 22.05
- Zapięcie: podwójne D
Rozmiary: XS – XXL
|
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeZrobi³em w nim 300 km i jestem zadowolony szczególnie wentylacja i lekko¶æ konstrukcji :)
OdpowiedzSR1 jest du¿y? To co powiecie o Arai'ach, które IMO powinny byæ okre¶lane jako gigantyczne?
OdpowiedzFajny garnek, ale cena do¶æ wysoka.
Odpowiedz