Schuberth C3 - klasa super Premium
Jakość wykonania
Po całosezonowym użytkowaniu nic się nie urwało ani nie przestało działać, a kask jeździł w dosłownie każdej pogodzie, włącznie z burzami i gradem. W skorupach tego typu często po pewnym czasie uszkodzeniu ulega mechanizm, a dokładnie spust podnoszenia skorupy. W C3 takiego czegoś nie stwierdzono. Podobnie jak rozciągania tzw. „bródki”, czyli kawałka materiału blokującego dopływ wiatru. Kaski często są trzymane za ten element, co skutecznie go rozciąga, ale tutaj po licznych zakupach i chwytaniu kasku w dokładnie ten sposób nic takiego nie miało miejsca. Wspomnianą „bródkę” można regulować, dostosowując jej przyleganie do szyi np. ze względu na niższą temperaturę.
Wentylacja i walka z żywiołami
Jeśli o mnie chodzi, to kask musi być szczelny. Kropka. Nienawidzę sytuacji, kiedy jest chłodno, pada deszcz, a kask mimo zamknięcia wszystkich szczelin i otworów nadal tłoczy aurę prosto w twarz. Tutaj C3 jest klasą samą w sobie i z ręką na sercu mogę powiedzieć, że żaden inny kask nie jest w tej dziedzinie lepszy. Jeśli w C3 zamkniemy wszystkie nawiewy, czyli z przodu, na górze i na styku szyby ze szczęką, to czujemy się jak w ciepłym pokoju. Może się zdarzyć, że mamy na sobie jakiegoś rodzaju golf przeciwwiatrowy lub kołnierz. Wtedy jest możliwy delikatny, naprawdę delikatny nawiew z dołu, ale wystarczy zsunąć blendę, aby odbić strumień powietrza.
Szyba, o której za chwilę, nie ma żadnych fikuśnych systemów dociskających z boku kasku, przy mocowaniach. Mechanizm jest arcyprosty i arcyskuteczny – na szybie znajduje się wypustka, która nachodzi na drugą wypustkę w szczęce. Proste i 100% skuteczne, choć często trzeba użyć obu dłoni lub docisnąć szybę od góry. Otwór wentylacyjny na wysokości ust jest prosty w obsłudze (klapka, nie suwak) i po otwarciu kieruje delikatny strumień powietrza na twarz.
Komfort
W tym momencie trzeba powiedzieć o szybie. Jest ona bowiem panoramiczna. W żadnym innym garnku nie znajdziecie tak wielkiej szyby, która pozwala widzieć tak wiele. Oprócz tego, że jest wysoka, jej pole „widzenia” rozciąga się aż po okolice uszu. Genialna sprawa jeśli chcemy upewnić się czy np. można wyprzedzać. Pinlock owszem, wymięka, ale potrzeba do tego naprawdę paskudnej pogody. C3 jest jednym z tych kasków, które pasują od razu. Nic nie uciska, nie gniecie, nie urywa uszu przy zdejmowaniu. Producent twierdzi, że C3 jest najcichszym kaskiem na świecie i ja mu wierze. Całkowicie zamknięty i uszczelniony drastycznie zmienia wrażenia słuchowe silnika, co dla niektórych może być zaletą. Warto także wspomnieć o zapięciu micro lock. Moim zdaniem to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie z wszystkich dostępnych. Wystarczy wsunąć ząbkowany pasek w klamrę, a później zwolnić ją małym paskiem. Proste, skuteczne i szybkie.
Podsumowując, Schuberth C3 to kask bliski ideałowi jeśli chodzi o turystykę motocyklową. Nie jest przesadnie lanserski, nie ma szokujących malowań ani zaawansowanych spojlerów, ale jest wyjątkowo solidny, komfortowy, nigdy nie zawiedzie i po prostu działa.
Zalety: - Perfekcyjna szczelność
- System domykania szyby - Wentylacja, zwłaszcza przednia klapka nawiewowa - Komfort, komfort, komfort - Jakość i solidność wykonania - Olać DD, zapięcie micro lock rządzi - Panoramiczny, „wszystkowidzący” wizjer |
Wady: - zbyt absorbująca pot wyściółka
- to by było na tyle... |
Ocena redakcji w skali 1-6 : +5
Cena: od 1999 zł
Zobacz także test kasku Shubert C3 przeznaczonego specjalnie dla pań
Zobacz gdzie możesz kupić kask Schuberth. Kliknij tutaj, aby zobaczyć listę dealerów.
|
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeSerdecznie zapraszamy wszystkich którzy nie mieli jeszcze przyjemnosci zapoznaæ siê z kaskami firmy Schuberth i ubraniami Firmy Rukka. W najblizsz± sobotê 08.10.2011 o godziny 10-16 mozna bêdzie ...
OdpowiedzChyba pierwszy raz czytam na ¦cigaczu pochlebn± opiniê o zapiêciu microlock i trochê nie dowierzam, bo nareszcie mogê siê z ni± zgodziæ. Zapiêcie DD w turystycznych kaskach to kompletna pora¿ka, ...
Odpowiedzmusisz je¼dzic po torze, zeby miec bezpieczn± g³owe? to na ulicy nie rozpedzasz sie do predkosci wiekszej, niz 30 km/h?
OdpowiedzTwoje inicja³y mnie martwi± ;p. Równie dobrze mo¿esz mówiæ, ¿e niebezpiecznie jest je¼dziæ motocyklem, i lepiej je¼dziæ samochodem. Mia³em kaski z DD i z microlockiem, ale wybieram to co jest dla mnie wygodniejsze, zreszt± chodzi³o mi o zmianê w podej¶ciu testuj±cych a nie u¿ytkowników. Dot±d wszêdzie lansowany by³ ten pasek z kó³kami, tu jednak jaka¶ zmiana. Mam nadziejê, ¿e to nie dlatego, ¿e importer "zasugerowa³" takie podej¶cie.
OdpowiedzTo Ciê zaskoczê, z konieczno¶ci lata³em w tym roku w C3 na torze kilka razy :] CO do bezpieczeñstwa to przecie¿ na torze jest bezpieczniej ni¿ na ulicy kolego, to chyba jasna sprawa, nie?
OdpowiedzPrzera¿aj± mnie ceny fajnych skorup, przecie¿ za to mo¿na kupiæ nowy dwuko³owy Taiwan na który te¿ posz³y pieni±dze na testy i badania. Szanujê swoje ¿ycie mimo to uwa¿am ¿e dwa ko³a za kask to ...
OdpowiedzPytanie jak cenisz swoje ¿ycie. Czy 2 tysi±ce to wysoka cena? Poza tym kasku nie kupujesz co tydzieñ, ja w swoim XR-1000 je¿d¿ê ju¿ trzeci sezon, w tym czasie na samo paliwo wyda³em ponad 10 tys
Odpowiedzgdy nadejda czasy ¿e przestaniesz u¿ywaæ nicku ,,m³ody" , zrozumiesz dlaczego warto zap³aciæ za luksusowy towar i nie bedziesz go porównywa³ do dwuko³owego Tajwanu ( tak na marginesie gdie kupi³es tajwañski motocykl za równowarto¶æ 500Euro ?)
Odpowiedz